2018-12-17, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Ska erkänna att jag inte sett hela, jag har dock läst transcripts (utvalda) samt sett hur Doyle och Moynihan gör bort sig å det grövsta och blir utskällda av förhörsledaren som också beklagar sig över att Huber inte ville/kunde närvara. Videon säger i princip ingenting nytt. I alla fall ingenting intressant vilket verkar vara den allmänna uppfattningen också efter vad jag läst.

Kan du snälla skicka en video och vilken sekund jag ska starta den för att ta del av det du påstår här över (delen markerad i fet stil)
Citera
2018-12-17, 18:51
Medlem
Citat:
Jag vet precis lika mycket som alla andra. Clintons emails och Clinton Foundations eventuella intressekonflikter har utretts redan. Vem fan postar YouTubevideos som bevis? Konspirationsdårar

Citat:
Ja det kanske syns paradoxalt. Kanske roar det mig.

Nej då allt på YouTube är naturligtvis inte skräp. Jag finner det däremot lite svårt att orientera mig där, börjar kanske bli gammal ha ha. Dessutom föredrar jag skriven text när det gäller nyheter.

Låt mig se om jag hänger med här. Du har svårt att orientera dig på youtube pga att du kanske börjar bli gammal och du föredrar skriven text. Är detta alltså anledningen till att folk som postar Youtubevideos som bevis är konspirationsdårar?
Citera
2018-12-17, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cidroN
Kan du snälla skicka en video och vilken sekund jag ska starta den för att ta del av det du påstår här över (delen markerad i fet stil)

Du kan ju använda din egen länk, alltså denna

https://oversight.house.gov/hearing/oversight-of-nonprofit-organizations-a-case-study-on-the-clinton-foundation/

och titta på t ex de sista 15-20 minuterna. Meadows går hårt åt dem båda. Don't get cute with me. ha ha
Senast redigerad av Alpoxen 2018-12-17 kl. 19:02.
Citera
2018-12-17, 19:07
Medlem
Citat:
Låt mig se om jag hänger med här. Du har svårt att orientera dig på youtube pga att du kanske börjar bli gammal och du föredrar skriven text. Är detta alltså anledningen till att folk som postar Youtubevideos som bevis är konspirationsdårar?

Nåja jag raljerade lite. YouTube är inte var jag hämtar nyheter. låt mig uttrycka det så. YouTube används till vettiga saker också naturligtvis. Att det är fullt av idioti är ju dock helt klart men det är ju även internet i stort. Om man botaniserar runt lite på den här konspirationsdelen av Flashback är bevisen från foliehattarna påfallande ofta märkliga YouTubevideos. Så, nu avslutar jag denna OT-diskussion.
Citera
2018-12-17, 19:26
Medlem
Citat:
Du kan ju använda din egen länk, alltså denna

https://oversight.house.gov/hearing/oversight-of-nonprofit-organizations-a-case-study-on-the-clinton-foundation/

och titta på t ex de sista 15-20 minuterna. Meadows går hårt åt dem båda. Don't get cute with me. ha ha

Om du kan peka ut specifikt vart jag ska kolla för att bekräfta det du skriver "samt sett hur Doyle och Moynihan gör bort sig å det grövsta och blir utskällda av förhörsledaren" så är det bara säga till, jag kommer ta mig tiden att titta
Citera
2018-12-17, 19:33
Medlem
Citat:
Om du kan peka ut specifikt vart jag ska kolla för att bekräfta det du skriver "samt sett hur Doyle och Moynihan gör bort sig å det grövsta och blir utskällda av förhörsledaren" så är det bara säga till, jag kommer ta mig tiden att titta

Suck hur jävla sorglig är du. Om videon är 3 och 20 lång, var tycker du att du borde börja för att se de sista 15-20 minuterna? Det kanske är för långt för dig. Titta på de sista 10 minuterna då, klarar du av att se 10 hela minuter? Om du undrar när de sista tio minuterna börjar i en video som är 3 och 20 lång tror jag bestämt att det borde bli runt, hm låt mig se, borde bli runt 3 och 10 va? Lycka till

Här har du en sammanfattning av hela fiaskot.

https://www.washingtonexaminer.com/news/oversight-panel-hearing-on-clinton-foundation-blows-up-as-gop-battles-its-own-witnesses
Senast redigerad av Alpoxen 2018-12-17 kl. 19:55.
Citera
2018-12-17, 19:36
Medlem
Citat:
Nåja jag raljerade lite. YouTube är inte var jag hämtar nyheter. låt mig uttrycka det så. YouTube används till vettiga saker också naturligtvis. Att det är fullt av idioti är ju dock helt klart men det är ju även internet i stort. Om man botaniserar runt lite på den här konspirationsdelen av Flashback är bevisen från foliehattarna påfallande ofta märkliga YouTubevideos. Så, nu avslutar jag denna OT-diskussion.

Vart du personligen önskar läsa dina nyheter har ingenting med det här att göra... Att du sedan återigen ska sitta och förklara hur något fungerar, i detta fall Youtube, trots att du inte använder youtube blir lite komiskt. Är det inte bättre att du ger dig in i diskussioner där du besitter kunskap så att det du tillför eventuellt kan skapa lite värde?
Citera
2018-12-17, 19:58
Medlem
Citat:
Suck hur jävla sorglig är du. Om videon är 3 och 20 lång, var tycker du att du borde börja för att se de sista 15-20 minuterna? Det kanske är för långt för dig. Titta på de sista 10 minuterna då, klarar du av att se 10 hela minuter? Om du undrar när de sista tio minuterna börjar i en video som är 3 och 20 lång tror jag bestämt att det borde bli runt, hm låt mig se, borde bli runt 3 och 10 va? Lycka till

Här har du en sammanfattning av hela fiaskot.

https://www.washingtonexaminer.com/news/oversight-panel-hearing-on-clinton-foundation-blows-up-as-gop-battles-its-own-witnesses

Jag frågar dig vart jag ska kolla för att se det du såg nämligen hur Doyle och Moynihan gör bort sig å det grövsta och blir utskällda av förhörsledaren. Att du sedan vill visa vart han går hårt åt dom är för mig inte samma sak. Sista 15-20 minuterna är inte specifikt nog då jag inte ser att dom gör bort sig å det grövsta och blir utskällda av förhörsledaren. Därför vore det enklare om du istället sa specifikt var denna sekvens är.

Vad jag ser är två personer som blivit inbjudna att vittna, som på förhand har sagt att dom inte kommer dela med sig av den informationen Meadows försöker komma åt och därefter blir dumförklarade för att dom kom dit när det dumma i själva verket var att bjuda in dom.

Dessutom när han säger "Don't get cute with me" och det följs upp med att Moynihan säger att dom har delat med sig av materialet till "law enformance agency which you are not" dvs till dom som kan göra något åt saken känns det mer som att det är Moynihan som går hårt åt Meadows.

Jag uppskattar dock din hånfulla ton kring om jag klarar av att se 10 minuter när det är jag som har kollat på hela klippet och skapat mig en egen uppfattning medans du har läst någon annans sammanfattning
Senast redigerad av cidroN 2018-12-17 kl. 20:08.
Citera
2018-12-17, 20:16
Medlem
Citat:
Jag frågar dig vart jag ska kolla för att se det du såg nämligen hur Doyle och Moynihan gör bort sig å det grövsta och blir utskällda av förhörsledaren. Att du sedan vill visa vart han går hårt åt dom är för mig inte samma sak. Sista 15-20 minuterna är inte specifikt nog då jag inte ser att dom gör bort sig å det grövsta och blir utskällda av förhörsledaren. Därför vore det enklare om du istället sa specifikt var denna sekvens är.

Vad jag ser är två personer som blivit inbjudna att vittna, som på förhand har sagt att dom inte kommer dela med sig avcho den informationen dom sen försöker komma åt och därefter blir dumförklarade för att dom kom dit när det dumma i själva verket var att bjuda in dom.

Dessutom när han säger "Don't get cute with me" och det följs upp med att Moynihan säger Att dom har delat med sig av materialet till "law enformance agency which you are not" dvs till dom som kan göra något åt saken känns det mer som att Moynihan som går hårt åt Meadows

Ah du tycker att dem gjorde bra ifrån sig. Det må du tycka, du måste vara den ende. Vad gäller att komma vidare i Clintonutredningen var detta ett riktigt magplask. Republikaner förhör sina egna vittnen och blir totalt osams och kan inte enas om någonting. Meadows förklarar sedan att de kan tvinga fram informationen från DoJ eller FBI eller vem som nu har den vilket då välkomnas av Doyle. Vilken idiot.

Varför postade du detta sorgliga spektakel överhuvudtaget? Tyckte du det innehöll någon vettig info?
Inte lika meningslös som Q:s alla poster men närapå. Meadows tror uppenbarligen inte att Doyle och Moynihan har något inkriminerande material alls, det är ju tydligt. Två random snubbar har alltså på egen hand undersökt Clintons och kräver att IRS och FBI ska undersöka det dom funnit. Har de ens lämnat över något?

Vi får väl (för Republikanernas skull) hoppas att Hubers undersökning är något mer seriös.
Citera
2018-12-17, 20:32
Medlem
BushwickBills avatar
Kokpunkten måste vara extremt nära nu:

Flynn imorgon, FED vill höja räntan, Mueller bråkar i rätten inför en helt nedstängd våning, Q är överallt, gov shutdown, Trump kan declassa närsomhelst med extremt oklara konsekvenser, D tar huset i Jan mm...

Man brukar säga att kaos är när ens tidshorisont för vad man rimligtvis kan förvänta sig närmar sig noll, påminner om Dickens rader från Tale of two cities(som handlar om Franska revolutionen), tycker det är applicerbart på vår tid:

Citat:
It was the best of times, it was the worst of times, it was the age of wisdom, it was the age of foolishness, it was the epoch of belief, it was the epoch of incredulity, it was the season of Light, it was the season of Darkness, it was the spring of hope, it was the winter of despair, we had everything before us, we had nothing before us, we were all going direct to Heaven, we were all going direct the other way—in short, the period was so far like the present period, that some of its noisiest authorities insisted on its being received, for good or for evil, in the superlative degree of comparison only.

Det är mycket intressant med Q som vi inte diskuterat i den här tråden för den har varit en gnällfest sen dag ett, självklart har jag stort ansvar i det, men frågan är om det ens är görbart? Är inte en revolutionär händelse oundviklig? Precis som ingen av sidorna kunde mötas under Franska Revolutionen eller Amerikanska revolutionen kan någon mötas idag under Clinton/Trump-tiden. Det GÅR helt enkelt inte, en sida måste vinna, en sida måste förnedras. Extrem polarisering på makronivå verkar endast kunna upphöra efter ett rejält krig.

Ska bli väldigt intressant att följa utvecklingen de närmsta veckorna nu först sen närmsta åren, sedan 2014/2015 har det varit en berg- och dalbana som aldrig ser ut att ta slut.
Citera
2018-12-17, 20:45
Medlem
Citat:
Ah du tycker att dem gjorde bra ifrån sig. Det må du tycka, du måste vara den ende. Vad gäller att komma vidare i Clintonutredningen var detta ett riktigt magplask. Republikaner förhör sina egna vittnen och blir totalt osams och kan inte enas om någonting. Meadows förklarar sedan att de kan tvinga fram informationen från DoJ eller FBI eller vem som nu har den vilket då välkomnas av Doyle. Vilken idiot.

Varför postade du detta sorgliga spektakel överhuvudtaget? Tyckte du det innehöll någon vettig info?
Inte lika meningslös som Q:s alla poster men närapå. Meadows tror uppenbarligen inte att Doyle och Moynihan har något inkriminerande material alls, det är ju tydligt. Två random snubbar har alltså på egen hand undersökt Clintons och kräver att IRS och FBI ska undersöka det dom funnit. Har de ens lämnat över något?

Vi får väl (för Republikanernas skull) hoppas att Hubers undersökning är något mer seriös.

Fy fan du byter topics så ofta att du inte ens själv hänger med :P Det första som bara är dina personliga åsikter bortser jag ifrån.

Jag postade detta sorgliga spektakel för att du skrev:
Citat:
Flynn har redan erkänt. Att ljuga för FBI är ett brott. Ja Hillary slarvade med sina emails, detta har utretts fram och tillbaka och på alla längder men inget allvarligt brott har kunnat konstateras.

Varpå jag svarade:
Citat:
Har du kikat på den här videon? https://www.youtube.com/watch?v=pbZSuN7vTXw&t=19s
Dom påstår att Hillary snarare har varit beskyddad och inte utredd, nu kan det ju såklart vara så att bevisen dom har inte är så starka som dom påstår iom att dom inte presenterats ännu. Men att DU skulle veta är ju bara för kul!

Jag visar med andra ord en alternativ bild för dig vilket svarar på din fråga om varför jag länkar videon men förklarar samtidigt att man får vänta med slutsatser tills deras utredning presenteras.

Det som händer sen och nu är att du skriker dig hes om innehållet du inte tagit del av
Citera
2018-12-17, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Kokpunkten måste vara extremt nära nu:

Flynn imorgon, FED vill höja räntan, Mueller bråkar i rätten inför en helt nedstängd våning, Q är överallt, gov shutdown, Trump kan declassa närsomhelst med extremt oklara konsekvenser, D tar huset i Jan mm...

Man brukar säga att kaos är när ens tidshorisont för vad man rimligtvis kan förvänta sig närmar sig noll, påminner om Dickens rader från Tale of two cities(som handlar om Franska revolutionen), tycker det är applicerbart på vår tid:

Det är mycket intressant med Q som vi inte diskuterat i den här tråden för den har varit en gnällfest sen dag ett, självklart har jag stort ansvar i det, men frågan är om det ens är görbart? Är inte en revolutionär händelse oundviklig? Precis som ingen av sidorna kunde mötas under Franska Revolutionen eller Amerikanska revolutionen kan någon mötas idag under Clinton/Trump-tiden. Det GÅR helt enkelt inte, en sida måste vinna, en sida måste förnedras. Extrem polarisering på makronivå verkar endast kunna upphöra efter ett rejält krig.

Ska bli väldigt intressant att följa utvecklingen de närmsta veckorna nu först sen närmsta åren, sedan 2014/2015 har det varit en berg- och dalbana som aldrig ser ut att ta slut.

Nja, det finns ett ganska stort antal traditionella Republikaner som inte gillar Trump speciellt mycket. Dessa syns och hörs knappast alls i dagens upphettade klimat. En del har till och med slutat kalla sig konservativa och ser sig numera som traditionellt liberala eller så. Vi får väl se om Demokraterna (vilket många av deras yngre väljare vill) tar ut svängarna lite mer åt vänster eller om det ska förbli ett Clinton/Wall Street mittenparti.

Nu lanseras ett nytt parti, SAM, som hoppas dra missnöjda väljare från båda partierna. Personligen tror jag det kommer attrahera fd Republikaner mer.
https://joinsam.org/

och

https://www.wonkette.com/meet-sam-the-safe-space-for-republicans-until-trumps-out-of-office
Senast redigerad av Alpoxen 2018-12-17 kl. 20:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in