2018-12-19, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DareDevil77
Även här missar du målet...
Är fortfarande inte olagligt i Sverige mig veterligen??
Alltså inte brottsligt oavsett vad vi tycker än så länge...

Att bedriva ponzispel ligger under kedjebrevspel enligt svensk lag. Vilket är olagligt att bedriva i detta land. Den myndighet som kontrollerar detta är lotteriinspektionen.
Lotteriinspektionen har polisanmält lyoness två gånger och anser därmed att lyoness bedriver olaglig verksamhet.
Att vi har två mindre begåvade myndigheter (åklagare och polis) gör det inte lagligt. Det betyder bara att lyoness inte är lagförda än för de brott som dom begår.
Citera
2018-12-19, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets

Du säger i ditt förra inlägg att du betalat med Presentkortet men även lyfter din Mastercard Bonusvilket är en ren och skär lögn.

Presentkortet som du använder som betalmedel är inte bonusgrundande någonstans hos Mastercard , CityGross eller vart du än handlar. Att du får bonus från ditt lilla Bluff företag som stödjer brottslig verksamhet hör inte hit.
Läsförståelse saknar du uppenbarligen!

1. Skrev att jag får kortbonus på de köp jag betalar med mastercard.

2. På Citygross betalar jag dock med presentkort som gav mig min bonus när jag beställde dem.

Vad får dig att påstå att jag inte kan registrera Citygross egen poängbonus när jag betalar med presentkort? Måste ju registrera min scanner med mitt Citygross kort så köpet registreras.
Betalningen är ju inte det som avgör om jag ska få regga köpet!

Pajas!

Sen är det jävligt lätt att komma upp i 20-25000 på kort tid: Citygross, Elgiganten, Circle K är affiliates som ofta rör stora summor. Du är helt lost i detta!
Citera
2018-12-19, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dandarabilla

2. På Citygross betalar jag dock med presentkort som gav mig min bonus när jag beställde dem.

Vad får dig att påstå att jag inte kan registrera Citygross egen poängbonus när jag betalar med presentkort? Måste ju registrera min scanner med mitt Citygross kort så köpet registreras.

Pajas!

Sen är det jävligt lätt att komma upp i 20-25000 på kort tid: Citygross, Elgiganten, Circle K är affiliates som ofta rör stora summor. Du är helt lost i detta!

För att förtydliga - den summan du betalar med presentkort är inte bonusgrundande någon annanstans än hus Bluff å Båg.
Detta framgår klart och tydligt i villkoren hos City Gross.
Med andra ord - du (Eller annat klappmongo) får ingen MC bonus , eller City Gross Bonus (Eller annan bonus) för den summan som betalas med presentkort.

Annan summa som betlas på annat sätt får du annan bonus för - precis som vilken annan kund som helst

Pajas var det.....

Att komma upp i 20-25k på kort tid på CityGross , Elgiganten eller Circle K är ett rent helvette - detta eftersom ni klappmongon konstant måste köpa presentkort och se till att hela tiden ha detta tillhands för att kunna genomföra era inhandlingar har redan kommunicerats i tråden och det är ingen som gör på detta sättet - förutom att man ger bort PRESENTkort.....

Pajas var det.....

Svårt att komma med en anledning varför man ska vara gratismedlem tydligen - precis som alla klappmongon i denna tråd...

Pajas var det.....

Tydligen väldigt svårt att besvara frågan om varför Bluff å Båg inte skippar sina Moln och Ponzi upplägg också - detta skulle ju göra företaget helt legitimt världen över då dom är just vad du eftersträvar - ett renodlat bonuskort och ingenting annat....

Just ja... Då har företaget ingen inkomst eftersom 90% av deras inkomst kommer ifrån just molninköp av klappmongon.......

Pajas var det.....
Citera
2018-12-20, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hans.greta
Att bedriva ponzispel ligger under kedjebrevspel enligt svensk lag. Vilket är olagligt att bedriva i detta land. Den myndighet som kontrollerar detta är lotteriinspektionen.
Lotteriinspektionen har polisanmält lyoness två gånger och anser därmed att lyoness bedriver olaglig verksamhet.
Att vi har två mindre begåvade myndigheter (åklagare och polis) gör det inte lagligt. Det betyder bara att lyoness inte är lagförda än för de brott som dom begår.

Då ställer jag frågan igen.
Är det olagligt idag? Ja eller Nej?
För om det är det imorgon så köper jag resonemanget. Men det var inte det jag fråga?
Citera
2018-12-20, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dandarabilla

Pajas!

Tycker du casback er en bra deal ?
er det mycke affærer der du bor i Sverige som er med som partnere ?
Hvor i Sverige bor du ?
Citera
2018-12-20, 19:26
Medlem
[quote=Pellets|66167607]Ursäkta? Läskunnig?

(FB) Lyoness, numera myWorld - Scam och pyramidspel? /Mod

På Citygross utnyttjade jag en 10% kupong dessutom i förrgår när jag pyntade med Pellets hatobjekt: PRESENTKORT.

Mastercard bonus på mina kortköp tillkommer!

Så nej - klappmongot ljuger...
Att klappmongot får bonus hos bluff å båg har inget ifrågasatt - men att utnyttja presentkortet som betalning OCH få MC bonus är inte möjligt.
Dett eftersom endera betalar man presentkort (EJ bonusgrundande) eller så betalar man på annat sätt (Bonusgrundande)

Fel Pellets!!
Du kan precis som vanligt få alla möjliga rabatter fast du pyntar med presentkort. DÄREMOT får man inga ev rabatter om du köper presentkort.
På Circle K kan jag, om jag eller du får ett presentkort av någon betala med detta o regga mitt Visa/MCkort (om det är anslutet på circle K) för att få rabatt oxå...

Det ni glömmer är ju att dessa system på CG/ Circle K kan ju inte känna av var ifrån presentkorten kommer eller hur?
Citera
2018-12-20, 20:05
Medlem
Citat:
För om det är det imorgon så köper jag resonemanget. Men det var inte det jag fråga?

Ja det är olagligt idag. Lyoness bedriver ponzispel vilket är olagligt enligt svensk lag.

Att råna en bank är inte lagligt bara för att du kommer undan.
Citera
2018-12-20, 20:45
Medlem
[quote=DareDevil77|66184331]
Citat:
Ursäkta? Läskunnig?

(FB) Lyoness, numera myWorld - Scam och pyramidspel? /Mod

På Citygross utnyttjade jag en 10% kupong dessutom i förrgår när jag pyntade med Pellets hatobjekt: PRESENTKORT.

Mastercard bonus på mina kortköp tillkommer!

Så nej - klappmongot ljuger...
Att klappmongot får bonus hos bluff å båg har inget ifrågasatt - men att utnyttja presentkortet som betalning OCH få MC bonus är inte möjligt.
Dett eftersom endera betalar man presentkort (EJ bonusgrundande) eller så betalar man på annat sätt (Bonusgrundande)

Fel Pellets!!
Du kan precis som vanligt få alla möjliga rabatter fast du pyntar med presentkort. DÄREMOT får man inga ev rabatter om du köper presentkort.
På Circle K kan jag, om jag eller du får ett presentkort av någon betala med detta o regga mitt Visa/MCkort (om det är anslutet på circle K) för att få rabatt oxå...

Det ni glömmer är ju att dessa system på CG/ Circle K kan ju inte känna av var ifrån presentkorten kommer eller hur?

Men stackars klappmongo!

Inse fakta och läs villkoren hos bolagen och företagen.

99,9% har "Vid betalning med presentkort utgår ingen bonus"

City Gross har det , Circle K har det..

Om jag betalar med ett presentkort på 2000:- får jag ingen som helst bonus på dessa 2000:- förutom från bluff å båg... Summan jag betalar med från mitt MC/Visa etc. får jag bonus på , precis som vanligt.....

Alltså , INGA presentkort godkäns som bonusgrundande...

Lär er läsa villkor och avtal era stackars klappmongon
Citera
2018-12-20, 20:50
Medlem
Citat:

I Norge -> Olagligt och nedstängt
I Italien -> Under utredning av åklagare (Under tiden har företaget stängt ner alla "inköp av moln" - varför gör man inte detta i alla andra länder????????????)
I Österrike -> Under utredning av åklagare
I Sverige -> Polisanmält av lotteriinspektionen 2 gånger - förundersökning nedlagd av åklagare.

Notera nu ditt stackars klappmongo - att en åklagare lagt ner förundersökningen betyder INTE att det är lagligt - det betyder att...

A) Åklagaren har inte kunnat hitta tillräckligt med bevisning (Inte i detta fall)
B) Åklagaren har andra prioriterade fall och orkar inte nysta i alla dessa bluff å båg eftersom det är enorm tidskrävande och inte är prioriterat hos åklagarmyndigheten (Detta är fallet när det kommer till Lyoness/Cashback World i Sverige)
Citera
2018-12-20, 21:48
Medlem
[quote=Pellets|66185205]
Citat:

Men stackars klappmongo!

Inse fakta och läs villkoren hos bolagen och företagen.

99,9% har "Vid betalning med presentkort utgår ingen bonus"

City Gross har det , Circle K har det..

Om jag betalar med ett presentkort på 2000:- får jag ingen som helst bonus på dessa 2000:- förutom från bluff å båg... Summan jag betalar med från mitt MC/Visa etc. får jag bonus på , precis som vanligt.....

Alltså , INGA presentkort godkäns som bonusgrundande...

Lär er läsa villkor och avtal era stackars klappmongon

Väldig kul att bli kallad klappmongo av ett klappmongo..

Hur Cashback World funkar med deras presentkort kan jag inte svara på. Mitt svar var generellt.
Vad jag har förstått på kompisar som är med får de procent vid beställning?
Men själv kan jag bara säga att de få gånger jag har tankat på Circle K med presentkort ( japp fick via jobb) så kunde jag betala med presentkortet när jag förskottsbetala tankningen OCH dessutom dra visakortet och få min bonus via dem...
Så då borde det ju rent logiskt vara så att de som är med i Cashback World o får bonusen där även får bonus på Circle K???

Sen om det är rätt eller fel i avtalet kan jag inte uttala mig om, men det verkar du kunna 👍
Citera
2018-12-20, 21:53
Medlem
Citat:
I Norge -> Olagligt och nedstängt
I Italien -> Under utredning av åklagare (Under tiden har företaget stängt ner alla "inköp av moln" - varför gör man inte detta i alla andra länder????????????)
I Österrike -> Under utredning av åklagare
I Sverige -> Polisanmält av lotteriinspektionen 2 gånger - förundersökning nedlagd av åklagare.

Notera nu ditt stackars klappmongo - att en åklagare lagt ner förundersökningen betyder INTE att det är lagligt - det betyder att...

A) Åklagaren har inte kunnat hitta tillräckligt med bevisning (Inte i detta fall)
B) Åklagaren har andra prioriterade fall och orkar inte nysta i alla dessa bluff å båg eftersom det är enorm tidskrävande och inte är prioriterat hos åklagarmyndigheten (Detta är fallet när det kommer till Lyoness/Cashback World i Sverige)

Vad som gäller i andra länder är väl totalt ointressant då olika lagstiftningar gäller....
Om det nu är anmält och nerlagt så innebär det väl att det inte är olagligt?

Sen får de ju jobba på och göra det olagligt i Sverige.
Det är ju tyvärr inte så att du bestämmer utan de med liiite högre lönegrad än dig (frustrerande va?? &#128521
Citera
2018-12-20, 22:04
Medlem
Citat:
Vad som gäller i andra länder är väl totalt ointressant då olika lagstiftningar gäller....
Om det nu är anmält och nerlagt så innebär det väl att det inte är olagligt?

Sen får de ju jobba på och göra det olagligt i Sverige.
Det är ju tyvärr inte så att du bestämmer utan de med liiite högre lönegrad än dig (frustrerande va?? &#128521

Bra smart du!
Råna en bank! det är lagligt om du kommer undan... Ja iaf enligt din logik/idioti
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in