2018-12-23, 22:47
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzerwurst25
Antar att du vet om att K-rauta brukar sälja Festival?

Verkar som att de säljer även i år då vissa produkter börjat komma upp på hemsidan och finns i lager hos åtminstone en butik hittils:
https://www.k-rauta.se/byggvaruhus/sok/fyrverkeri
åh fan får kika på det
Citera
2018-12-23, 22:56
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet
Någon som kommer ihåg vad lineders tog för Majestic under BF?
Kollade videon på den precis blev väldigt sugen ångra lite grann att man ej köpte den😕

Har för mig att den gick för 3000kr då.
Citera
2018-12-24, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD
åh fan får kika på det

K-rauta känns inte lika prisvärda längre som för ett par år sen. Kommer ihåg att jag hämtade ut 10 F-16 (12-skotts?) tårtor för 29 spänn styck tror jag det var.
Citera
2018-12-24, 01:18
Medlem
ur 4verkeris FB sida

" Slutsålda produkter? Dålig planering? Vem beställer hem fyrverkerierna?

Ja - frågorna är många, och ryktena är fler. Såväl i kommentarer som direktmeddelanden och externa forum på nätet diskuteras det hur det kan vara möjligt att produkter säljer slut.

Svaret på den frågan är inte svårare än att det är ett tvådelat svar; (1) vi har haft ett ovanligt högt kundtryck än så länge - en anstormning som ingen kunnat beräkna, och mycket stora volymer fyrverkeri har saluförs under bara några dagar.

(2) Några av de produkter som sålt slut har bara funnits i lager med för oss begränsat antal, detta är fallet med exempelvis bomberna Powershot och tårtan Big Bang Brocade. I fallet med nämnda produkter har vi inte fått någon leverans i år med produkter från leverantören bakom produkterna, och allt som vi haft att erbjuda av dessa produkter har därmed varit det som var kvar sedan förra årets försäljning.

Det är inte många fyrverkeriförsäljare i branschen som säljer flera tusen enskilda fyrverkeripjäser på några dagar, detta till trots så har vi det allra mesta kvar i lager ännu - och givetvis kommer vi har fyrverkeri som räcker till nyårsafton, inga problem!

Så, varför då denna uppmärksamhet? Svaret är mycket enkelt - vi har blivit betydligt bättre på att kommunicera ut vad som tagit slut i lager än tidigare, detta betyder dock inte att vi säljer slut på mer nu än innan - bara att detta inte meddelats på samma sätt.

Med detta vill vi önska alla en riktigt god jul - och välkommen till fyrverkeributiken med Nordens i särklass största sortiment! 🎄 "

ja tråkigt. Det verkar som att inte beställningarna varit så stora? och dom antog att det skulle hålla till nyår. Sånt som händer kanske. Han ville väl inte beställa " för mycket " så det stod över?

vi som bor i skåne har ju andra alternativ.....kanske nån krona dyrare men tyvärr. jag har en känsla att innan nyår lär mycket vara borta...redan efter jul...
Citera
2018-12-24, 01:19
Medlem
Är det någon som vet än hur machine gun från bonnen ser ut?
Citera
2018-12-24, 01:28
Medlem
Jag säger fortfarande så här;

Jag fick reda på att majestic sålde slut fort men .... när jag var i affären så var det precis som om den sista såldes för 5 minuter sedan och dem inte hade koll på om det fanns kvar. Samma person som inte hade någon aning bekräftade trots allt att den försvann snabbt. Om den nu försvann snabbt så kunde de direkt markerat den som slut på deras facebook sida. Det är trots allt den som de hänvisar till att titta på om deras artiklar finns kvar. Jag tror som sagt att majestic, till det priset, är något som verkligen lockar kunder. En kund som köper majestic spenderar förmodligen en del pengar på fyrverkerier och är majestic slut så lär den samma köps något annat istället.

Men ... det är bara vad jag tror
Citera
2018-12-24, 08:24
Medlem
sebno1s avatar
"Sortimentet kan variera från butik till butik, då det är sista nyårssäsong som vi säljer just raketer och raketsatser. Från nästa år kommer ni att finna en ny kategori - Raketbatterier!"

Skriver ju Svea Fireworks. Menar dom att dom kommer kringgå reglerna på något sätt eller
Citera
2018-12-24, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebno1
"Sortimentet kan variera från butik till butik, då det är sista nyårssäsong som vi säljer just raketer och raketsatser. Från nästa år kommer ni att finna en ny kategori - Raketbatterier!"

Skriver ju Svea Fireworks. Menar dom att dom kommer kringgå reglerna på något sätt eller

hahah raketbatterier?

antar att dom menar ett bombatteri, med raketer i ? så det är " säkrare uppskjutning" ? utan pinne. Ingen anning tolkar det så iallafall...

sen har be happy höjts med 599kr istället för 499kr ser jag nu. Kanske bättre att köra på Iron man?
Citera
2018-12-24, 09:20
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidi-Sine
hahah raketbatterier?

antar att dom menar ett bombatteri, med raketer i ? så det är " säkrare uppskjutning" ? utan pinne. Ingen anning tolkar det så iallafall...

sen har be happy höjts med 599kr istället för 499kr ser jag nu. Kanske bättre att köra på Iron man?

Raketbatteri är något Sveaknasarna själv har hittat på. Kategorin kom till Norge när raketerna förbjöds där för x antal år sedan. Har ingen aning om vad dom menar med det. Kollar man i kategorin på den norska sidan, är det tårtor med få skott och lite grövre kaliber. Raketbatteri, jävla trams
Citera
2018-12-24, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebno1

Detta gjorde dem i Norge för ett par år sedan:

http://www.sveafireworks.no/typ.php?gruppe=rakettbatterier

Tror endast att det innebär att shellsen har tails vilket är trevligt tycker jag!

God jul!
Citera
2018-12-24, 10:35
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sajlentshit
Är det någon som vet än hur machine gun från bonnen ser ut?

Den har art. nr. EP-6008-1200. Filmen på den verkar borta, men här har du på 600-skottaren iallafall: https://www.youtube.com/watch?v=072pRg_2FSg

Så det blir väl det dubbla

Citat:
Ursprungligen postat av Sajlentshit
Jag säger fortfarande så här;

Jag fick reda på att majestic sålde slut fort men .... när jag var i affären så var det precis som om den sista såldes för 5 minuter sedan och dem inte hade koll på om det fanns kvar. Samma person som inte hade någon aning bekräftade trots allt att den försvann snabbt. Om den nu försvann snabbt så kunde de direkt markerat den som slut på deras facebook sida. Det är trots allt den som de hänvisar till att titta på om deras artiklar finns kvar. Jag tror som sagt att majestic, till det priset, är något som verkligen lockar kunder. En kund som köper majestic spenderar förmodligen en del pengar på fyrverkerier och är majestic slut så lär den samma köps något annat istället.

Men ... det är bara vad jag tror

Tippar mer på att det varit högt tryck och att nåt strular i kedjan. Känns konstigt att man inte ändrar på hemsidan annars när man gör det på alla andra produkter..

Citat:
Ursprungligen postat av Vidi-Sine

Det är tråkigt. Grejen är att man hos bonnen vill ha lägre priser på Extremes grejor, men tvingas hålla samma av leverantören.. Ni vet det där med rabattkoden för några år sedan etc?

Citat:
Ursprungligen postat av ajnstajn
Detta gjorde dem i Norge för ett par år sedan:

http://www.sveafireworks.no/typ.php?gruppe=rakettbatterier

Tror endast att det innebär att shellsen har tails vilket är trevligt tycker jag!

God jul!

Vore kul om man kunde få till ljudet av swish-effekten i batterierna. Det är den man kommer sakna ju..

God jul!

För den som är sugen på Fabulous Fanboxen så kan jag meddela att den består av dessa tre tårtorna:
JMX40-1: 500g
JMX40-2: 500g
JMX40-3: 500g
Citera
2018-12-24, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Raketbatteri är något Sveaknasarna själv har hittat på. Kategorin kom till Norge när raketerna förbjöds där för x antal år sedan. Har ingen aning om vad dom menar med det. Kollar man i kategorin på den norska sidan, är det tårtor med få skott och lite grövre kaliber. Raketbatteri, jävla trams

jasså! det var ju nått nytt.men dyrt vart det fan...
Men jäkla vilka knallar 50mm hade! där hade nog många fått cider snett i halsen!!

undrar fan varför dom plockade bort bandit från sveriges marknad?! den har ju ett bra tryck. 2x sådana hade ju gjort allt.

Citat:
Ursprungligen postat av pyro860

Det är tråkigt. Grejen är att man hos bonnen vill ha lägre priser på Extremes grejor, men tvingas hålla samma av leverantören.. Ni vet det där med rabattkoden för några år sedan etc?

hmm ja, jag förstår dig helt. What to do....

god jul på er
Senast redigerad av Vidi-Sine 2018-12-24 kl. 11:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in