Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-04, 08:11
  #13
Medlem
TS här, godmorgon på er alle samman!

Det blev en 2017 Mitsubishi Space Star för mig. Utskälld både i artiklar och på YouTube men tycker själv det var en mycket bra ny bil för 99 000. Är idioten som håller hastighetsbegränsningarna och skapar köer så för mig passar den utmärkt. Drar 0,41L/mil vid 70-80 km/h och 0,50-0,58 L/mil vid 90-100 km/h, farthållare och handsfree bluetooth som fungerar sömnlöst.

Jo, det där med att hålla hastigheten är faktiskt livsfarligt. Tycker det är dags att skrota alla skyltar och införa fri fart. Händer att det blir 3 bilars omkörningar bakom mig. Kommer särskilt ihåg för några dagar sedan när jag körde i exakt 100 och hade en "Puttare" bakom mig på 100 väg med räcken. Närmade mig en bärgningsbil som tog hand om ett fordon i en ficka och saktade farten. Jädrans vilken tuta "Puttaren" hade. Fick stanna helt och köra in vid räcket för att släppa fram honom. Stackaren visade fingret och skrek rödbrusig någonting som inte trängde ut ur bilens kaross. Hoppas han senare var nöjd över att blivit förbi-släppt.
Citera
2018-04-04, 08:24
  #14
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenarke
TS här, godmorgon på er alle samman!

Det blev en 2017 Mitsubishi Space Star för mig. Utskälld både i artiklar och på YouTube men tycker själv det var en mycket bra ny bil för 99 000. Är idioten som håller hastighetsbegränsningarna och skapar köer så för mig passar den utmärkt. Drar 0,41L/mil vid 70-80 km/h och 0,50-0,58 L/mil vid 90-100 km/h, farthållare och handsfree bluetooth som fungerar sömnlöst.

Jo, det där med att hålla hastigheten är faktiskt livsfarligt. Tycker det är dags att skrota alla skyltar och införa fri fart. Händer att det blir 3 bilars omkörningar bakom mig. Kommer särskilt ihåg för några dagar sedan när jag körde i exakt 100 och hade en "Puttare" bakom mig på 100 väg med räcken. Närmade mig en bärgningsbil som tog hand om ett fordon i en ficka och saktade farten. Jädrans vilken tuta "Puttaren" hade. Fick stanna helt och köra in vid räcket för att släppa fram honom. Stackaren visade fingret och skrek rödbrusig någonting som inte trängde ut ur bilens kaross. Hoppas han senare var nöjd över att blivit förbi-släppt.
Hoppas att du aldrig krockar med den där staniolgrejen.
Kör försiktigt!
Citera
2018-04-04, 18:29
  #15
Medlem
Solklart polo.
Provade ny polo, Skoda Fabian och Kia rio för ett tag sedan. Polo och Skoda hamnad väl på delad första plats. Polo har något bättre känsla i inredningen medan Fabian känns lite ungdomligare/sportigare.
På papperet ser rion bra ut men i våra ögonoch öron så kom långt efter de andra framför allt pga den värdelösa komforten.

Ute på en 90-väg var vi tvungna att sitta och skrika åt varandra för att ens kunna ha ett samtal i kian. Massvis av buller från vind och däck. Inde andra var ljudnivån betydligt bättre.
Slutade med att vi till slut köpte en begagnad, 10 år gammal, polo som även den har mycket bättre komfort och ljudnivå än en sprillans ny Kia
Citera
2018-04-04, 21:43
  #16
Medlem
LasseFranGnestas avatar
så här är det. vw polo säljs mer eftersom det är ett märke som har mer ''status'' i sverige än kia. kia har bättre garantier just för att folk skall tänka sig välja dom över tex vw. kia säljs det jävligt mycket utav i sverige också. Så andrahandsvärdet är nog rätt lika. sen är polon förmodligen lite enklare att sälja sen.

men den nya polon är riktigt fin.

mvh
Lasse
Citera
2018-04-07, 21:19
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Hoppas att du aldrig krockar med den där staniolgrejen.
Kör försiktigt!
Japp , inte mycket plåt i dörrarna
Citera
2018-05-14, 21:39
  #18
Medlem
Jaha, sambon skulle fått sin Volkswagen vecka Polo 17 men efter att inte hört ett knyst från Toweks bil i Borås tog vi oss dit och fick veta att leveransen kommer ske tidigast vecka 35.

Så kan det gå när man litar på en försäljare som promotar att beställer man nu så får man den före skattehöjningen 1 juli. Och nu har hon ingen bil på semestern.

Är det så illa att Volkswagen blåst så många leverantörer att de har svårt att få delar?
__________________
Senast redigerad av svenarke 2018-05-14 kl. 21:42.
Citera
2018-05-14, 22:05
  #19
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av svenarke
Jaha, sambon skulle fått sin Volkswagen vecka Polo 17 men efter att inte hört ett knyst från Toweks bil i Borås tog vi oss dit och fick veta att leveransen kommer ske tidigast vecka 35.

Så kan det gå när man litar på en försäljare som promotar att beställer man nu så får man den före skattehöjningen 1 juli. Och nu har hon ingen bil på semestern.

Är det så illa att Volkswagen blåst så många leverantörer att de har svårt att få delar?
Det är nog mer så att VW har satt i system att tänja på sanningen, lova lite mer än de kan hålla osv. En kollega råkade ut för liknande när han köpte sin senaste Golf för ett tre år sedan, det var nog inte lika lång fördröjning av leveransen, men 10-12 veckor var det minst.
Citera
2018-05-15, 06:46
  #20
Medlem
Har beställt den nya Rio GT, försäljaren sa 3 veckor. Skriver på pappret och 2 timmar senare ringar han o säger 8 veckor. efter 6 veckor säger han ytterliggare 8 veckor. Så nu har jag på papper att den ska komma senast vecka 25.
Klarar mig precis undan den nya skatten men de är väl ett system försäljare har för att locka kunder med korta leveranser
Citera
2018-05-15, 16:21
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haggzor
Har beställt den nya Rio GT, försäljaren sa 3 veckor. Skriver på pappret och 2 timmar senare ringar han o säger 8 veckor. efter 6 veckor säger han ytterliggare 8 veckor. Så nu har jag på papper att den ska komma senast vecka 25.
Klarar mig precis undan den nya skatten men de är väl ett system försäljare har för att locka kunder med korta leveranser

För jäkligt om det är sant. Bilen är ju en viktig sak i ens liv. Kommer tipsa om detta till pappers-media.
Citera
2018-05-15, 16:53
  #22
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenarke
TS här, godmorgon på er alle samman!

Det blev en 2017 Mitsubishi Space Star för mig. Utskälld både i artiklar och på YouTube men tycker själv det var en mycket bra ny bil för 99 000. Är idioten som håller hastighetsbegränsningarna och skapar köer så för mig passar den utmärkt. Drar 0,41L/mil vid 70-80 km/h och 0,50-0,58 L/mil vid 90-100 km/h, farthållare och handsfree bluetooth som fungerar sömnlöst.


Jo, det där med att hålla hastigheten är faktiskt livsfarligt. Tycker det är dags att skrota alla skyltar och införa fri fart. Händer att det blir 3 bilars omkörningar bakom mig. Kommer särskilt ihåg för några dagar sedan när jag körde i exakt 100 och hade en "Puttare" bakom mig på 100 väg med räcken. Närmade mig en bärgningsbil som tog hand om ett fordon i en ficka och saktade farten. Jädrans vilken tuta "Puttaren" hade. Fick stanna helt och köra in vid räcket för att släppa fram honom. Stackaren visade fingret och skrek rödbrusig någonting som inte trängde ut ur bilens kaross. Hoppas han senare var nöjd över att blivit förbi-släppt.

Hur vet du att du körde 100 km/h? Din mätare kan mycket väl visa för mycket! Kanske körde du bara 88 km/h?
Citera
2018-05-21, 16:10
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Hur vet du att du körde 100 km/h? Din mätare kan mycket väl visa för mycket! Kanske körde du bara 88 km/h?

GPS visar samma +- 3 km/h vid 100 km/h. Men kanske hans hastighetsmätare visade 88 km/h?
Citera
2018-12-23, 10:07
  #24
Medlem
Då har Sambon använt sin Polo ett tag. Hon är missnöjd för att trotts att försäljaren skryt om att denna nya skulle vara piggare än hennes gamla så är den verkligen seg. Min lilla 2018 års 99 000 kr Mitsubishi är piggare. Och farthållaren är ju helt värdelös. Man ställer in en högsta hastighet och måste trampa gasen i botten. Kommer det en nerförsbacke varnas det högljutt om att hastigheten är för stor. Helt värdelös funktion och oanvändbar för oss.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback