2018-12-17, 23:28
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Att vi får två mål med oss pga studs och touch har som matchbilden såg ut väldigt lite med tur att göra. Det är resultatet av den totala överlägsenheten på plan, något som du själv konstaterar. Hade matchbilden sett helt omvänd ut och vi ändå vunnit med 3-1 hade målen kunnat avfärdas som turmål men knappast efter gårdagens matchbild. Sådan styrningar kommer som en kombination av ett lags överlägsenhet och det andra lagets sämre fysiska styrka vilket leder till avgörande misstag.

F.ö. tror jag inte United kommer att sparka Mou, enligt vissa uppgifter i England har han enorma ersättningsanspråk i sitt avtal om han sparkas, något som en del engelska kommentatorer anser att klubben helt enkelt inte har råd med trots all sin rikedom.

Jag läste ett inlägg som sade att ersättningen kan vara olika beroende på Manchester Uniteds situation i liga- och cupspel. Insinuationen var då att det skulle vara billigare ifall laget först kraschade ut ur cuper.

Samtidigt är väl framgång värt avsevärt mer än ett brutet kontrakt?

Siffror jag sett är att det skulle kosta laget uppemot 15 miljoner pund för att focka Mourinho: en väldig summa förstås, men man skulle kunna tjäna på det om nästa tränare är framgångsrik.
Citera
2018-12-18, 05:00
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufc123
Kul om Liverpool går hela säsongen utan att förlora
Ännu roligare om dom samtidigt inte vinner ligan😂
Citera
2018-12-18, 09:00
Medlem
OnkelSnusks avatar
Shaquiri: "Obviously I had a beautiful time at Stoke but now it is a new era with Liverpool. For me it was important to move here because I need a good team. And you can see that on the pitch that when I have better players around me I can show my football too."

Tänk om Fabregas, Nasri eller Ronaldo sagt så efter sina klubbyten. De hade korsfästs. Men nu är det en Liverpool-spelare och då är det så klart gullegullegull som gäller och alla är bara sååå stolta över att lille Shaq äntligen får spela med de stora grabbarna (för han har ju inte spelat i Bayern eller så).

Tydligen helt omöjligt att bara låta fotbollen tala. Måste sparka lite neråt också för att höja sig själv. Men det är väl typiskt för en albansk nationalist.
Citera
2018-12-18, 09:08
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Jag läste ett inlägg som sade att ersättningen kan vara olika beroende på Manchester Uniteds situation i liga- och cupspel. Insinuationen var då att det skulle vara billigare ifall laget först kraschade ut ur cuper.

Siffror jag sett är att det skulle kosta laget uppemot 15 miljoner pund för att focka Mourinho: en väldig summa förstås, men man skulle kunna tjäna på det om nästa tränare är framgångsrik.

Hörde igår en podcast med vad jag tror är kunniga engelska fotbollsjournalister som ser det som självklart att man gör som med Moyes och Van Gaal, nämligen väntar till det är matematiskt omöjligt för United att nå Champions League innan man sparkar honom. Då sjunker ersättningen drastiskt. Låter rimligt, även om 15 miljoner pund i sådana här sammanhang låter lite i mina öron. Man lade ju 60 miljoner på Fred exempelvis.
Citera
2018-12-18, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen

Jag hörde siffror upp mot en halv miljard för att sparka Mourinho. Undrar hur långt kontrakt han har.

Tänk som det kan vända. När United anställde Mourinho som manager och sedan värvade Zlatan då var i princip PL-titeln vunnen.
Citera
2018-12-18, 10:57
Medlem
Och där fick han sparken. Bekräftat på man uniteds twitter
Citera
2018-12-18, 10:58
Medlem
LordLancasters avatar
Läste också att en sådan kostnad svider mycket mer för en klubb än t.ex spelarköp, för spelare är ändå en tillgång. Detta blir en mycket ”hårdare” kostnad som är en total förlust.

Edit: damn.
Citera
2018-12-18, 11:18
Medlem
foool13s avatar
Jag trodde faktiskt inte att de skulle sparka honom nu... brukar vänta till det är matematiskt omöjligt att nå CL-plats*, och speciellt efter de gav honom nytt kontrakt förra säsongen.

(*så mot slutet av säsongen, kommer ju inte nå CL-plats nu ändå, men det är väl för att börja bygga någonting annat..)

Skulle väl kosta 22m pund att sparka honom stod det igår.

Man United styrelsen gillade nog inte heller Mendes uttalande i klubbens namn förra veckan...
Senast redigerad av foool13 2018-12-18 kl. 11:22.
Citera
2018-12-18, 11:26
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ojoj nog för att jag velat få mou sparkad under en längre tid nu men det var inget jag trodde united skulle göra. Här ska bli kul å gotta sig med under dagen med dem engelska blaskorna. Skadeglädjen total. Hehe. Och ja mourinho får skylla sig själv så som han betett sig. 0 sympati från mig.
Citera
2018-12-18, 11:27
Medlem
foool13s avatar
Låter lite komplext detta..

Citat:
Sky Sports: CARRICK AS CARETAKER

Michael Carrick and Kieron McKenna will take training for the next couple of days at Manchester United.

The club expect to announce a caretaker manager within the next two days but it will be someone from outside the club.

"A new caretaker manager will be appointed until the end of the current season, while the club conducts a thorough recruitment process for a new, full-time manager."

Så de skall ha Carrick i ett par dagar och ta in någon utomstående med meriter att ta över till slutet av säsongen, och sedan en ny till alltså...

Hur många högt meriterade/med högt anseende accepterar att komma in till slutet av säsongen bara.
Senast redigerad av foool13 2018-12-18 kl. 11:34.
Citera
2018-12-18, 11:32
Medlem
foool13s avatar
Ja ja då kan han åka tillbaka till London bara.. slipper hotellet. Det var alltid dömt att misslyckas.
Citera
2018-12-18, 11:33
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Låter lite komplext detta..

Så de skall ha Carrick i ett par dagar och ta in någon utomstående med meriter att ta över till slutet av säsongen, och sedan en ny till alltså...

Hur många högt meriterade/anseende accepterar att komma in till slutet av säsongen bara.
Vad sägs som en sådan som Avram Grant som var tillfällig tränare i Chelsea fram till CL-finalen 2008 som de nästan vann och sedan fick lämna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in