2018-12-21, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Nu drar andra gruppen igång och finalistlaget från förra året Amie Bramme Sey och Gunnar Bolin möter det debuterande laget Emma Molin och Hanna Dorsin. Augustifamiljen står för musiken tillsammans med Christian Kjellvander.

Tror att Amie Bramme Sey och Gunnar Bolin vinner. Gunnar är dock väldigt ojämn om jag minns rätt.
Ammie brammie kan inte ett skit om något (var fan kom hon ifrån?) och Gunnar är haj på 60-talshändelsr. Ett vinnarrecept mao.
Citera
2018-12-21, 18:43
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Så nu är Kristdemokraterna och Kalle Lind vänster? På vilken planet röstar du ditt ufo?

Ursäkta mig, försökte bara döda den extremt larviga diskussionen om vilken politisk "sida" som gjort bäst ifrån sig i På spåret. Självklart har det inte med politik att göra hur bra man klarar sig i programmet.
Citera
2018-12-21, 18:49
Medlem
EnGodForlorares avatar
Amie tog en massa musikfrågor som Gunnar inte klarade men han tog å andra sidan en massa poäng på geografifrågorna. Skulle vara kul om lag Molin, Dorsin överraskar här men, nä, jag tror de kommer få råpisk. Säkert satsar de på att vara "roliga" istället.
Citera
2018-12-21, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Ammie brammie kan inte ett skit om något (var fan kom hon ifrån?) och Gunnar är haj på 60-talshändelsr. Ett vinnarrecept mao.

Nä, de kom ju bara på en sketen andraplats förra året. Sopor!
Citera
2018-12-21, 19:35
Medlem
Grisbrottarens avatar
Jag har börjat titta igen i år efter några års bojkott; minns inte varför, men det kan vara Kakan som blev droppen. Tycker mig kunna notera att man sett till att undvika deltagare som är politiskt tendentiösa eller t o m kontroversiella i denna säsong (läs: uttalade "goda" SD-hatare).

Det var rätt påfrestande förut när statstelevisionen försökte köra ned i halsen på tittaren att deltagarna där minsann var "folkkära" och stod för det goda Sverige som alla skulle ställa sig bakom, när de i mina ögon var PK-fascister och antidemokrater. Särskilt irriterande var de narcissistiska skrikhalsarna F&F. Men nu tycks man ha lagt sig vinn om att hitta verkligt opolitiska och i verklig mening bara folkkära tävlande. Det enda undantaget jag kan se är Gunnar Bohlin, som jag minns har spårat ur ordentligt i SD-hat några gånger på twitter. Samtidigt uppskattar jag honom som en mycket duktig filmrecensent, som lyckades axla manteln efter Nils-Petter och t o m överträffade legenden i vissa avseenden, så jag kan stå ut med honom.

Kan min observation vara riktig eller har jag missat någon kommunist och godhets-propagandist som slunkit med?
Citera
2018-12-21, 19:42
Moderator
Dr Kings avatar
Amie och Gunnar är båda rejält smala men har i alla fall ett litet överlapp i sina kunskaper vilket gör att de tillsammans täcker in en del. Amie är expert på Kardashians och hippa influencers medan Gunnar kan allt om klassisk tysk musik och Bergsmans samtliga filmer. De är dock väldigt beroende av vilka frågor det blir eftersom de båda har rejäla svarta hål inom ämnen som sport, naturvetenskap och teknik.

I nykomlingslaget tror jag Emma Molin kan överraska och visa sig vara riktigt allmänbildad.
Citera
2018-12-21, 19:51
Medlem
ercys avatar
Grupp B:
Gunnar Bolin & Amie Bramme-Sey
Hanna Dorsin & Emma Molin
Johar Bendjelloul & Josefin Johansson

Gruppvinnare: Korsords-Gunnar & Den andre
Förra årets finalist kommer möta sin Nemesis i år igen i matchen om två veckor. Kvällens batalj kommer således mest vara en transportsträcka. Gjorde en tam men stabil insats i förra årets gruppspel men Korsords-Gunnar fick superkrafter i slutspelet, slog ut de två tidigare finalparen och tog den dynamiske duon till en final som förlorades med 12 poängs marginal. En anledning till finalplatsen var att frågorna ofta var formade efter Gunnars olika nischer. Kommer programmakarna göra det igen? Förmodligen i gruppfinalen men inte i slutspel och det tar slut i finalen.
Dom: Semi.
Lagets spenat: Allt gammalt & allt nytt.
Lagets kryptonit: Det som finns däremellan. Kan kräva nischade frågor.

Grupptvåa: Johar Bendjelloul & Hon med håret
Förra årets MVP Johar återvänder med Josefin för att försvara sin titel. Johar uppvisade ett brett kunskapsspektrum förra året och tillsammans med Josefins förmåga att ta de viktiga småpoängen visade sig vara en kombination som vi inte skådat i styrka sedan Jesper & Elisabeths "Peter Polkander-uttåg". Tro mig, jag vill se en "Malmökomiker med journalistfinal" mellan Josefin och Jesper, men jag tror att de slås ut i semi dom också. Hoppas jag dock har fel.
Dom: Semi.
Lagets styrka: Bredden.
Lagets kryptonit: Tror att frågorna i matchen mot Gunnar kommer tippas över till den senares fördel.

Kakan-jumbo: Grotesco
Ja, vad ska man säga? Två kvinnliga komiker, en som endast kan få jobb via sin mycket mer framgångsrike make och en gnällkärring ska försöka hålla feminismens fana högt och visa att kvinnor också kan! Ironiskt nog kommer det att ske i en grupp där de andra två paren har de kunnigaste männen. Emma Molin kommer att sura ihop när de ligger under och försöka demonstrera att: "kan man inte vara duktig kan man ju ialla fall försöka vara rolig". Men eftersom hon inte har ett gäng talangfulla komiker i ryggen som manusskrivande kommer det att falla platt. Ni som tyckte att Denise var tråkig förra året: Stäng av tv:n Kommer inte att komma tillbaka nästa år.

Sa någon att jag röstade på F!?
Lagets spenat: Inget.
Lagets kryptonit: Allt.

När kommer årets första vinst från 1:a klass?
/Tomas Nostradamus d.y.
Citera
2018-12-21, 19:55
Medlem
Jag förstår inte varför jag tittar på Kristian Luuk. Det är 2018 inte 1998. Underhållningsvärdet på det här programmet sedan Oldsberg slutade är verkligen hisnande lågt. Hade det inte varit kolsvart ute hade väl folk varit iväg och gjort något annat. Men nu sitter t v å m i l j o n e r "bänkade" framför "tv-apparaterna". Herregud.
Citera
2018-12-21, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Jag förstår inte varför jag tittar på Kristian Luuk. Det är 2018 inte 1998. Underhållningsvärdet på det här programmet sedan Oldsberg slutade är verkligen hisnande lågt. Hade det inte varit kolsvart ute hade väl folk varit iväg och gjort något annat. Men nu sitter t v å m i l j o n e r "bänkade" framför "tv-apparaterna". Herregud.

Håller med. Oldsberg har förmågan att leda program med inlevelse, god stämning och humor. Dvs allt det Luuk saknar.
Citera
2018-12-21, 20:03
Medlem
Frederss avatar
Jag ser inte mycket på TV vilket kanske märks idag-Känner enbart igen en av de tävlande, Gunnar bohlin och det från radion.
Citera
2018-12-21, 20:04
Medlem
Få se om Gunnar kan dra hela lasset själv igen. Nu möter han två tjejer som motstånd, så idag räknar jag med att han fixar det.
Citera
2018-12-21, 20:08
Moderator
Dr Kings avatar
Slutligen var det Gunnar som fick rädda laget något på första resan då Amie var totalt ute och cyklade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in