2018-12-18, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Och därmed gör du som alla klappmongon som är medlemar och som jag skrivit tidigare i tråden...
Om ett rabattkortsföretag sponsrar IS - är det fortfarande inget problem för dig att vara medlem?
Om ett rabattkortsföretag sponsrar pedofiler - är det fortfarande inget problem för dig att vara medlem?
Givetvis skulle det vara ett skäl att inte använda kortet om det bevisat sponsrar mördare och pedofiler!
Men nu är det ju inte så i detta fallet så sluta jämför äpplen med päron (för att använda ditt eget uttryck)!
Din helgon gloria hamnar lite på sne när du tar i för mycket!
Citera
2018-12-18, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dandarabilla
Givetvis skulle det vara ett skäl att inte använda kortet om det bevisat sponsrar mördare och pedofiler!
Men nu är det ju inte så i detta fallet så sluta jämför äpplen med päron (för att använda ditt eget uttryck)!

Nå har du hatt casback kort/ app en liten stund
Hur mycke har du fått i casback ?
Citera
2018-12-18, 23:11
Bannlyst
5
Citat:
Ursprungligen postat av Petter100
Nå har du hatt casback kort/ app en liten stund
Hur mycke har du fått i casback ?
Eftersom du frågar så snällt:
Inköp för 19260kr = 467,80 kr cashback = snitt 2,5%.
Nästa utbetalning blir 167 kr 2018-12-25.

På Citygross utnyttjade jag en 10% kupong dessutom i förrgår när jag pyntade med Pellets hatobjekt: PRESENTKORT.

Mastercard bonus på mina kortköp tillkommer!

Undrar hur många IS terrorister jag sponsrat nu?

Fy för mig!
Citera
2018-12-18, 23:19
Medlem
Citat:

Nej ditt tragiska klappmongo - med ditt inlägg nu så gör du följande statement

Du tycker alltså att det är ok att bidra till brottslighet.

Inse fakta

* Lyoness blev tvingade att byta namn på företaget då dom...
A) Var konstaterad olagliga i flera länder
B) Skrev så dåligt avtal (Läs: "Terms & Condition") att dessa blev konstaterade ogiltiga och dom blev återbetalningskyldiga till ett helt gäng med "kunder"

(Alla länkar till domar finns längre bak i tråden - där finns även länkar till pågående utredningar)

Nu är även Cashback World nedstängt i Norge - när det gäller Italien så är det under utredning och Cashback World stängde ner alla möjligheter för klappmongon att köpa andelar i Moln.

Den här verksamheten stödjer du och alla andra klappmongon genom eran medverkan - därav så jämför jag således inte äpplan och päron då jag frågar...

Om en verksamhet stödjer pedofiler - skulle du även då vara medlem "för att det är gratis"?

Eller tycker du - precis som alla klappmongon med ingen IQ - att det är skillnad på brott och brott?
Citera
2018-12-18, 23:32
Medlem
Citat:
5
Eftersom du frågar så snällt:
Inköp för 19260kr = 467,80 kr cashback = snitt 2,5%.
Nästa utbetalning blir 167 kr 2018-12-25.

På Citygross utnyttjade jag en 10% kupong dessutom i förrgår när jag pyntade med Pellets hatobjekt: PRESENTKORT.

Undrar hur många IS terrorister jag sponsrat nu?

Fy för mig!

Stackars klappmongo.....

Presentkort har vi redan avhandlat i tråden - det är ett helt värdelöst koncept...

Att handla för 19260:- är rent orimligt - om det inte är under en riktigt lång period.
Att endast få 2,5% i Cashback på de butiker som är anslutna till Bluff å Båg är rent utsagt värdelöst.

Det betyder att du (och alla andra klappmongon) i realiteten har förlorat pengar gentemot vi normala som inte är medlemmar.

Anledningarna är många men här är de största

All vår vardliga handel - såsom livsmedel & bensin - gör vi vanliga via de storvarukedjor och lågpriskedjor som finns. Dessa har egna medlemskap (Som ger mer än 2,5%). Vi är heller inte beroende av att beställa presentkort vilket gör att vi handlar när vi vill och fortfarande erhåller mer rabatt - PLUS att våran matkasse eller tank är billigare än ni klappmongon.

Notera även att när man betalar med presentkort - så gäller det i 99% av butikerna (Även City Gross som du försöker bluffa med) att man inte erhåller någon som helst annan rabatt.
Så när du säger att du (Som tidigare klappmongon i tråden) betalat med presentkort och även erhåller annan bonus så stämmer det inte - det finns även länkat längre bak i tråden till de flesta kedjorna.

Du är ett tragiskt fall av ett riktigt hjärntvättat klappmongo som tydligen även tror på jultomten

Tillägg: Min senaste resa som jag bokade , Indien - 25.000:- ordinarie pris , fick jag direkt 8% tillbaka på då jag är trogen kund och har nu 2000:- att utnyttja på nästa resa - och då reser jag inte mycket alls jämfört med andra..... Så 2,5% är helt värdelöst
Senast redigerad av Pellets 2018-12-18 kl. 23:36.
Citera
2018-12-19, 06:30
Bannlyst
Citat:
Nej ditt tragiska klappmongo - med ditt inlägg nu så gör du följande statement

Du tycker alltså att det är ok att bidra till brottslighet.

Den här verksamheten stödjer du och alla andra klappmongon genom eran medverkan - därav så jämför jag således inte äpplan och päron då jag frågar...

Om en verksamhet stödjer pedofiler - skulle du även då vara medlem "för att det är gratis"?

Eller tycker du - precis som alla klappmongon med ingen IQ - att det är skillnad på brott och brott?
Nä, jag tycker inte det är ok att medverka till brottslighet. Men så vitt jag förstår är det lagligt att få rabatt på sina inköp hos företag som av egen fri vilja valt ge den rabatten.
Som jag skrev tidigare så gör du en riktigt patetisk jämförelse mellan rabattkortet och en internationellt erkänd terrororganisation och pedofiler.
Inser du inte själv hur fel på det du är i dina försök att smeta skit på folk som inte tycker som du?
Citera
2018-12-19, 06:41
Bannlyst
Citat:
Att handla för 19260:- är rent orimligt - om det inte är under en riktigt lång period.

Tillägg: Min senaste resa som jag bokade , Indien - 25.000:- ordinarie pris , fick jag direkt 8% tillbaka på då jag är trogen kund och har nu 2000:- att utnyttja på nästa resa - och då reser jag inte mycket alls jämfört med andra..... Så 2,5% är helt värdelöst
Nja, helt orimligt är det tydligen inte! Det beror väl på vad man handlar!

Citat:
Det betyder att du (och alla andra klappmongon) i realiteten har förlorat pengar gentemot vi normala som inte är medlemmar.

Anledningarna är många men här är de största

All vår vardliga handel - såsom livsmedel & bensin - gör vi vanliga via de storvarukedjor och lågpriskedjor som finns. Dessa har egna medlemskap (Som ger mer än 2,5%). Vi är heller inte beroende av att beställa presentkort vilket gör att vi handlar när vi vill och fortfarande erhåller mer rabatt - PLUS att våran matkasse eller tank är billigare än ni klappmongon.

Notera även att när man betalar med presentkort - så gäller det i 99% av butikerna (Även City Gross som du försöker bluffa med) att man inte erhåller någon som helst annan rabatt.
Så när du säger att du (Som tidigare klappmongon i tråden) betalat med presentkort och även erhåller annan bonus så stämmer det inte - det finns även länkat längre bak i tråden till de flesta kedjorna.
Vi tar Citygross som exempel:
1. Har reggat mig som kund hos dem (får deras erbjudanden och rabatter direkt i mobilen).
2. Handlar med självscanning, går till kassan, sätter min scanner i sin plats, får manuell hjälp vid betalning som sker med presentkort. Presentkortet är ett legitimt betalningsmedel så det utesluter inte mig från att nyttja mina medlemsförmåner hos Citygross. Alltså har du HELT FEL i ditt påstående att det skulle vara en bluff!
Finns ju folk som får presentkort från andra håll, ska det då inte få nyttja sina medlemsförmåner går ju kunderna till slut någon annanstans! Förstår du inte något av vad du skriver?

2,5% är inte dåligt! 8% är såklart bättre men 10% är bättre än 8%....

Du kan vrida och vända hur du vill men Klappmongot är väl kunden framför mig i kön på Citygross som inte utnyttjar de extra 2% jag fick!
Citera
2018-12-19, 07:37
Medlem
Citat:
Nja, helt orimligt är det tydligen inte! Det beror väl på vad man handlar!
Jo - det är helt orimligt - läs tråden bakåt samt att du som alla klappmongon tittar på VAD du kan handla och VART så inser till och med ett hjärntvättat klappmongo som du att det krävs en enorm lång tid för att komma upp i dom summorna...

Citat:
Vi tar Citygross som exempel:
1. Har reggat mig som kund hos dem (får deras erbjudanden och rabatter direkt i mobilen).
2. Handlar med självscanning, går till kassan, sätter min scanner i sin plats, får manuell hjälp vid betalning som sker med presentkort. Presentkortet är ett legitimt betalningsmedel så det utesluter inte mig från att nyttja mina medlemsförmåner hos Citygross. Alltså har du HELT FEL i ditt påstående att det skulle vara en bluff!
Finns ju folk som får presentkort från andra håll, ska det då inte få nyttja sina medlemsförmåner går ju kunderna till slut någon annanstans! Förstår du inte något av vad du skriver?
Du (Som alla klappmongon) inser inte din lögn tydligen...

Du säger i ditt förra inlägg att du betalat med Presentkortet men även lyfter din Mastercard Bonusvilket är en ren och skär lögn.

Presentkortet som du använder som betalmedel är inte bonusgrundande någonstans hos Mastercard , CityGross eller vart du än handlar. Att du får bonus från ditt lilla Bluff företag som stödjer brottslig verksamhet hör inte hit.

Här har du två snabba länkar
https://www.ica.se/ica-kort/bonus/
Poäng utgår heller inte på presentkort, tobak, lotter, tips, spel, biljetter eller vid betalning av tjänster
https://www.lindex.com/se/more-at-li...or-svar/bonus/
Alla köp är bonusgrundande, både i butik och på lindex.com (gäller ej vid köp av presentkort eller när du använder din bonus som betalningsmedel

Exakt samma gäller för 99,9% av Sveriges butikskedjor

Citat:
2,5% är inte dåligt! 8% är såklart bättre men 10% är bättre än 8%....

Du kan vrida och vända hur du vill men Klappmongot är väl kunden framför mig i kön på Citygross som inte utnyttjar de extra 2% jag fick!

Kunden framför dig kan åka imorgon och handla och erhålla sin Mastercard bonus eller vad nu "hen" har för bonuskort - hen kan åka i övermorgon och göra samma sak..
"Hen" kan handla hela veckan utan problem...

DU och alla andra klappmongon måste se till att beställa presentkort hela tiden för att kunna få era 2% vilket är helt värdelöst och redan behandlats i tråden..

Så nej - du eller annat klappmongo har fortfarande inte lyckats med 10.000$ frågan...

Kom med en enda vettig anledning varför man ska vara gratismedlem
Citera
2018-12-19, 07:38
Medlem
Citat:
Nä, jag tycker inte det är ok att medverka till brottslighet. Men så vitt jag förstår är det lagligt att få rabatt på sina inköp hos företag som av egen fri vilja valt ge den rabatten.
Som jag skrev tidigare så gör du en riktigt patetisk jämförelse mellan rabattkortet och en internationellt erkänd terrororganisation och pedofiler.
Inser du inte själv hur fel på det du är i dina försök att smeta skit på folk som inte tycker som du?

Om det inte är ok att stödja brottslighet så ska du heller inte vara medlem i Cashback World...

Företaget har brutit mot flera lagar i flera länder - och även blivit HELT förbjudna att bedriva verksamhet....

Med andra ord så stödjer du denna verksamhet så länge du och alla andra klappmongon är medlemmar
Citera
2018-12-19, 11:03
Medlem
Citat:
Jo - det är helt orimligt - läs tråden bakåt samt att du som alla klappmongon tittar på VAD du kan handla och VART så inser till och med ett hjärntvättat klappmongo som du att det krävs en enorm lång tid för att komma upp i dom summorna...

Du (Som alla klappmongon) inser inte din lögn tydligen...

Du säger i ditt förra inlägg att du betalat med Presentkortet men även lyfter din Mastercard Bonusvilket är en ren och skär lögn.

Presentkortet som du använder som betalmedel är inte bonusgrundande någonstans hos Mastercard , CityGross eller vart du än handlar. Att du får bonus från ditt lilla Bluff företag som stödjer brottslig verksamhet hör inte hit.

Här har du två snabba länkar
https://www.ica.se/ica-kort/bonus/
Poäng utgår heller inte på presentkort, tobak, lotter, tips, spel, biljetter eller vid betalning av tjänster
https://www.lindex.com/se/more-at-li...or-svar/bonus/
Alla köp är bonusgrundande, både i butik och på lindex.com (gäller ej vid köp av presentkort eller när du använder din bonus som betalningsmedel

Exakt samma gäller för 99,9% av Sveriges butikskedjor

Kunden framför dig kan åka imorgon och handla och erhålla sin Mastercard bonus eller vad nu "hen" har för bonuskort - hen kan åka i övermorgon och göra samma sak..
"Hen" kan handla hela veckan utan problem...

DU och alla andra klappmongon måste se till att beställa presentkort hela tiden för att kunna få era 2% vilket är helt värdelöst och redan behandlats i tråden..

Så nej - du eller annat klappmongo har fortfarande inte lyckats med 10.000$ frågan...

Kom med en enda vettig anledning varför man ska vara gratismedlem

Men Pellets nu missar du nog målet...
Du kan inte köpa presentkort OCH få bonus, men det är ju inte det som de gör...
De har redan presentkortet som betalningsmedel och IOM det får de bonus oxå.
Citera
2018-12-19, 11:04
Medlem
Citat:
Om det inte är ok att stödja brottslighet så ska du heller inte vara medlem i Cashback World...

Företaget har brutit mot flera lagar i flera länder - och även blivit HELT förbjudna att bedriva verksamhet....

Med andra ord så stödjer du denna verksamhet så länge du och alla andra klappmongon är medlemmar

Även här missar du målet...
Är fortfarande inte olagligt i Sverige mig veterligen??
Alltså inte brottsligt oavsett vad vi tycker än så länge...
Citera
2018-12-19, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DareDevil77
Men Pellets nu missar du nog målet...
Du kan inte köpa presentkort OCH få bonus, men det är ju inte det som de gör...
De har redan presentkortet som betalningsmedel och IOM det får de bonus oxå.

Ursäkta? Läskunnig?

(FB) Lyoness, numera myWorld - Scam och pyramidspel? /Mod

Så nej - klappmongot ljuger...
Att klappmongot får bonus hos bluff å båg har inget ifrågasatt - men att utnyttja presentkortet som betalning OCH få MC bonus är inte möjligt.
Dett eftersom endera betalar man presentkort (EJ bonusgrundande) eller så betalar man på annat sätt (Bonusgrundande)

Citat:
Ursprungligen postat av DareDevil77
Även här missar du målet...
Är fortfarande inte olagligt i Sverige mig veterligen??
Alltså inte brottsligt oavsett vad vi tycker än så länge...

Jo - det är brottsligt i Norge - det är även en massa anmälningar pågående i Italien - för att inte ta aom alla fällande domar i Österrike.

Så även vad du och alla andra klappmongon svamlar om så är det ett företag som inte rör sig på rätt sida lagen i de länder de har verksamhet i.

Företaget har en rusktigt enkel lösning på detta...

"Varför slopar inte Cashback World alla moln och Ponzi upplägg och blir ett renodlat bonuskort som INTE bygger på att klappmongon raggar klappmongon? Om Cashback World gör detta så är dom helt plötsligt lagliga i ALLA länder i världen och slipper en massa stämningar , fällande domar , sura affiliates som själva inte ens begriper avtalen o.s.v."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in