Citat:
Kolla jag ska lära dig lite saker som du kommer ha nytta av i ditt liv. Jag gillar trådstarten så läs noga.Har fb gjort dig smartare frågar ts i en tråd?
Flashback är en bas och grogrund för alternativa teorier och idéer som går på tvärs med majoriteten av forskarvärlden och därmed utmanar media, som ofta bygger nyheter på forskningen. Det är bra att utmana etablerad media och forskning, men med research eller annan trovärdig forskning i ryggen.
Såg en länk till "swebbtv.se" från en medlem, som ofta uttrycker åsikter som är typiska på fb, åsikter som man menar är, inte Pk.
Kollade in "Swebbtv" som också har många klipp på youtube. Man bemöter t. ex. SVT som kommer med fake news.
Lars Bern och andra inom alt. media kritiseras för att utan trovärdig forskning som stöd, komma med påståenden och kalla det som kan motbevisa dem.
Länkar till "alternativa medier", och youtubeklipp finns det mkt av i vissa forum på fb, mer utbyts antagligen via pm.
Vi betänker att flera medlemmar uttrycker att de först såg och nu ser sanningen på fb. De har samma eller liknande politiska åsikter. All etablerad press och SVT är ljugmedia, MSM. Global uppvärmning är fejk. Vita män förtrycks/diskrimineras. Alla från MENA är dåliga, farliga. (Trump är bra, eller bättre än alla andra,,,,,, som ljuger om allt). Feminister är onda, mycket ondare än nazister (som kanske faktiskt är de goda).
Flashback är en bas och grogrund för alternativa teorier och idéer som går på tvärs med majoriteten av forskarvärlden och därmed utmanar media, som ofta bygger nyheter på forskningen. Det är bra att utmana etablerad media och forskning, men med research eller annan trovärdig forskning i ryggen.
Såg en länk till "swebbtv.se" från en medlem, som ofta uttrycker åsikter som är typiska på fb, åsikter som man menar är, inte Pk.
Kollade in "Swebbtv" som också har många klipp på youtube. Man bemöter t. ex. SVT som kommer med fake news.
I ett klipp förklarar Lars Bern, meriterad akademiker, att glaciärerna smälter av sotpartiklar och han avrundar sedan med att det därför är bra att Kina fortsätter sina utsläpp av koldioxid för då använder de inte kolkraft och sotet är ju problemet aktrishttps://www.swebbtv.se/program/populaert.
Länkar till "alternativa medier", och youtubeklipp finns det mkt av i vissa forum på fb, mer utbyts antagligen via pm.
Vi betänker att flera medlemmar uttrycker att de först såg och nu ser sanningen på fb. De har samma eller liknande politiska åsikter. All etablerad press och SVT är ljugmedia, MSM. Global uppvärmning är fejk. Vita män förtrycks/diskrimineras. Alla från MENA är dåliga, farliga. (Trump är bra, eller bättre än alla andra,,,,,, som ljuger om allt). Feminister är onda, mycket ondare än nazister (som kanske faktiskt är de goda).
- Så hjälper fb som forum medlemmar att bli smarta och upplysta antagonister till det lögnaktiga etablissemanget, som vissa tror?
- Eller hjälper fb som forum medlemmar att bli mer inskränkta, skapa sig filterbubblor där MSM ljuger och vi som inte tycker likadant är fiender. Som jag upplever det?
Vissa saker vill allmänheten inte synliggöra. Fattar du vad jag menar? Alltså allmänheten vill tro på den historia/berättelse som mainstream erbjuder och det finns nåt i oss människor som hämmar kunskapen om verkligheten. Titta på dig själv i spegeln, du kanske hade önskat att du såg bättre ut men du synliggör aldrig dina brister för andra du försöker istället dölja bristerna.
Det är samma sak när vi lyssnar på nyheterna. Du, Admin och moderatorerna vill inte höra/veta av nåt som visar era brister, fattar du? Det e därför västerländsk media har en utgångspunkt som e narrativet om friheter o yttrandefriheter eller ’goda krafterna’. Så vad gör admin istället? Tar bort kritik som publiceras mot denna världsuppfattning. Det e sant, här kan du skrika hur mycket du vill om du vill kritisera MENA, tro mig jag e beviset på det.
Om Admin skulle göra annat skulle han inte ha över 1 mille medlemmar. O om han mot alla odds ändå skulle ha det så skulle han stoppas direkt, fattar du? man hade släckt sajten.
Vill du lära dig något i livet ska du visa röven till pengar och förmögenhet. Jag kan inte göra det för jag gillar pengar.
På Flashback lär du dig att du är fri. Men FB säger inte hur man har fått den makten att befria dig. Är det fucking möjligt för nån admin som ingen känner skapa nån oinskränkt zon o lära oss nåt?
Så svaret på din fråga e att FB hjälper oss att lättare acceptera vardagen alltså att acceptera att vi e inskränkta med allt det innebär. Negerns affärsidé e att tömma din energi i text när du känner dig inskränkt så att polisen och staten inte ska behöva ta itu med dig.