2018-12-15, 16:46
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazdarikard
Hur kan man låna ut 30 miljoner utan säkerhet(eller borgensman) till en individ som skrivit några inlägg på twitter? I synnerhet om låntagarens avsikt var att spekulera i högrisk-instrument. Någonting som inte stämmer här.
Nu kryper en andra kulterer in I Sverige, sa jag berattar det lilla jag vet om detta
Inget konstigt, det gar att lana in blanko, men du ska betala tillbaka pa ett eller annat satt
Vill inte ens outa vilket land jag kanner till lite om, men (med variation i olika lander), dina barn far overta din skuld, du och din familj far arbeta av skulden som halvslavar och liknande
Citera
2018-12-15, 16:48
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
I enda änden har några övertygade släktingar eller vänner med överlikviditet lånat ut någon miljon eller två och dessutom "sålt in" HJ till någon av sina vänner där det funnits någon som haft 19 millar över (om jag minns rätt låg den största enskilda posten på den nivån).
Vid en sådant scenario borde borgenärerna vara intresserade av att Svenska Handelsbanken granskas. På vilka premisser släpptes HJ fram i Svenska Handelsbankens TV? Ingen bakgrundskoll? För att HJ skrivit några twitterinlägg? Någon måste ju omplaceras där, maken till omdömeslöshet har jag aldrig hört talas om. Jag trodde Svenska Handelsbanken var en seriös affärsbank.

När blir konkursförvaltarens bouppteckning offentlig?
Senast redigerad av mazdarikard 2018-12-15 kl. 16:51.
Citera
2018-12-15, 16:49
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Därför att man får 4% ränta - i månaden - d.v.s. uppemot 1 MSEK per månad, och kanske tror på 30-100% ökning av kapitalet. Om det dessutom finns en aspekt som tangerar penningtvätt och annat återstår att se, men det är inte omöjligt alls.
I "bästa" fall (för HJ's del) rör det sig om personer som helt enkelt trott att han var en stjärna på trading. Alla andra positioner på skalan lär öka HJ's problembild expontentiellt.
Framtiden lär väl också utvisa om han använt sin relation till IL som någon slags hävstång för att kunna låna.
Kan vara sa, men tror inte detta ar ett normal junk-lan, utan att det ar privta lan
I halva varlden, sa kan det handa att en polis och en indrivare haller i ett ben vardera, medan dom fragar
Har tom hort att en del anda vagrar
Citera
2018-12-15, 17:12
Medlem
Ingen som har någon ny info om Hampus? Är han tillbaka i Sverige och i så fall i Lund eller Stockholm? Någon borde väl sett honom i så fall?

Man vill ju höra mer både om sanningen om hans liv senaste året och hur han ser på framtiden. Har verkligen alla gamla kompisar tagit avstånd?
Citera
2018-12-15, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mazdarikard
Hur kan man låna ut 30 miljoner utan säkerhet(eller borgensman) till en individ som skrivit några inlägg på twitter? I synnerhet om låntagarens avsikt var att spekulera i högrisk-instrument. Någonting som inte stämmer här.

Håller med. Han säger själv att han är futuretrader. Det ligger flera hundar begravda här. Han fick inte ens ett lån av någon bank då han inte var kreditvärdig. Bodde andra hand. Ändå fanns det folk som inte hade några problem att skicka över miljontals kr till hans aktiedepå. Ingen kan vara så korkad.
Citera
2018-12-15, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merci69
Håller med. Han säger själv att han är futuretrader. Det ligger flera hundar begravda här. Han fick inte ens ett lån av någon bank då han inte var kreditvärdig. Bodde andra hand. Ändå fanns det folk som inte hade några problem att skicka över miljontals kr till hans aktiedepå. Ingen kan vara så korkad.

Tyvärr finns det nog det! Folk verkar tappa all form av förnuft så fort dom tror att dom gör sitt livs klipp! Jag hade en kollega som är helt normal som på riktigt trodde att hen vunnit flera miljoner i ett lotteri, för hen fått mail om det !
Citera
2018-12-17, 10:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
[/b]
Tyvärr finns det nog det! Folk verkar tappa all form av förnuft så fort dom tror att dom gör sitt livs klipp! Jag hade en kollega som är helt normal som på riktigt trodde att hen vunnit flera miljoner i ett lotteri, för hen fått mail om det !

Tror att historien är för osannolik för det. Jag tror det handlar om att IL hus finns med som någon slags garanti för lånen. Lånesumman passar perfekt in på värdet på huset.
Citera
2018-12-17, 10:46
Medlem
qutms avatar
Citat:
Tror att historien är för osannolik för det. Jag tror det handlar om att IL hus finns med som någon slags garanti för lånen. Lånesumman passar perfekt in på värdet på huset.
Kanske pa ett eller annat satt, tid och belopp (30M) verkar stammer
Gar nog inte heller helt att utesluta, gissningsvis alltsa, att HJ har lagt ett finans-perspektiv pa BBs bloggande, och kanske halpt till med att hypa upp bloggar-vardet gentemot investerare, annonskopare och sponsorer
Det vanligaste verktyget ar samma AI-teknik som hon anvande da hon skapade sitt robot bloggar-alias
Det verktyget anvands till XX% for att automatiskt lagga in affars-massigt intressanta kommentarer for att fa det att se ut som om trafiken ar stor och som att en massa manniskor ar sa intresserade att de t.o.m. kommenterar
Jag refererar till blogg-journalisten (leta i traden) som menar att sa har varit fallet, samt att hon blivit tystad och utmanovrerad genom att skandaler skapats som misslett uppmarksamheten bort ifran hennes kritiska analyser av BBs trafik
Senast redigerad av qutm 2018-12-17 kl. 10:56.
Citera
2018-12-17, 11:19
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:

Det är väl ingen med så små tillgångar som Hampus som får låna 30 miljoner av en bank utan säkerhet!

Kreditvärdig var han säkert men inte för några högre belopp!
Citera
2018-12-17, 19:05
Medlem
Var inte handelsbank klippet från när han arbeta på Handelsbanken? Innan har blev egenföretagare och trayder?

Har för mig att någon skrev att det tog en månad. Så början av januari troligtvis?
Citera
2018-12-17, 20:41
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Borde det inte offentliggöras en lista över vilka han är skyldig pengar snart?
Citera
2018-12-17, 21:56
Medlem
Har det varit några livstecken från Hampus sista veckan eller har han gått under jorden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in