2018-12-27, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
....

Här är han klart längre än samtliga 6 personer i bild inklusive två män.

Benjamin Ingrosso är 171cm lång, för referens.
Citera
2018-12-27, 15:51
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaconRosen
Benjamin Ingrosso är 171cm lång, för referens.

Kicki Danielsson är 157cm lång. Det skiljer ungefär lika mycket mellan henne och Benjamin i längd som mellan Blom och Benjamin. Om Benjamin är 171cm borde Blom vara ca 185cm lång.
Citera
2018-12-28, 17:06
Medlem
LordLancasters avatar
”Julen lever vidare”, påstår Edward framför ännu ett julbord på Instagram. Svullo grisar vidare, skulle jag vilja påstå.
Citera
2018-12-29, 21:21
Medlem
enfindams avatar
Idag blev det ett avbrott i julmaten för Edward - tacos och champagne.
Citera
2018-12-30, 15:29
Medlem
Kan han möjligen inneha rekordet i antalet julbord för december?
Citera
2018-12-30, 15:58
Medlem
Giant Squids avatar
Edward inte bara äter julbord, han är ett julbord.
Ett äpple i munnen o lite glace skulle kunna mätta halva New Delhi.

Nog med hans svinande och vanhelgande av det nordiska julbordet.
Citera
2018-12-30, 19:09
Medlem
Edward Blom offrar sin hälsa på matkulturens altare och borde skänkas en tacksamhetens tanke för allt han gör för svensk matkultur.

Förhoppningsvis väljer han sina strider nu efter nyåret. Sånt där utdraget frosseri kan sluta väldigt illa.

Endast lämpligt för gravt undernärda som behöver rehabilitering.
Citera
2018-12-30, 19:17
Medlem
JanÖjvindSwahn var ju en föregångare till Edward. Rätt stor buk och han blev dryga 90 innan han lämnade in. Så inte så säkert att Edward dör ung. JÖ och EB gjorde dessutom några minnesvärda matprogram,EdwardBlomsGästabud, tillsammans. Churchill var en annan livsnjutare som slutade sitt liv vid fyllda 90.
Citera
2018-12-30, 21:01
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allmogen
Edward Blom offrar sin hälsa på matkulturens altare och borde skänkas en tacksamhetens tanke för allt han gör för svensk matkultur.

Förhoppningsvis väljer han sina strider nu efter nyåret. Sånt där utdraget frosseri kan sluta väldigt illa.

Frosseri ? Väger man 160kg och är 185cm lång behöver man äta mycket mat, det behövs energi för att driva kolossen Blom. En långtradare har högre bränsleförbrukning än en Fiat 600.

Sen undrar jag om inte Bloms instagram är ett spel för gallerierna. Möjligt att han lägger upp mer mat än vad han och hans vänner egentligen äter. Blom ser heller inte ut att må dåligt av ätandet. Däremot fattar jag inte hur han orkar med detta eviga festande och firande. Julbord, julklappsutdelning även på juldagen och annandagen, sen 50 årsfest, nyårsfest, trettondagsafton äta dricka bjuda in gäster, sen tre småbarn utöver det. Edward Bloms liv är en evig fest.

Citat:
Ursprungligen postat av StukaPlan
JanÖjvindSwahn var ju en föregångare till Edward. Rätt stor buk och han blev dryga 90 innan han lämnade in. Så inte så säkert att Edward dör ung. JÖ och EB gjorde dessutom några minnesvärda matprogram,EdwardBlomsGästabud, tillsammans. Churchill var en annan livsnjutare som slutade sitt liv vid fyllda 90.

Jan Öivind & Churchill var överviktiga och ohälsosamma, Churchill rökte även cigarr.
Skillnaden med Edward Blom är att han har diabetes (orsakad av övervikt) Dock verkar han vara
noggrann med att inte äta socker, ändå är diabetesen det som är det stora orosmolnet på den Blomska hälsohimmeln. Tycker ändå att Blom ser friskare ut än diabetikern Jihde som ser mycket mer tärd ut. Jag tror inte att Blom lider vare sig av sin diabetes eller övervikt.
Citera
2018-12-30, 22:26
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Frosseri ? Väger man 160kg och är 185cm lång behöver man äta mycket mat, det behövs energi för att driva kolossen Blom. En långtradare har högre bränsleförbrukning än en Fiat 600.

Sen undrar jag om inte Bloms instagram är ett spel för gallerierna. Möjligt att han lägger upp mer mat än vad han och hans vänner egentligen äter. Blom ser heller inte ut att må dåligt av ätandet. Däremot fattar jag inte hur han orkar med detta eviga festande och firande. Julbord, julklappsutdelning även på juldagen och annandagen, sen 50 årsfest, nyårsfest, trettondagsafton äta dricka bjuda in gäster, sen tre småbarn utöver det. Edward Bloms liv är en evig fest.

Jan Öivind & Churchill var överviktiga och ohälsosamma, Churchill rökte även cigarr.
Skillnaden med Edward Blom är att han har diabetes (orsakad av övervikt) Dock verkar han vara
noggrann med att inte äta socker, ändå är diabetesen det som är det stora orosmolnet på den Blomska hälsohimmeln. Tycker ändå att Blom ser friskare ut än diabetikern Jihde som ser mycket mer tärd ut. Jag tror inte att Blom lider vare sig av sin diabetes eller övervikt.

I en intervju med Faktum står det så här:

Citat:
...Han använder ordet överviktig och poängterar att det har sina nackdelar. Att vara överviktig innebär sämre kondition, han springer sämre och är mindre rörlig.

– I förhållande till det motsatta könet har det väl varit en nackdel. Det är ju inte det här århundradets stilideal att man ska vara överviktig. Hade jag varit smal och vältränad hade jag naturligtvis varit mer populär.

Sedan bidrar hans ymniga alkoholintag knappast till god hälsa. Apropå alkohol säger han:

Citat:
– Kommer den före litteraturen och konsten? Ja, den gör nog det. Möjligen efter maten ändå. Dels är jag från en gammal bryggar- och vinodlarsläkt men sen är jag väldigt förtjust i alkoholens rus. Alkohol fungerar väldigt bra på mig.

Det säger han nöjt och glatt efter tre starköl. Efter intervjun ska han med familjen på en boksignering.

I hans hem är alkoholen en naturlig del av det vuxna umgänget, en naturlig bordsdryck flera dagar i veckan. Det är också en festdryck som man dricker lite mer av när man har gäster på middag.

I intervjun säger han också att ”man kan byta blöjor perfekt efter två öl”.
Senast redigerad av LordLancaster 2018-12-30 kl. 22:30.
Citera
2018-12-31, 02:38
Medlem
JerryCottons avatar
Igår blev det julbord igen, nu utökat med vegetariska rätter. Snart uppe i 20 julbord, eller har det redan passerats?
Citera
2018-12-31, 19:29
Medlem
LordLancasters avatar
Nu tigger han i panik bilskjuts på Twitter. Bilen måste ha två bilbarnstolar säger han. Pengar och en signerad kokbok utlovas i utbyte.

Blom har ordning på sitt liv minsann. Inte
Senast redigerad av LordLancaster 2018-12-31 kl. 19:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in