Jag smakade dijonsenap nyss, tog en klick p fingret, det vrsta jag smakat. Bl sger jag bara, men blir kanske godare p toast. Ska testa ha sdan dijonsenap p ett par toast med smr,dijon, skinka och ost. Ska se om de smartare bttre
Dijonaise som redan nmts i trden passar utmrkt till Pommes Frites, en klick i valfri kttfrsrtt (ej hamburgare) gr susen.
Croque Monsieur
Toast
Skinka
Dijon
Tomat
Ost
Gratinera i ugn, hur gott som helst.
Eller som "tillbehrs macka" till Bouillabaisse eller andra grytor/soppor.
Blanda Dijon, smr, vitlk och torkad Basilika, smaka av med lite salt och ev. vitpeppar.
Bred p skivad Baguette, tck med ost, mozzarella funkar, men bst blir det med Vsterbottensost.
Gratinera i ugn.
Jag smakade dijonsenap nyss, tog en klick p fingret, det vrsta jag smakat. Bl sger jag bara, men blir kanske godare p toast. Ska testa ha sdan dijonsenap p ett par toast med smr,dijon, skinka och ost. Ska se om de smartare bttre
Dijonsenap r det enda som gr till korvar av typ choritzo eller bratwurst. Dr funkar det inte med vra sta senapssorter. Vad gller toast s tycker jag att en vanlig svensk senap matchar bst.
P en baguette med lite rostad lk, skinka och annat gott... Fina grejer
Kpte en jtteburk idag, som var bra mycket starkare n den lilla jag precis tit upp. Det rensade ut rtt bra
Ngon annan som ftt problem med nsan nr dem tit dijonsenap? Fattade inte vad som hnte igr tog lite p julskinkan och t och min nsa brjade brinna eller vad man sga som in i helvete. Otroligt stark smak. Grejen r att jag t senapen frra ret men fick inte alls samma problem med nsan av det. Trodde fan nsan skulle explodera. Kanske r en smak man mste vnja sig vid eller ngot. Ska kra lite p skinkan idag igen och se hur nsan reagerar. Kpte en sn grey poupon tror jag den hette. Svensk senap r ju bara socker s den gr bort.
Tycker ni om Dijonsensap och vad har ni det mest till? Jag anvnder dijonsenap till det mesta det r gott tillsammans med ketchup p korv med brd. Det r gott till en stekfrukost och det r vldigt gott p julskinka.
Anvnder Dijon i matlagning vldigt mycket s som i sser och mycket mer.
Tack Frankrike fr Dijonsenap!
Senast redigerad av Ksenia74 2019-07-20 kl. 13:04.
Tycker ni om Dijonsensap och vad har ni det mest till? Jag anvnder dijonsenap till det mesta det r gott tillsammans med ketchup p korv med brd. Det r gott till en stekfrukost och det r vldigt got p julskinka.
Anvnder Dijon i matlagning vldigt mycket s som i sser och mycket mer.
Tack Frankrike fr Dijonsenap!
I mitt tycke r Dijon det enda som borde f kallas senap. Jag anvnder bara den nr det ska vara senap till ngot.
ven gott att klicka i lite i frsen nr man gr kttbullar eller pannbiffar! (y)
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!