2019-03-02, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reruce
Du menar professorn med 30års erfarenhet av kriminalpsykologi som dessutom förklarade sin syn på händelsen genom evidensbaserad forskning samt experiment.

Du får tro vad du vill men jag tycker du är snudd på faktaresistent. En vanlig person i samma situation som Felix kan absolut begå en gärning som denna.

Der va inte meningen att uppfattas så. Skrev min lilla utläggning under stress så jag förstår att det inte såg bra ut. Men jag står fast vid att jag inte tycker att Felix historia riktigt håller. Han kanske var med på en liten del av det men inte mordet och när det gick så långt kände han sig tvungen att utföra det eftersom han ändå var skyldig till en del av det.
Citera
2019-03-02, 19:29
Medlem
Spekulationerna är många o som alla påpekar så låter det bara som att F är skyldig och vart med på det hela, han manipulerar med sitt teater språk,, han vill bli fri för att han inte är en mördare? Att han blev tvingad,, att han hjälpte polisen så ska han bli fri,, halleda..
För att va så traumatiserad så har han jävligt bra minne.. Visst kan man minnas hemska händelser men varje detalj är extremt svårt. Hoppas domstolen ser igenom hans skådespeleri,, annars kan man mörda ju o sen berätta för polis så får man mindre straff.. En människas liv är ovärderat,, han har massa fågelbajs i munnen den pojken,, tvingad.. Nä köper inte de någonstans. Han borde inte bli frisläppt ens. Han vill inte ens betala skadestånd för han säger han inte gjort ngt, han visar noll samvete o samtidigt sitter o flinar...100% skyldig enligt min mening, hoppas han får livstid!
Citera
2019-03-02, 19:39
Medlem
Exakt. Minnen av traumatiserande händelser är ofta fragmenterade men de kan ju klarna i efterhand. Han kan ju lika gärna gått igång på att BO jämrade sig och minns det av det skälet. Han kan ha hoppat ur bilen för att de blev osams. Varför gjorde inte kameran honom mer obekväm? O som sagt detta med "ombytet." Såklart svårt att säga. Utan att känna en person helt är det svårt att veta. Så spekulationer.
Citera
2019-03-02, 20:03
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnorSarah
I textningen från mordfilmen sägs det att "du är blodig. Du måste byta kläder direkt" Varpå F svarar "OK."
Som jag tolkar det då så har alltså F med sig ett ombyte? O för VAD i så fall och när i förloppet fick han med sig extra kläder?
Är det inte först där i skogen det börjar diskuteras att han ska resa med de övriga till Tyskland?
F s berättelse är väldigt detaljerad med tanke på någon som upplevt något traumatiskt. Minnesluckor är väl vanliga. Till och med vid svåra trafikolyckor bruka det ju svartna för folk.
Hursomhelst får jag inte ihop detta med klädbytet som låter som planering. Nån som har nån tanke? Teori?

Angående klädbyte så ombeds både M och F att packa med sig kläder när de lämnar M och Fs bostad och åker till kolonistugan enligt F. Jag antar att det är den packningen som F har med sig i skogen när mordet sker. Ang Tyskland kommer inte exakt ihåg när det bestämms men man ordnar ju hyrbilar under tiden M är i kolonistugan så att man skall åka iväg någonstans efter det att I och F har mördat M är ju klart då iallafall.
Citera
2019-03-02, 20:16
Medlem
Citat:
I textningen från mordfilmen sägs det att "du är blodig. Du måste byta kläder direkt" Varpå F svarar "OK."
Som jag tolkar det då så har alltså F med sig ett ombyte? O för VAD i så fall och när i förloppet fick han med sig extra kläder?
Är det inte först där i skogen det börjar diskuteras att han ska resa med de övriga till Tyskland?
F s berättelse är väldigt detaljerad med tanke på någon som upplevt något traumatiskt. Minnesluckor är väl vanliga. Till och med vid svåra trafikolyckor bruka det ju svartna för folk.
Hursomhelst får jag inte ihop detta med klädbytet som låter som planering. Nån som har nån tanke? Teori?
vad jag förstår hade han bagen med ombyte med sig redan från terassen. En tanke som slog mig var också att F sa att han tyckte synd om M men också använder ord som grät som en gris om honom vilket låter väldigt nedvärderande i mina öron. Var han verkligen en så bra kompis med M som han säger el såg han ned på M.Robotsryrd som han påstår att han va, kan man då känna o tycka någonting? Nä berättelsen är konstig.
Citera
2019-03-02, 20:52
Medlem
Det är rätt mycket som F "hjälper till med" under resans gång. Täcka för ett fönster, byta kläder inför hyran av bilen. Undviker att larma, hyschar på en granne, Lidl inget påkallande av uppmärksamhet, vid uthyrningen av bilen. Handlande av diverse olika saker. Samt vid den sista stationen, när han själv sa "Nu går jag" å sedan sätter han sig i bilen IGEN. Yxan ligger FORTFARANDE i bagaget. Jag vet inte vad jag ska säga, men jag får inte ihop det hela. Därmed inte sagt att de andra personerna i hela den här soppan är oskyldiga, absolut inte. Däremot så tror jag inte att T, I, F, O är den sk hjärnan bakom allt det här, det tror jag är P.
Senast redigerad av TheSeeker2018 2019-03-02 kl. 20:55.
Citera
2019-03-02, 21:35
Medlem
Gråtandet som Felix lägger till med låter väldigt tillgjort.
Citera
2019-03-02, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gahan
Angående klädbyte så ombeds både M och F att packa med sig kläder när de lämnar M och Fs bostad och åker till kolonistugan enligt F. Jag antar att det är den packningen som F har med sig i skogen när mordet sker. Ang Tyskland kommer inte exakt ihåg när det bestämms men man ordnar ju hyrbilar under tiden M är i kolonistugan så att man skall åka iväg någonstans efter det att I och F har mördat M är ju klart då iallafall.

Aha! Slarvigt av mig. Missade det med packningen när jag skummade igenom FUP idag. Tack för upplysningen!
Citera
2019-03-02, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gahan

Aha! Slarvigt av mig. Missade det med packningen när jag skummade igenom FUP idag. Tack för upplysningen!
Citera
2019-03-02, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSeeker2018
Det är rätt mycket som F "hjälper till med" under resans gång. Täcka för ett fönster, byta kläder inför hyran av bilen. Undviker att larma, hyschar på en granne, Lidl inget påkallande av uppmärksamhet, vid uthyrningen av bilen. Handlande av diverse olika saker. Samt vid den sista stationen, när han själv sa "Nu går jag" å sedan sätter han sig i bilen IGEN. Yxan ligger FORTFARANDE i bagaget. Jag vet inte vad jag ska säga, men jag får inte ihop det hela. Därmed inte sagt att de andra personerna i hela den här soppan är oskyldiga, absolut inte. Däremot så tror jag inte att T, I, F, O är den sk hjärnan bakom allt det här, det tror jag är P.

Nä. Nog den här P som styr. MEN som så många sagt så kan även gråtandet vara spelat. O redan hemma när han förstod att M skulle dö så borde han ha agerat utefter det. Då det mest logiska hade ju vart att tänka att de skulle göra sig av med både F och M. Ändå följde F med I ut i skogen. Eliminera alla vittnen. Hur kunde F vara så säker på att det inte var planen? För det är rätt logiskt om nu både F och M båda var offer? Filmen behöver ju inte handla om att rentvå någon från mordet. Planen var väl inte att M skulle hittas alls?
Citera
2019-03-02, 23:13
Medlem
Magnus har gjort massor med dumheter, MEN han han har inte pillat på barn än en pappa på sina barn. Så nä att så skulle vara fallet*? Nix! Det må vara att Magnus är homosexuell. Han förtjänar inte att bli ihjälslagen. Han har aldrig pillat på barn. Han har gjort allt han kan för att freda alla som har BLITT påpillade.
Citera
2019-03-03, 00:21
Medlem
Citat:
Nä. Nog den här P som styr. MEN som så många sagt så kan även gråtandet vara spelat. O redan hemma när han förstod att M skulle dö så borde han ha agerat utefter det. Då det mest logiska hade ju vart att tänka att de skulle göra sig av med både F och M. Ändå följde F med I ut i skogen. Eliminera alla vittnen. Hur kunde F vara så säker på att det inte var planen? För det är rätt logiskt om nu både F och M båda var offer? Filmen behöver ju inte handla om att rentvå någon från mordet. Planen var väl inte att M skulle hittas alls?
Att O inte säger mer än han gör, eller snarare att han inte sett nått alls beror väl på att ha känner en rädsla för P då det blivit bekräftat vad han +de andra är kapabla till. Han kände ju P sen tidigare o tror att även han känt en viss oro för P.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in