2014-01-28, 17:28
Medlem
Fittsaft85s avatar
Jag smakade dijonsenap nyss, tog en klick p fingret, det vrsta jag smakat. Bl sger jag bara, men blir kanske godare p toast. Ska testa ha sdan dijonsenap p ett par toast med smr,dijon, skinka och ost. Ska se om de smartare bttre
Citera
2014-01-28, 18:15
Medlem
ThePlayboys avatar
Dijonaise som redan nmts i trden passar utmrkt till Pommes Frites, en klick i valfri kttfrsrtt (ej hamburgare) gr susen.

Croque Monsieur

Toast
Skinka
Dijon
Tomat
Ost
Gratinera i ugn, hur gott som helst.

Eller som "tillbehrs macka" till Bouillabaisse eller andra grytor/soppor.

Blanda Dijon, smr, vitlk och torkad Basilika, smaka av med lite salt och ev. vitpeppar.
Bred p skivad Baguette, tck med ost, mozzarella funkar, men bst blir det med Vsterbottensost.
Gratinera i ugn.

Otroligt gott till soppa eller en sallad.
Citera
2014-01-28, 18:47
Medlem
jajahars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsaft85
Jag smakade dijonsenap nyss, tog en klick p fingret, det vrsta jag smakat. Bl sger jag bara, men blir kanske godare p toast. Ska testa ha sdan dijonsenap p ett par toast med smr,dijon, skinka och ost. Ska se om de smartare bttre

Dijonsenap r det enda som gr till korvar av typ choritzo eller bratwurst. Dr funkar det inte med vra sta senapssorter. Vad gller toast s tycker jag att en vanlig svensk senap matchar bst.
Citera
2014-01-29, 21:12
Medlem
Dirges avatar
ven jttegott att vispa ihop typ 3 g och en dryg matsked och panera fisk i.
Citera
2014-01-29, 21:55
Medlem
Sigge Slagpses avatar
P en baguette med lite rostad lk, skinka och annat gott... Fina grejer
Kpte en jtteburk idag, som var bra mycket starkare n den lilla jag precis tit upp. Det rensade ut rtt bra
Citera
2014-01-31, 17:42
Medlem
Fittsaft85s avatar
Satan vad gott dijon var p toast, smakade lika bra som en riktigt fin och ren framstjrt
Citera
2014-01-31, 18:59
Medlem
ThePlayboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsaft85
Satan vad gott dijon var p toast, smakade lika bra som en riktigt fin och ren framstjrt

Det mste vara en vldigt fin framstjrt fr att trumfa Dijon p toast... mat fr gudar!
Citera
2018-12-20, 13:47
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ngon annan som ftt problem med nsan nr dem tit dijonsenap? Fattade inte vad som hnte igr tog lite p julskinkan och t och min nsa brjade brinna eller vad man sga som in i helvete. Otroligt stark smak. Grejen r att jag t senapen frra ret men fick inte alls samma problem med nsan av det. Trodde fan nsan skulle explodera. Kanske r en smak man mste vnja sig vid eller ngot. Ska kra lite p skinkan idag igen och se hur nsan reagerar. Kpte en sn grey poupon tror jag den hette. Svensk senap r ju bara socker s den gr bort.
Citera
2019-07-20, 12:53
Medlem
Ksenia74s avatar
Dijonsenap

Tycker ni om Dijonsensap och vad har ni det mest till? Jag anvnder dijonsenap till det mesta det r gott tillsammans med ketchup p korv med brd. Det r gott till en stekfrukost och det r vldigt gott p julskinka.

Anvnder Dijon i matlagning vldigt mycket s som i sser och mycket mer.

Tack Frankrike fr Dijonsenap!
Senast redigerad av Ksenia74 2019-07-20 kl. 13:04.
Citera
2019-07-20, 12:58
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Tycker ni om Dijonsensap och vad har ni det mest till? Jag anvnder dijonsenap till det mesta det r gott tillsammans med ketchup p korv med brd. Det r gott till en stekfrukost och det r vldigt got p julskinka.

Anvnder Dijon i matlagning vldigt mycket s som i sser och mycket mer.

Tack Frankrike fr Dijonsenap!

I mitt tycke r Dijon det enda som borde f kallas senap. Jag anvnder bara den nr det ska vara senap till ngot.

ven gott att klicka i lite i frsen nr man gr kttbullar eller pannbiffar! (y)
Citera
2019-07-20, 13:00
Medlem
Tryckkokarens avatar
Anvnder den enbart som smaksttare.
Citera
2019-07-20, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Anvnder den enbart som smaksttare.

Till vad?