2018-12-18, 11:35
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Vad sägs som en sådan som Avram Grant som var tillfällig tränare i Chelsea fram till CL-finalen 2008 som de nästan vann och sedan fick lämna?

Han kom väl från "innanför" klubben eller.. var han inte han sporting director eller något sådant, men jag kan ha fel.
Citera
2018-12-18, 11:38
Medlem
foool13s avatar
Se det är alltså 1 dag efter han blev sparkad från Chelsea hösten 15

Det är bara att skriva av den 3:e hösten för nästa arbetsgivare till José.
Citera
2018-12-18, 11:44
Medlem
270215s avatar
Fan jag önskar att jag också kunde få 275 millioner för att missköta mitt jobb så pass att jag fick sparken

Tidningen Daily Record har tidigare berättat att det kostar Manchester United omkring 275 miljoner kronor att göra sig av med Mourinho före januarifönstrets slut.

https://www.svt.se/sport/fotboll/mourinho-sparkad-av-united
Citera
2018-12-18, 11:55
Medlem
foool13s avatar
Citat:
External candidate to become caretaker manager
More developments from Old Trafford, our chief football correspondent, Jason Burt has the latest...
Neither Michael Carrick nor Nicky Butt will take charge of Manchester United to the end of the season following the sacking of Jose Mourinho.

It is understood that United will appoint an external candidate as their caretaker manager within the next 24-48 hours and he will be in the dug-out for Saturday’s match away to Cardiff City.

United will take the rest of the campaign to identify and hire their next manager with the clear remit of fitting into a long-term approach. The outstanding candidate is believed to be Tottenham Hotspur’s Mauricio Pochettino although he signed a new contract with the club earlier this year.

It is understood that neither Carrick, who has been working as Mourinho’s assistant, nor Butt are believed to have the necessary experience to take charge of United.
https://www.telegraph.co.uk/football/2018/12/18/jose-mourinho-sacked-manchester-united-manager-departs-clubs/

Kanske någon äldre då som kan styra skutan såsom Hiddink gjorde efter José i Chelsea då.

Kanske Harry Redknapp! lol
Kan inte tänka på något namn nu..
Senast redigerad av foool13 2018-12-18 kl. 12:05.
Citera
2018-12-18, 12:02
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Vad sägs som en sådan som Avram Grant som var tillfällig tränare i Chelsea fram till CL-finalen 2008 som de nästan vann och sedan fick lämna?

Märkligt att ta Avram som exempel och inte Di Matteo som faktiskt vann CL.
Citera
2018-12-18, 12:12
Medlem
foool13s avatar
Citat:
James Cooper ( sky sports reporter) saying united have identified the candidate for caretaker job, already spoken to the person and a deal is being done. Doesn’t say who.

Laurent Blanc..?

Someone who understands the values of Manchester United, he says..
Senast redigerad av foool13 2018-12-18 kl. 12:14.
Citera
2018-12-18, 12:17
Medlem
MangoChutneys avatar
Ser man på, Man U gjorde det enda rätta till slut och sparkade Mou trots de stora ersättningar som han hade inskrivna i sitt kontrakt. 260-275 miljoner i ren förlust på Mou då. Frågan är om det kommer hjälpa dem, eller om detta två-trestegs agerande man nu iscensätter för att hitta en ny manager till nästa säsong bara kommer vrida om kniven ännu mer i den döende trupp man nu har. Eller är möjligen sparkningen av Mou den injektion truppen behöver för att vakna?

Ska bli intressant att se vem som blir interimsmanager under avslutningen av denna säsong. Kan möjligen någon äldre spelare med rötterna i klubben komma till undsättning? Kan Ryan Giggs möjligen vara ett namn som tillfällig manager? Eller möjligen Mark Hughes?
Citera
2018-12-18, 12:22
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Märkligt att ta Avram som exempel och inte Di Matteo som faktiskt vann CL.
Di Matteo var ju redan i klubben i form av assisterande tränare.

Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Eller möjligen Mark Hughes?
Hughes är paria i United-kretsar sedan City-tiden.
Citera
2018-12-18, 12:28
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Di Matteo var ju redan i klubben i form av assisterande tränare.

Avram var också i klubben i form av sportchef.

Di Matteo var tillfällig tränare när han vann CL, och det var tänkt att han skulle lämma vid säsongsslutet. Men den oväntade framgången gjorde att han blev utsedd till fullvärdig tränare efter det.

Jag var och såg Chelsea i CL på Stamford Bridge den säsongen.
Senast redigerad av LordLancaster 2018-12-18 kl. 12:32.
Citera
2018-12-18, 13:17
Medlem
TKD_1337s avatar
Det kom inte en dag för tidigt. En tidig julklapp för United-fansen. Jag har gillat Mourinho men han har totalt skämt ut sig under denna sejour. Jag har aldrig sett en tränare klaga på allt och alla - speciellt sina egna spelare. Han har varit respektlös och har även gått på en Trump-liknande offensiv mot journalistkåren.

Usel personlighet och usla resultat! Stenåldersfotboll i ett topplag 2018 fungerar inte. Han är en medelmåttig tränare idag och bör betraktas som det i fortsättningen.
Senast redigerad av TKD_1337 2018-12-18 kl. 13:25.
Citera
2018-12-18, 13:26
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Hörde igår en podcast med vad jag tror är kunniga engelska fotbollsjournalister som ser det som självklart att man gör som med Moyes och Van Gaal, nämligen väntar till det är matematiskt omöjligt för United att nå Champions League innan man sparkar honom. Då sjunker ersättningen drastiskt. Låter rimligt, även om 15 miljoner pund i sådana här sammanhang låter lite i mina öron. Man lade ju 60 miljoner på Fred exempelvis.

Experten har talat.

Testar väl en till då. United kommer enligt kunniga engelska fotbollsjournalister inte att värva Messi i januari.
Citera
2018-12-18, 13:46
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Låter lite komplext detta..

Så de skall ha Carrick i ett par dagar och ta in någon utomstående med meriter att ta över till slutet av säsongen, och sedan en ny till alltså...

Hur många högt meriterade/med högt anseende accepterar att komma in till slutet av säsongen bara.

Lopetegui? Jag tyckte han hade någonting på gång i Real. Bluffen Solari har bara haft tur.

Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Experten har talat.

Testar väl en till då. United kommer enligt kunniga engelska fotbollsjournalister inte att värva Messi i januari.

Senast redigerad av TKD_1337 2018-12-18 kl. 13:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in