Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-12-23, 10:12
  #25
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenarke
Då har Sambon använt sin Polo ett tag. Hon är missnöjd för att trotts att försäljaren skryt om att denna nya skulle vara piggare än hennes gamla så är den verkligen seg. Min lilla 2018 års 99 000 kr Mitsubishi är piggare. Och farthållaren är ju helt värdelös. Man ställer in en högsta hastighet och måste trampa gasen i botten. Kommer det en nerförsbacke varnas det högljutt om att hastigheten är för stor. Helt värdelös funktion och oanvändbar för oss.
Det där är inte farthållare, det är hastighetsvarning. Antingen har ni inte farthållare eller så använder ni fel funktion.
Citera
2018-12-23, 10:17
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Det där är inte farthållare, det är hastighetsvarning. Antingen har ni inte farthållare eller så använder ni fel funktion.

Står farthållare i instruktionsboken.
Citera
2018-12-23, 11:17
  #27
Medlem
Kia alla dagar
Citera
2018-12-23, 11:28
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenarke
Då har Sambon använt sin Polo ett tag. Hon är missnöjd för att trotts att försäljaren skryt om att denna nya skulle vara piggare än hennes gamla så är den verkligen seg. Min lilla 2018 års 99 000 kr Mitsubishi är piggare. Och farthållaren är ju helt värdelös. Man ställer in en högsta hastighet och måste trampa gasen i botten. Kommer det en nerförsbacke varnas det högljutt om att hastigheten är för stor. Helt värdelös funktion och oanvändbar för oss.

Förstår inte hur man kan lita på VW efter alla skandaler och lögner dom ägnat sig åt senaste åren. Köp en KIA nästa gång, förjäkla bra bilar
Citera
2018-12-23, 12:22
  #29
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenarke
Står farthållare i instruktionsboken.
Då kanske det är idé att åka till VW och påpeka att farthållaren inte fungerar (om ni nu gör på rätt sätt). Både du och din sambo verkar ju vara helt efterblivna.
Citera
2018-12-23, 19:17
  #30
Medlem
SoulAmazins avatar
Jag gillar verkligen den nya Polon. VW har verkligen lyckats med den nya designen som ser bra mycket mer premium ut än konkurrenterna och interiören verkar fräsch också.

Jag läste dock att Polon har växt en hel del jämfört med föregående generation? Ni som äger den nya Polon - är den märkbart större? Går i tankarna att antingen införskaffa en ny Polo eller en 1-2 år gammal Golf, men en Golf må vara överflödig för mina behov ifall Polon ger gott om utrymme.
__________________
Senast redigerad av SoulAmazin 2018-12-23 kl. 19:37.
Citera
2018-12-25, 18:22
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Då kanske det är idé att åka till VW och påpeka att farthållaren inte fungerar (om ni nu gör på rätt sätt). Både du och din sambo verkar ju vara helt efterblivna.

Efterblivna tyckte nog den kvinnliga säljaren på Toveksbil också: Mariah Andersson
Citera
2018-12-26, 18:06
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenarke
Då har Sambon använt sin Polo ett tag. Hon är missnöjd för att trotts att försäljaren skryt om att denna nya skulle vara piggare än hennes gamla så är den verkligen seg. Min lilla 2018 års 99 000 kr Mitsubishi är piggare. Och farthållaren är ju helt värdelös. Man ställer in en högsta hastighet och måste trampa gasen i botten. Kommer det en nerförsbacke varnas det högljutt om att hastigheten är för stor. Helt värdelös funktion och oanvändbar för oss.

Mm nya bilar måste klara allt tuffare avgaskrav, och optimeras allt hårdare mot en körcykel som inte finns i verkligheten. Samtidigt ska mer utrustning, isolering etc in så de blir inte lättare heller.

Men jag fattar inte, provkörde hon inte modellen innan? Det är ju A och O.
Citera
2019-01-06, 06:15
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sarkhanv
Men jag fattar inte, provkörde hon inte modellen innan? Det är ju A och O.

Visst men enda provkörningsbilen de hade inne var en upphottad version. Piggare, mer välutrustad.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback