2018-12-19, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Det räcker väl med att läsa den mycket detaljerade förundersökningen för att förstå och indirekt se händelseförloppet?

Att faktiskt vilja se det faktiska händelseförloppet på en film är bara sjukt.

Nej det räcker inte med att läsa FUP:en. Jag är genuint intresserad av att se filmen och det tror jag 90% utav användarna i tråden också vill göra ( för att normalisera det hela).
Citera
2018-12-19, 15:20
Medlem
Opportunitiess avatar
Blev det klarlagt varför de tog Magnus ända upp till Rotviksbro innan han dumpades?
Citera
2018-12-19, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Nej det räcker inte med att läsa FUP:en. Jag är genuint intresserad av att se filmen och det tror jag 90% utav användarna i tråden också vill göra ( för att normalisera det hela).

Du kan ju läsa texten av ljudfilen så får du en uppfattning om vad som skedde på berget.
Citera
2018-12-19, 15:42
Medlem
in2lads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
Blev det klarlagt varför de tog Magnus ända upp till Rotviksbro innan han dumpades?
Immanuel hade tidigare haft flickvän i området, och tyckte nog det var lämpligt att dumpa där.
Sedan var de så pårökta att hjärnan troligtvis inte funkade som den skulle.
Ett vittne berättade att hon uppskattade att Peter drog i sig 10 gram cannabis per dygn.
Citera
2018-12-19, 15:43
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in2lad
Immanuel hade tidigare haft flickvän i området, och tyckte nog det var lämpligt att dumpa där.
Sedan var de så pårökta att hjärnan troligtvis inte funkade som den skulle.
Ett vittne berättade att hon uppskattade att Peter drog i sig 10 gram cannabis per dygn.

Tack.
Citera
2018-12-19, 15:43
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Kan någon skicka den fungerande länken till filmen?

Den finns inte och kommer aldrig att komma ut. Du får helt enkelt runka till något annat.
Citera
2018-12-19, 15:47
Citat:

Eh - knappast. Jag är inte ett dugg intresserad, garanterat inte så vidare många andra heller. Filmen skulle orsaka mardrömmar hos de allra flesta.
Citera
2018-12-19, 15:49
Medlem
Ankdammsmans avatar
Fortfarande inget mer om motiv etc? Blev han slumpmässigt utvald är det sjukare än sjukast. Stackars människa oavsett, och folk som är kapabla till sånt ska givetvis inte gå lösa. Att de gjorde det är en miss och ett svek av systemet.

Håller helt med om straffen, och det här gänget kan skatta sig lyckliga att de dömdes innan åldersrabatten avskaffas. Äckligt att de kommer undan men inte mycket att göra.
Citera
2018-12-19, 15:49
Medlem
in2lads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Eh - knappast. Jag är inte ett dugg intresserad, garanterat inte så vidare många andra heller. Filmen skulle orsaka mardrömmar hos de allra flesta.
Jag lämnade salen när filmen visades. Inget att sitta och titta på!
Citera
2018-12-19, 15:54
Citat:
Ursprungligen postat av in2lad
Jag lämnade salen när filmen visades. Inget att sitta och titta på!

Visades den på rättegången? Var du där?
Citera
2018-12-19, 16:00
Medlem
in2lads avatar
Citat:
Visades den på rättegången? Var du där?
Ja, jag på rättegången. Filmen visades första rättegångsdagen!
Citera
2018-12-19, 16:11
Medlem
Citat:
Beror helt och hållet på vad du har sett innan. Har du sett filmerna när Mexikanska drogkarteller flår sina offer levande eller när ryssarna dänger en hammare i pannan på en gammal gubbe för att till sist sticka sönder honom med en filékniv tills inälvorna rinner ut i en kletig massa så tror jag den här är ganska mild i jämförelse. Ont:

Om någon har filmen så får ni gärna PMa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in