Citat:
Ursprungligen postat av
humanlife
Ja, man ser ofta brister i kunskaper här, det måste vara något fel på skolan.
Har jag hamnat i underlandet av alternativa verklighetsuppfattningar.
Alice, är det du som skriver?
200 år av den industrialiserade civilisationen talar sitt klarspråk.
Läs nu noga och begrunda den bistra verkligheten, på engelska den här gången:
https://en.wikipedia.org/wiki/Jevons_paradox
Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
The issue has been re-examined by modern economists studying consumption rebound effects from improved energy efficiency. In addition to reducing the amount needed for a given use, improved efficiency also lowers the relative cost of using a resource, which increases the quantity demanded. This counteracts (to some extent) the reduction in use from improved efficiency. Additionally, improved efficiency increases real incomes and accelerates economic growth, further increasing the demand for resources. The Jevons paradox occurs when the effect from increased demand predominates, and improved efficiency increases the speed at which resources are used.
Begrip nu att effektiviseringar är en förutsättning för ekonomisk tillväxt och med den följer även ett ökande resursutnyttjande och därmed utsläpp. Är det för komplicerade resonemang eller är narrativet på energimyndigheten så hårt hållet att verkligheten inte får plats i det pretentiösa hyckleriets ryggdunkningar bland legohjonen som utövar sin miserabla roll där.
Eller är ni ute efter en deflationsspiral rakt ner i en horribel existens som ni överhuvudtaget inte begriper implikationerna av i er bortskämda tillvaro här i den industrialiserade civilisationen?
Läs och begrunda vad realiteten av en
VERKLIG CO2-neutral miljöpolitik skulle leda till:
https://www.investopedia.com/terms/d/deflationary-spiral.asp
Citat:
Ursprungligen postat av Investopedia
A deflationary spiral typically occurs during periods of economic crisis, such as a recession or depression, as economic output slows and demand for investment and consumption dries up. This may lead to an overall decline in asset prices as producers are forced to liquidate inventories that people no longer want to buy. Consumers and businesses alike begin holding on to liquid money reserves to cushion against further financial loss. As more money is saved, less money is spent, further decreasing aggregate demand.
Istället för att mala på med era villfarelser och världsfrånvända retorik, kom med något av substans som har en koppling till den verklighet som vi alla andra på jorden existerar och verkar i. Fast jag förstår att det blir svårt för er lakejer att riva i något beslut som är politiskt betingat.
Ja, jag tycker nog lite synd om er när jag tänker efter. Tänk att tvingas arbeta med ett narrativ man själv innerst inne inte tror på.