2018-12-17, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cidroN
Fy fan du byter topics så ofta att du inte ens själv hänger med :P Det första som bara är dina personliga åsikter bortser jag ifrån.

Jag postade detta sorgliga spektakel för att du skrev:

Varpå jag svarade:

Jag visar med andra ord en alternativ bild för dig vilket svarar på din fråga om varför jag länkar videon men förklarar samtidigt att man får vänta med slutsatser tills deras utredning presenteras.

Det som händer sen och nu är att du skriker dig hes om innehållet du inte tagit del av

Jo men problemet är att det inte visar en alternativ bild. Samma skit vi redan hört. Den visar vad alla känt till länge nämligen att IRS aldrig kommer att undersöka Clinton Foundation. Detta är jag tämligen säker på då de redan avböjt att göra det och denna video inte på något sätt motsäger den slutsatsen
Citera
2018-12-17, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Jo men problemet är att det inte visar en alternativ bild. Samma skit vi redan hört. Den visar vad alla känt till länge nämligen att IRS aldrig kommer att undersöka Clinton Foundation. Detta är jag tämligen säker på då de redan avböjt att göra det och denna video inte på något sätt motsäger den slutsatsen

Jo fast det visar en annan bild, vare sig du hört den förut eller inte. Att IRS aldrig skulle undersöka CF för att dom avböjt att göra det tidigare låter oerhört problematiskt. Vi får hoppas att IRS har ett annorlunda mindset, kanske lite mer så här: Får vi ny info kommer vi ta del av den och därefter agera utifån det. ha det bra hejdå
Citera
2018-12-17, 21:30
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Flynn har redan erkänt. Att ljuga för FBI är ett brott.
Att erkänna ett brott är inte detsamma som att vara skyldig, vilket jag tror kommer att visa sig i fallet Flynn. Det finns många anledningar till att erkänna sig skyldig för ett brott som man inte har begått: okunskap, utpressning, ekonomi och hälsa är vanliga orsaker. I fallet Flynn handlar det troligtvis till 100% om taktik, vilket är en högst ovanlig anledning.

Fram tills att fällande dom har vunnit laga kraft är Flynn oskyldig.

Fotnot: Eller som i fallet Michael Cohen kan man erkänna sig skyldig till brott som ej är brottsligt.
Senast redigerad av Fittahora 2018-12-17 kl. 21:52.
Citera
2018-12-17, 21:57
Medlem
Pussykings avatar
Imperator Rex har en ny sida han skriver på efter att Twitter stängt av honom flera gånger. Här skriver han om Bill Kristol och hans nyligen nedlagda The Weekly Standard. Det finns mer här än man först trodde.

Citat:
Quick question: what FakeNews outlet was among the first to whitewash disgraced ex-FBI agent Peter Strzok's criminality, after he was fired?

Answer: Bill Kristol's The Weekly Standard. On July 12 2018, they published a fawning piece titled 'Republicans Swing at Strzok and Miss', that Strzok later referenced, to raise money via his GoFundMe page.

Another question: what outlet ran an article on 24 July 2016 (just 6 days before the FBI started their crooked Trump-Russia counter intelligence investigation) titled 'Putin's Party', that seemed to be a cut and paste of the Steele Dossier?

Did you answer 'Bill Kristol's The Weekly Standard'? BINGO!

Oh, while I'm at it. During the GOP primary season, who was running The Free Beacon, the pro-Rubio "conservative" outlet that was the first to work with Fusion GPS, to try and dig dirt up on Trump?

Wow, just Matthew Continetti, Bill Kristol's son-in-law. Well, imagine that.

Kristol, Fusion GPS, Steele Dossier, Strzok, The Free Beacon. All connected.

"Nothing to see here."

Right?

https://www.quodverum.com/2018/12/351/kristol-s-fall-is-far-from-over-and-he-knows-it-too.htm
Citera
2018-12-18, 00:13
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Kokpunkten måste vara extremt nära nu:

Flynn imorgon, FED vill höja räntan, Mueller bråkar i rätten inför en helt nedstängd våning, Q är överallt, gov shutdown, Trump kan declassa närsomhelst med extremt oklara konsekvenser, D tar huset i Jan mm...

Man brukar säga att kaos är när ens tidshorisont för vad man rimligtvis kan förvänta sig närmar sig noll, påminner om Dickens rader från Tale of two cities(som handlar om Franska revolutionen), tycker det är applicerbart på vår tid:

Det är mycket intressant med Q som vi inte diskuterat i den här tråden för den har varit en gnällfest sen dag ett, självklart har jag stort ansvar i det, men frågan är om det ens är görbart? Är inte en revolutionär händelse oundviklig? Precis som ingen av sidorna kunde mötas under Franska Revolutionen eller Amerikanska revolutionen kan någon mötas idag under Clinton/Trump-tiden. Det GÅR helt enkelt inte, en sida måste vinna, en sida måste förnedras. Extrem polarisering på makronivå verkar endast kunna upphöra efter ett rejält krig.

Ska bli väldigt intressant att följa utvecklingen de närmsta veckorna nu först sen närmsta åren, sedan 2014/2015 har det varit en berg- och dalbana som aldrig ser ut att ta slut.

Du har rätt i att den polarisering vi ser idag, inte enbart i USA men även här i Europa är väldigt nära brytpunkten, den ena sidan varken kan eller vill se den andra sidan i bra dager.

Frågan är bara vem som slänger handsken först, på ena sidan är det majoritet män, av Europeisk härkomst och på andra sidan har vi feminister, svarta, bruna och sexuella minoriteter.

Oavsett om Q kapar all MSM och börjar pumpa ut sanna nyheter så har polariseringen gått för långt för en fredlig lösning.
Citera
2018-12-18, 10:34
Medlem
Breitbart:

Citat:
Christopher Steele: I Was Hired to Help Hillary Clinton Challenge the 2016 Election Results

https://www.breitbart.com/politics/2018/12/17/christopher-steele-i-was-hired-to-help-hillary-clinton-challenge-the-2016-election-results/

Citat:
Christopher Steele, the former British spy who prepared the Russia “dossier” that has led to more than two years of investigations into President Donald Trump’s campaign, has told a London court that he was hired to provide a basis to challenge the legitimacy of the 2016 presidential election in the event that Trump won.

Där har vi det! Christopher Steele erkänner att han gjorde ett jobb för Hillary Clinton för att utmana resultatet av 2016 års presidentval, ifall hon skulle förlora.

Q har ju nämnt det vid ett flertal tillfällen bl a, 7 sep:

Citat:
Think HRC [paid for] FAKE DOSSIER [bulk].
Q
Senast redigerad av Q-follower 2018-12-18 kl. 10:51.
Citera
2018-12-18, 12:59
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Att erkänna ett brott är inte detsamma som att vara skyldig, vilket jag tror kommer att visa sig i fallet Flynn. Det finns många anledningar till att erkänna sig skyldig för ett brott som man inte har begått: okunskap, utpressning, ekonomi och hälsa är vanliga orsaker. I fallet Flynn handlar det troligtvis till 100% om taktik, vilket är en högst ovanlig anledning.

Fotnot: Eller som i fallet Michael Cohen kan man erkänna sig skyldig till brott som ej är brottsligt.

Ska bli extremt intressant att se hur det kommer gå, är väl runt 15 svensk tid som det börjar tror jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Breitbart:

https://www.breitbart.com/politics/2018/12/17/christopher-steele-i-was-hired-to-help-hillary-clinton-challenge-the-2016-election-results/

Där har vi det! Christopher Steele erkänner att han gjorde ett jobb för Hillary Clinton för att utmana resultatet av 2016 års presidentval, ifall hon skulle förlora.

Q har ju nämnt det vid ett flertal tillfällen bl a, 7 sep:

Som du säger, ”där har vi det”, intressant att Trump förmodligen kände till det innan valet...
Citera
2018-12-18, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora

Flynn har redan erkänt, vad i det fattar du inte? Frågan gäller vilket straff han ska få. Han har redan framträtt framför en domare och erkänt sig skyldig. Det finns inga tvetydigheter där.

Vad betyder 'erkänna sig skyldig till brott som ej är brottsligt' ? Kan du översätta till Svenska? Cohen fälldes för 'Bank Fraud', 'Tax Fraud' samt 'Campaign Violations'. Det är brott som är brottsliga
Citera
2018-12-18, 15:24
Medlem
Citat:
Flynn har redan erkänt, vad i det fattar du inte? Frågan gäller vilket straff han ska få. Han har redan framträtt framför en domare och erkänt sig skyldig. Det finns inga tvetydigheter där.

Det är du, återigen, som inte hänger med. Du kanske te.x har hört talats om Thomas Quick som erkände mord han inte begått? Dvs uppenbarligen kan man erkänna en brottslig handling utan att vara skyldig till den, vad är det du inte förstår?
Citera
2018-12-18, 20:17
Medlem
Citat:
Du missförstår. Det handlar inte om att man inte får vara skeptisk. det handlar om hur du sköter en diskussion, jag ska ge dig ett exempel.

Du skriver här över bl.a "anonyma personer postar på internet utan tillstymmelse till bevis" För att sedan skriva "Då har han gott om tid att prata lite mer med Mueller för att försöka mildra domen så mycket som möjligt".

Kan du nu inte visa hur du skiljer dig från ditt påstående om anonyma personer som postar utan bevis och bevisa att det var av den anledningen du säger

Du har som vanligt ingenting att tillföra ämnet. Jag gör det enkelt för mig nu och länkar en artikel så får du väl dra dina egna slutsatser
https://www.thedailybeast.com/judge-tells-michael-flynn-you-sold-your-country-out-and-suggests-he-committed-treason?ref=home

detta
Sullivan offered Flynn the opportunity to withdraw his guilty plea or to delay the sentencing until he was done cooperating.

och detta
And a prosecutor on a Mueller's team told the judge that Flynn may “possibly” continue to cooperate with their ongoing investigations

Vad drar man för slutsatser av det? Att Flynn fortsätter prata med Mueller är ju vad det står
Senast redigerad av Alpoxen 2018-12-18 kl. 20:37.
Citera
2018-12-18, 20:37
Medlem
Citat:
Du har som vanligt ingenting att tillföra ämnet. Jag gör det enkelt för mig nu och länkar en artikel så får du väl dra dina egna slutsatser
https://www.thedailybeast.com/judge-tells-michael-flynn-you-sold-your-country-out-and-suggests-he-committed-treason?ref=home

Vad bubblar du om? När jag läste denna artikel så kom jag inte till slutsatsen som du "Då har han gott om tid att prata lite mer med Mueller för att försöka mildra domen så mycket som möjligt" men vad spelar min slutsats för roll för dig, vad bevisar den menar du?

Du misslyckas alltså med att bevisa ditt påstående du hade i samma post som du klagar på anonyma troll som postar saker utan bevis...

Du har helt rätt med att du gör det enkelt för dig. Den svåra vägen hade vart att erkänna att du är full av skit
Citera
2018-12-18, 20:38
Medlem
Citat:
Vad bubblar du om? När jag läste denna artikel så kom jag inte till slutsatsen som du "Då har han gott om tid att prata lite mer med Mueller för att försöka mildra domen så mycket som möjligt" men vad spelar min slutsats för roll för dig, vad bevisar den menar du?

Du misslyckas alltså med att bevisa ditt påstående du hade i samma post som du klagar på anonyma troll som postar saker utan bevis...

Du har helt rätt med att du gör det enkelt för dig. Den svåra vägen hade vart att erkänna att du är full av skit

Sullivan offered Flynn the opportunity to withdraw his guilty plea or to delay the sentencing until he was done cooperating.

And a prosecutor on a Mueller's team told the judge that Flynn may “possibly” continue to cooperate with their ongoing investigations

Är du blind
Senast redigerad av Alpoxen 2018-12-18 kl. 20:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in