2018-12-23, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
En riktigt like-raket.

Jag tycker fortfarande det är konstigt att hon kör dessa inlägg med en öppen insta. Som att det är ett spektakel.

Jag trodde hon var "sekretessmaskad" i FUP av en anledning...

Men vad vet jag... Det kanske är bra för kvinnokampen?...

Jag tror det är en generationsfråga. Folk 30 och yngre är uppväxta i en värld där man offentligt vräker ur sig saker som för folk som bara är några år äldre skulle framstå som dålig smak och pinsamt. För dom är det helt naturligt att publicera allt mellan total trivialitet, vad de äter, till intima och personliga detaljer. Eftersom de konstant bekräftar varandra med styrkekramar, likes och annat larv så hålls det hela igång.

Osmakligt, men bara att vänja sig. Inget som helst konstigt med att nån rapporterar från sin våldtäktsrättegång alltså om man är 27.
Senast redigerad av gohira 2018-12-23 kl. 20:02.
Citera
2018-12-23, 20:26
Medlem
Misters avatar
Citat:
En riktigt like-raket.

Jag tycker fortfarande det är konstigt att hon kör dessa inlägg med en öppen insta. Som att det är ett spektakel.

Jag tror vi behöver ha två tankar i huvudet samtidigt. Både JB och Glenn är korkade men brottet är som det är. Även integritetslösa människor ska få sova ifred utan ”infall” från värden.
Citera
2018-12-23, 21:49
Medlem
Citat:
En riktigt like-raket.

Varför ställer du ens frågan?
Du är en av de flitigaste i tråden med 68 inlägg,och vet mycket väl att hon stängde ner sin insta till att börja med.Du har av ren elakhet eller kanske dumhet namngett henne flera gånger i tråden,fast policyn här på flashback brukar vara att inte göra det med våldtäktsoffer.
I inlägg efter inlägg försöker du misskreditera brottsoffret med återupprepningar av det du skrivit.
I ett av dina inlägg när någon frågade om skvaller om GS,så svarade du att det började bli en häxjakt på honom.

I andra trådar brukar det vara förövaren,inte den som utsatts för brott som nagelfars,helt åt helsike som du håller på och väldigt genomskinligt.
Citera
2018-12-23, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
I andra trådar brukar det vara förövaren,inte den som utsatts för brott som nagelfars,helt åt helsike som du håller på och väldigt genomskinligt.
Vet inte hur det brukar vara, men jag följer detta relativt noggrann eftersom jag rent allmänt ville få en närmare bild av ett våldtäktsfall, vidare eftersom jag insåg direkt vem som var GM, ingen jag känner, men träffat några ggr, intressent med alla fakta, obs fakta, men alla underliga tyckande vore skönt att slippa, när det gäller fakta avser jag både GM och BO, om någon tycker BO är ful och fet vore det skönt att slippa sådana inlägg
Citera
2018-12-24, 02:36
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Varför ställer du ens frågan?
Du är en av de flitigaste i tråden med 68 inlägg,och vet mycket väl att hon stängde ner sin insta till att börja med.Du har av ren elakhet eller kanske dumhet namngett henne flera gånger i tråden,fast policyn här på flashback brukar vara att inte göra det med våldtäktsoffer.
I inlägg efter inlägg försöker du misskreditera brottsoffret med återupprepningar av det du skrivit.
I ett av dina inlägg när någon frågade om skvaller om GS,så svarade du att det började bli en häxjakt på honom.

Ditt inlägg är riktat till en helt annan skribent men jag vill ändå kommentera ditt inlägg-

Det här är ett debattforum och du kan inte kräva att få sätta munkavle på meningsmotståndare som betvivlar att de rätta omständigheterna kring händelsen sett dagens ljus ?

Varför utgår du automatiskt från att den utpekade förövaren GS är skyldig?

Finns det inte utrymme för att det påstådda brottsoffret JB utelämnat eller förvrängt vissa omständigheter?

Mened är trots allt relativt vanligt kvinnobrott i rättsliga sammanhang och falsk tillvitelse är inte på nåt sätt ovanligt utan det finns en rad fällande domar där kvinnor dömts för just detta brott.

Varför måste GS ljuga om allt och inte minst, varför måste JB tala sanning från början till slut?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2018-12-24 kl. 02:39.
Citera
2018-12-24, 09:29
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ditt inlägg är riktat till en helt annan skribent men jag vill ändå kommentera ditt inlägg-

Det här är ett debattforum och du kan inte kräva att få sätta munkavle på meningsmotståndare som betvivlar att de rätta omständigheterna kring händelsen sett dagens ljus ?

Varför utgår du automatiskt från att den utpekade förövaren GS är skyldig?

Finns det inte utrymme för att det påstådda brottsoffret JB utelämnat eller förvrängt vissa omständigheter?

Mened är trots allt relativt vanligt kvinnobrott i rättsliga sammanhang och falsk tillvitelse är inte på nåt sätt ovanligt utan det finns en rad fällande domar där kvinnor dömts för just detta brott.

Varför måste GS ljuga om allt och inte minst, varför måste JB tala sanning från början till slut?
Mened gör man i domstol och där är det vittnen som kan göra det. Falsk tillvitelse kanske men det verkar vara väldigt ovanligt att någon döms för och lär så bli även här då det måste vara ställt utom allt rimligt tvivel
Citera
2018-12-24, 11:03
Medlem
Kämpendahls avatar
Kanske inte superroligt på häktet en sådan här dag? Men med lite tur kommer tomten . På vissa ställen finns det ideella krafter som försöker muntra upp de häktade med någon godiskasse eller julklapp. Sedan brukar det bli någon jultallrik eller julmat, men roligare än så blir det inte på grund av att de häktade vanligen har restriktioner. Inte ens Kalle Anka. Möjligen någon präst som kommer på besök under julhelgen.

Det finns möjlighet att ta emot besök från anhöriga om man har tillstånd till det, men det kanske inte fungerar på julafton? Hursomhelst finns det gott om tid till eftertanke och reflektioner. Var det värt det här för att få lite sexuell spänning med en tjej som man är dubbelt så gammal som?
Citera
2018-12-24, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Kanske inte superroligt på häktet en sådan här dag? Men med lite tur kommer tomten . På vissa ställen finns det ideella krafter som försöker muntra upp de häktade med någon godiskasse eller julklapp. Sedan brukar det bli någon jultallrik eller julmat, men roligare än så blir det inte på grund av att de häktade vanligen har restriktioner. Inte ens Kalle Anka. Möjligen någon präst som kommer på besök under julhelgen.

Det finns möjlighet att ta emot besök från anhöriga om man har tillstånd till det, men det kanske inte fungerar på julafton? Hursomhelst finns det gott om tid till eftertanke och reflektioner. Var det värt det här för att få lite sexuell spänning med en tjej som man är dubbelt så gammal som?

Att han är dubbelt så gammal som henne, vad har det med saken att göra? var det därför han blev anmäld, för att han är gammal eller? hur menar du? Eller är du bitter över att vissa tjejer tänder på äldre män?
Citera
2018-12-24, 13:17
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Att han är dubbelt så gammal som henne, vad har det med saken att göra? var det därför han blev anmäld, för att han är gammal eller? hur menar du? Eller är du bitter över att vissa tjejer tänder på äldre män?
Nu verkar du inte ha läst fup:en, men är ditt intryck att hon tände på Glenn? I så fall hade hon nog ställt upp av fri vilja och Glenn inte suttit häktad åtalad för att ha våldtagit henne. I övrigt har jag inga problem med ålder så länge det sker av egen vilja från bådas sidor.
Citera
2018-12-24, 13:23
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Nu verkar du inte ha läst fup:en, men är ditt intryck att hon tände på Glenn? I så fall hade hon nog ställt upp av fri vilja och Glenn inte suttit häktad åtalad för att ha våldtagit henne. I övrigt har jag inga problem med ålder så länge det sker av egen vilja från bådas sidor.

Det är okej med sexuella övergrepp bland jämnåriga alltså, tolkar jag dig rätt nu?
Citera
2018-12-24, 13:36
Medlem
Citat:

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro, jag utesluter inte att det är en ren och skär våldtäkt, men det känns väldigt osannolikt. Jag tror mer på att hon varit med på det, halvt. Försvaret menar ju att hon ber GS att klä av henne, vilket är väldigt konstigt om det stämmer.

Om ålder inte spelar någon roll, varför nämner du det då?
Citera
2018-12-24, 13:50
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Det är okej med sexuella övergrepp bland jämnåriga alltså, tolkar jag dig rätt nu?
Ja för tusan, det var precis så jag menade

Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Jag vet inte riktigt vad jag ska tro, jag utesluter inte att det är en ren och skär våldtäkt, men det känns väldigt osannolikt. Jag tror mer på att hon varit med på det, halvt. Försvaret menar ju att hon ber GS att klä av henne, vilket är väldigt konstigt om det stämmer.

Om ålder inte spelar någon roll, varför nämner du det då?
Det kanske var lite dumt att nämna det. Hon uppgav i förhör att han var en gammal gubbe som jag tolkar det, för att understryka att hon inte var med på det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in