2018-12-19, 16:22
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Beror helt och hållet på vad du har sett innan. Har du sett filmerna när Mexikanska drogkarteller flår sina offer levande eller när ryssarna dänger en hammare i pannan på en gammal gubbe för att till sist sticka sönder honom med en filékniv tills inälvorna rinner ut i en kletig massa så tror jag den här är ganska mild i jämförelse. Ont:

Om någon har filmen så får ni gärna PMa.

Jag skulle vilja hävda att en överhängande majoritet av "vanligt folk" är rätt kräsmagade och totalt ointresserade av dylikt mondo/gore.

Men visst, tur att gärningsmännen var begåvade nog att filma - annars kanske de hade fått ännu längre straff.
Citera
2018-12-19, 16:22
Citat:
Ursprungligen postat av in2lad
Ja, jag på rättegången. Filmen visades första rättegångsdagen!

Magstarkt - inte minst för de anhöriga.
Citera
2018-12-19, 16:43
Medlem
K.Blomkvists avatar
Jag tycker att detta är fruktansvärt. Så låga straffsatser.
Jag börjar bli något mörkrädd nu speciellt på när jag har sprungit på dessa gubbarna på Fjäder.. ett flertal gånger. Jag har t.o.m pratat med dem bara någon vecka innan mordet när det satt och rökade vid tvättstugan där Jokern bor.
Jag har sett dem röka vid "ängen" där det finns 4 parkbänkar. Jokern satt ju där och rökade några timmar i den kylan. Märkligt!

Dessutom såg jag dem, i alla fall 3-4 av dem sidan om papperskorgen där där de kastade en pistol. De var upprörda och tjoade och viftade med armarna.

En annan sak som stör mig. Varför ställde Jokern en bil i Rappedalen när den så kallade "gratisparkeringen" är 50 m från där han bor.

Varför slängde han en pistol i en papperskorg när det ligger en ravin 10 m bort, 20 m från "gratisparkeringen".

Två dagar senare skulle en bil brännas på "gratisparkeringen". Alla sidorutor krossade och bilen indränkt i bensin, tanklocket hängde utanför. Jag har bilder.

Känns som att det är läge att flytta.
Citera
2018-12-19, 17:29
Medlem
Fezziks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Jag skulle vilja hävda att en överhängande majoritet av "vanligt folk" är rätt kräsmagade och totalt ointresserade av dylikt mondo/gore.

Men visst, tur att gärningsmännen var begåvade nog att filma - annars kanske de hade fått ännu längre straff.
Jag för min del vill hävda att jag söker mig till Aktuella brott och Kriminalfall på Flashback forum när jag vill veta mer om en sak. Den här filmen är då varför alla söker sig hit.
Citera
2018-12-19, 18:09
Medlem
Förövarna verkar vara vänsterextremister och offret homosexuell/trans vänsterextremist.

https://www.expressen.se/gt/de-ranad...ade-magnus-36/
https://www.facebook.com/magnus.natschki
Citera
2018-12-19, 18:22
Medlem
Samuel332s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag tycker att detta är fruktansvärt. Så låga straffsatser.
Jag börjar bli något mörkrädd nu speciellt på när jag har sprungit på dessa gubbarna på Fjäder.. ett flertal gånger. Jag har t.o.m pratat med dem bara någon vecka innan mordet när det satt och rökade vid tvättstugan där Jokern bor.
Jag har sett dem röka vid "ängen" där det finns 4 parkbänkar. Jokern satt ju där och rökade några timmar i den kylan. Märkligt!

Dessutom såg jag dem, i alla fall 3-4 av dem sidan om papperskorgen där där de kastade en pistol. De var upprörda och tjoade och viftade med armarna.

En annan sak som stör mig. Varför ställde Jokern en bil i Rappedalen när den så kallade "gratisparkeringen" är 50 m från där han bor.

Varför slängde han en pistol i en papperskorg när det ligger en ravin 10 m bort, 20 m från "gratisparkeringen".

Två dagar senare skulle en bil brännas på "gratisparkeringen". Alla sidorutor krossade och bilen indränkt i bensin, tanklocket hängde utanför. Jag har bilder.

Känns som att det är läge att flytta.

Fjäder är säkraste området i Angered
Citera
2018-12-19, 21:39
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samuel332
Fjäder är säkraste området i Angered
Det tror jag inte med tanke 5 rån enbart i år i Angered Centrum.
Jag undviker detta stället så mycket jag kan.
Dessutom finns det mördare.
Det stinker hasch nästan varje dag.
Senast igår utanför dagiset och sedan när man gå förbi dalen med den långa trappan och sidan om biblioteket. Tre knarkställen på en dag!
Detta är ett riktigt skit ställe!!! Med knarkare. UNDVIK!!!
Senast redigerad av K.Blomkvist 2018-12-19 kl. 21:42.
Citera
2018-12-19, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in2lad
Jag lämnade salen när filmen visades. Inget att sitta och titta på!

Filmen visades bakom stängda dörrar, står det i domen. Påstår du annat?
Citera
2018-12-19, 23:03
Medlem
Pandalina4s avatar
Feli#x var oavsett en bra skådespelare, eller en sjuk å osäker människa. Svårt att förstå för mig. Vem hugger en yxa i skallen på sin vän. Normala människor hade rymt på första bästa. Hande spytt, brutit ihop, eller både och å svimmat.
Senast redigerad av Pandalina4 2018-12-19 kl. 23:06.
Citera
2018-12-20, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scion
Filmen visades bakom stängda dörrar, står det i domen. Påstår du annat?

I rättssalen visades en maskerad version upp under första dagen av rättegången
Citera
2018-12-20, 03:34
Medlem
Att PA får så sjukt lågt straff är ju helt galet! Det där verkar vara en individ som absolut inte skall få vandra fritt på våra gator, någonsin. Enligt mig så är det han som är hjärnan bakom allt som hände under de där dygnen och jag tror inte han kommer vara nöjd när han kommer ut igen 😢
Citera
2018-12-20, 06:29
Medlem
Fregrettos avatar
Peter Ahlberg Facebook https://www.facebook.com/profile.php?id=100014998061372

Vad är det här för slags knäppgök till thailuderbastard egentligen. Haha. inte sett på maken. Partiledare i ”förortspartiet”
Även med i batikhäxenätverket ”#jagärhär”

Moralens riddare är han minsann på Facebook iallafall i sina klichékjell videos han laddat upp. Mot rasismen! Lamotte är Swishnazist! *ryggdunk*

Sedan är han och hans Scooby-doo liga med narkomaner iväg,
Med brutalt fula Tobias Von Borstel i spetsen. Som ser ut som ”hajen” i James Bond och mördar en jävla nolla helt utan anledning.

Vilken jävla freakshow.

Efter läst domen. Mildra Felix Rosells straff och höj thaibastardens straff avsevärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in