2019-12-13, 21:12
  #15853
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rollinghand
Inga-Britt Ahlenius var något av en besvikelse, hade höga förväntningar på henne men det här var inte hennes grej helt enkelt. Sedan hjälpte det inte att hon fick Peter Magnusson som medtävlare. Magnusson är inte särskilt smart, snarare svagbegåvad. Hoppas att det var sista gången han fick tillfälle att förnedra sig i På spåret.
Jaha!, var det Inga Britt Ahlenius jag just såg i TV alltså!

Jag trodde bara att det var någon Ahlenius...( okänd författare? journalist? den gamla vanliga gästen) men som tydligen har uttryckt önskemål om annat uppdrag och jag har på regeringens vägnar försökt att tillmötesgå hennes önske-hål
Citera
2019-12-13, 21:13
  #15854
Medlem
Imnshos avatar
En total slakt ikväll. Jossar kommer att promenera hem den här säsongen också. Dessutom tycker jag dom är riktigt underhållande, Jossan med sina Tinderragg och Joar rappandes på tyska.

Underhållande kanske man kan säga att den andra buren var också, speciellt Peter "Maputo" Magnusson. Alla underhållningsprogram behöver ju en driftkucku. Herregud vad hans bekanta kommer att tissla och tassla bakom hans rygg: "Men hörni, Peter, har han redan börjat få Alzheimer?" Enda snilleblixten ikväll var när han ett par sekunder efter alla oss andra kläckte ur sig Grindslanten.

Ikväll var frågorna lättare än förra veckan. Speciellt romerska 600 var ju en baggis. Men inte fan är väl det karakteristiska för compoundbåge att det är hjul? Det är väl att det är av ett kompositmaterial?

Bruden sjöng jävligt bra. Bandet är ju ruggigt anonyma men hyfsat kompetenta. Antagligen är det budgetkrav som gjort att dom dumpat Augustifamiljen för ett kompisgäng med det nästan Brezjnevdoftande namnet "Lada och den Sovjetiska grammofonkolchosen".

Till sist får jag berömma Jossar för väldigt proper utstyrsel, även om jag hatar hennes färgdoppade lugg så klär dom sig väldigt väl för ett underhållningsprogram. Däremot kan man med lätthet rösta fram Luuk till Sveriges sämst klädde man. Var fan hittar han det han har på sig? Nån jävla avfallstunna i SvT-arkivet? Den där skjortan och slipsen såg ut som nåt en överförfriskad flottig köpman på dansrestaurang i Vansbro kunde tagit på sig.

Och måste han anstränga sig så jävla mycket när programmet börjar? Det låter som att världens mest intressanta och spännande timme ska dra igång när han vrålar sitt påklistrade: "JAAAAA, Välkomnaaaa, till pååååå SPÅÅÅÅRET!!!" Tyvärr Kristian, du blir aldrig någon svensk Letterman, det är snart dags att du får gå samma väg som Augustifamiljen, ut ur På Spåret....

Good Riddance!
Citera
2019-12-13, 21:18
  #15855
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
En total slakt ikväll. Jossar kommer att promenera hem den här säsongen också. Dessutom tycker jag dom är riktigt underhållande, Jossan med sina Tinderragg och Joar rappandes på tyska.

Underhållande kanske man kan säga att den andra buren var också, speciellt Peter "Maputo" Magnusson. Alla underhållningsprogram behöver ju en driftkucku. Herregud vad hans bekanta kommer att tissla och tassla bakom hans rygg: "Men hörni, Peter, har han redan börjat få Alzheimer?" Enda snilleblixten ikväll var när han ett par sekunder efter alla oss andra kläckte ur sig Grindslanten.

Ikväll var frågorna lättare än förra veckan. Speciellt romerska 600 var ju en baggis. Men inte fan är väl det karakteristiska för compoundbåge att det är hjul? Det är väl att det är av ett kompositmaterial?

Bruden sjöng jävligt bra. Bandet är ju ruggigt anonyma men hyfsat kompetenta. Antagligen är det budgetkrav som gjort att dom dumpat Augustifamiljen för ett kompisgäng med det nästan Brezjnevdoftande namnet "Lada och den Sovjetiska grammofonkolchosen".

Till sist får jag berömma Jossar för väldigt proper utstyrsel, även om jag hatar hennes färgdoppade lugg så klär dom sig väldigt väl för ett underhållningsprogram. Däremot kan man med lätthet rösta fram Luuk till Sveriges sämst klädde man. Var fan hittar han det han har på sig? Nån jävla avfallstunna i SvT-arkivet? Den där skjortan och slipsen såg ut som nåt en överförfriskad flottig köpman på dansrestaurang i Vansbro kunde tagit på sig.

Och måste han anstränga sig så jävla mycket när programmet börjar? Det låter som att världens mest intressanta och spännande timme ska dra igång när han vrålar sitt påklistrade: "JAAAAA, Välkomnaaaa, till pååååå SPÅÅÅÅRET!!!" Tyvärr Kristian, du blir aldrig någon svensk Letterman, det är snart dags att du får gå samma väg som Augustifamiljen, ut ur På Spåret....

Good Riddance!
"Proper klädsel"... sällan skådat något så udda.
Citera
2019-12-13, 21:20
  #15856
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
"Proper klädsel"... sällan skådat något så udda.
OK! Vem tyckte du klädde sig minst uselt ikväll?
Citera
2019-12-13, 21:21
  #15857
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
OK! Vem tyckte du klädde sig minst uselt ikväll?
Orkar inte... bara åsikter i en åsiktsfloooood.
Citera
2019-12-13, 21:22
  #15858
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
En total slakt ikväll. Jossar kommer att promenera hem den här säsongen också. Dessutom tycker jag dom är riktigt underhållande, Jossan med sina Tinderragg och Joar rappandes på tyska.

Underhållande kanske man kan säga att den andra buren var också, speciellt Peter "Maputo" Magnusson. Alla underhållningsprogram behöver ju en driftkucku. Herregud vad hans bekanta kommer att tissla och tassla bakom hans rygg: "Men hörni, Peter, har han redan börjat få Alzheimer?" Enda snilleblixten ikväll var när han ett par sekunder efter alla oss andra kläckte ur sig Grindslanten.

Ikväll var frågorna lättare än förra veckan. Speciellt romerska 600 var ju en baggis. Men inte fan är väl det karakteristiska för compoundbåge att det är hjul? Det är väl att det är av ett kompositmaterial?

Bruden sjöng jävligt bra. Bandet är ju ruggigt anonyma men hyfsat kompetenta. Antagligen är det budgetkrav som gjort att dom dumpat Augustifamiljen för ett kompisgäng med det nästan Brezjnevdoftande namnet "Lada och den Sovjetiska grammofonkolchosen".

Till sist får jag berömma Jossar för väldigt proper utstyrsel, även om jag hatar hennes färgdoppade lugg så klär dom sig väldigt väl för ett underhållningsprogram. Däremot kan man med lätthet rösta fram Luuk till Sveriges sämst klädde man. Var fan hittar han det han har på sig? Nån jävla avfallstunna i SvT-arkivet? Den där skjortan och slipsen såg ut som nåt en överförfriskad flottig köpman på dansrestaurang i Vansbro kunde tagit på sig.

Och måste han anstränga sig så jävla mycket när programmet börjar? Det låter som att världens mest intressanta och spännande timme ska dra igång när han vrålar sitt påklistrade: "JAAAAA, Välkomnaaaa, till pååååå SPÅÅÅÅRET!!!" Tyvärr Kristian, du blir aldrig någon svensk Letterman, det är snart dags att du får gå samma väg som Augustifamiljen, ut ur På Spåret....

Good Riddance!

Vilken båge som helst, även långbåge, kan vara gjord av komposit.
Det som gör en compoundbåge är just "hjulen"
Citera
2019-12-13, 21:31
  #15859
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Vilken båge som helst, även långbåge, kan vara gjord av komposit.
Det som gör en compoundbåge är just "hjulen"
Tack för svar! Känner mig därmed i paritet med Jossar samt Einstein och Mme Curie i den andra kupén.
Citera
2019-12-13, 21:37
  #15860
Medlem
Johar kan ju mycket men varje gång han försöker skoja till det känns det så orrhört cringe. Josefine funkar ju på nåt underligt sätt eftersom hela hennes person känns så speedad och over-the-top. Han utstrålar mer allvar och det känns därför skumt när han vill visa att han OCKSÅ inte är så allvarlig. Njaeh. Inte mitt favoritpar, men sjukt kunniga onekligen.
Citera
2019-12-13, 22:12
  #15861
Medlem
blueskyhighs avatar
Avsnitt 2,

Det står still i mitt huvud, hiphop låten som börjar vid Sicilien o Sarakusas andra inslag vid 33.24 - någon vänlig själ som kan hjälpa mig? Nostalgi.
Citera
2019-12-13, 22:21
  #15862
Medlem
blueskyhighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueskyhigh
Avsnitt 2,

Det står still i mitt huvud, hiphop låten som börjar vid Sicilien o Sarakusas andra inslag vid 33.24 - någon vänlig själ som kan hjälpa mig? Nostalgi.

Det trilla ner. G Code - Geto boys.

Go kväll
Citera
2019-12-13, 22:26
  #15863
Bannlyst
Det är hög tid att lägga ned denna långkörare, den har gjort sitt. Samma gamla tävlande år efter år.
Citera
2019-12-13, 22:33
  #15864
Medlem
Två av delfrågorna till Washington syntes svaren i filmerna. Det stod Capitals på washington Capitals tröjor och det stod Hamilton på sedeln. Jag tog Washington på 10 p innan frågan ens ställts, de började nämligen exakt samma position som en tidigare resa de gjort dit för något år sedan

Jag såg nyss detta på play och hoppade helt över Ibitza då det ändå var avgjort. Tog 1974 på Nixon BTW

Vad Lucia hade på tallriken gissade jag också rätt på.

Jag tycker det fortfarande är hemskt att de ändrat introt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in