2018-12-18, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Skönt att han häller lite bensin på denna falnande brasa.

Han började ju bli lite inaktuell och han vill ju hålla intresset vid liv.

Det skulle vara intressant att höra hur förhandlingarna ser ut för att sälja sin story. Och om han har som målsättning att intäkterna skall gå till konkursboet för att betala av skulderna eller om han försöker få dessa direkt till sitt off shore konto.

Han fick en fråga om han skulle skriva en bok om det som hänt men svarade att "då får det bli en bok baserat på den storyn som körts i media, Verkligheten är inte så spännande"
Citera
2018-12-18, 15:18
Medlem
Ksenia74s avatar
Den som hällde bensin på brasan i denna storyn var ju mytomanen Blondinbella själv som med sina historier om kriminella som figurerade kring hennes hem.

Den skräpmänniskan ger jag inte mycket för hur framgångsrik hon än har blivit genom allt bluffmakeri genom åren.
Citera
2018-12-18, 16:01
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aremak
Han fick en fråga om han skulle skriva en bok om det som hänt men svarade att "då får det bli en bok baserat på den storyn som körts i media, Verkligheten är inte så spännande"

Säljer han inte sin story är han t.o.m ännu dummare än vad jag trott.

Köpare finns ju såklart.

Tror dock att det kan vara så att han vill ligga lågt utåt i potentialen i en sådan affär för han vill givetvis stoppa (eventuella) sådana pengar i egen ficka och inte behöva betala sina fordringsägare.

Pengar han sedan spelar bort givetvis...
Citera
2018-12-18, 16:05
Medlem
HA är på g har jag hört men dom tycker löwengrip ska betala, vilken sits dom satts sig i båda två lycka till!
Citera
2018-12-18, 16:13
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieFoxtrot01
"Jag är i behov av ett så bra jobb som möjligt och en så bra lägenhet som möjligt. Har du några leads är det bara att höra av sig. I övrigt sätter bara fantasin gränser”, skriver han."
Om han postar sitt CV i tråden kanske någon snäll Flashbackare hjälper till och anställer honom?
Vad har han för meriter förutom att skriva inlägg på twitter?
Citera
2018-12-18, 17:47
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varfor
Undra hur pitchen såg ut?
Citat:
Vårt mål är att leverera högsta möjliga riskjusterad avkastning. Genom att använda deltaneutral portföljstrategi, där kapitalet allokeras över flertalet från varandra separata handelsstrategier, i kombination med att maximal sysselsättning av kapital och skalbarhet, kan vi extremt kostnadseffektivt uppnå en hög riskjusterad avkastning på kapital.

Vi vill generera avkastning på kapital dygnet runt, alla dagar i veckan, i samtliga tidszoner. Genom attimplementera avkastningsgenererande strategier även utanför de finansiella marknaderna, implementera avkastningsgenererande strategier även utanför de finansiella marknaderna, exempelvis genom arbitrage inom sports betting, ser vi möjligheten till att sysselsätta kapitalet även utanför börsens öppettider i mån om effektiv allokering av kapitalet.

Genom att ständigt skala upp de strategier som är lönsamma varefter de genererar vinst och även skala upp mängden strategier som används kan uppnås goda grundresultat. Utöver det ämnar vi använda hävstång i de strategier där det är lönsamt och ränta på ränta-effekten som följer på det kan generera en avkastning som är långt mycket större än vad som går att finna i dagens traditionella kapitalförvaltning. Grafen på nästa sida avser inte spegla vad vi tror att vi kan skapa för avkastning men däremot ger det en konceptuell bild av skillnaderna i sätt att agera med kapitalet, så den får följa med trots vissa uppenbara brister i framställningen.
Vilka är "vi"?
Citera
2018-12-18, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazdarikard
Vilka är "vi"?

Konsensus verkar ju vara att Paper var med. Han satt ju med i bolaget också
Citera
2018-12-18, 18:15
Avslutad
Varför har en tråd om Blondinbellas kille flerdubbelt mer visningar än trådar om t.ex. oroligheterna i Frankrike och Europa, eller andra viktiga samhällsfrågor som berör oss alla i högsta grad?

Svenskar i ett nötskal...
Citera
2018-12-18, 18:29
Medlem
fanrik.stals avatar
Citat:
Han kör Q&A på Instagram stories nu. In o fråga!

Vad heter hans instagramkonto, eller länk?
Citera
2018-12-18, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fanrik.stal
Vad heter hans instagramkonto, eller länk?
lifeofsharkweek.
Sen klickar du bara på hans foto så kan du se frågor/svar.
Citera
2018-12-18, 19:13
Medlem
Kolla hampus jarlbo på youtube. Ful jävel jämfört med henne. Verkar sinnessjuk rent allmänt.
Citera
2018-12-18, 20:11
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Han kör Q&A på Instagram stories nu. In o fråga!

Hampus, om du ser detta, (vill inte fråga på instagram)

Varför har du kvar dina skämt på tex instagram som man nu med facit i hand förstår är självupplevt?

Som detta: https://www.instagram.com/p/Bm5fJo8lHZ5/

Personligen tycker jag det är underhållande och intressant ur ett psykologiskt perspektiv att du lyckas hålla en sådan distans men jag tror jag hade tyckt annorlunda om jag blivit drabbad av dig direkt ekonomiskt.

Tycker du inte att det är respektlöst mot dina fordringsägare?

Tror du att det är fåfänga som gör att du har det kvar?

Vilken, om någon, kontakt har du med dina fordringsägare idag?

Du, Hampus, får gärna svara på instagram stories eller om någon annan tycker dessa frågeställningar är intressanta får ni gärna ställa dem till honom där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in