2018-12-16, 13:44
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
  • Så hjälper fb som forum medlemmar att bli smarta och upplysta antagonister till det lögnaktiga etablissemanget, som vissa tror?
  • Eller hjälper fb som forum medlemmar att bli mer inskränkta, skapa sig filterbubblor där MSM ljuger och vi som inte tycker likadant är fiender. Som jag upplever det?

Jag tycker att du skäller lite under fel träd. Visst finns det filterbubblor på Flashback. Men det är ett faktum att rapporteringen i MSM (både i Sverige och i andra länder) är förljugen och politiserad till en grad som vi inte sett sedan Sovjetunionen klappade ihop. Den som inte inser detta är naiv.

Flashback och andra alternativa media är ett symptom på detta. Skjut inte på budbäraren. Fråga i stället varför vissa frågor bara kan diskuteras här.
Citera
2018-12-16, 14:08
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Här sägs det som INTE sägs i etablerad media.
Här tänker du själv på saker och ting utan en massa pk- pinnar typ du skall äta tre brödskivor om dagen, du skall inte, du skall..
Först o främst e inte Flashback en vanlig media det e ett socialt medium. Du skapar ett konto här o så kan du skriva under olika topics med antingen engelska/svenska.
Om du ska jämföra Flashback med något så ska du inte jämföra det med etablerad media som tex SVT. SVT e inte ett socialt medium. SVT e en nationell och statlig TV-kanal som också värnar om nationens intresse. Så jag tycker att du överdriver gällande negerns hemsida i jämförelse med stora bolag runt om i världen som anställer journalister och researchers för att skriva artiklar om olika fenomen. Du måste oxå förstå att det e deras arbeten som blir underlag för många av diskussionerna på Flashback. Så du har verkligen fel (jag tycker det) när det gäller pekpinnar. Tvärtom e den som styr forumet o anställer moderatorerna involverad för att censurera fram o ge kredibilitet till andra medier. Förstår du?
Vi har ett jätte bra exempel som mod. Jecke personligen har erkänt på forumet.
Mod Jeckes fantastiska inlägg:
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Om stora nationer och tidnignar säger att judar skapar problem så är det inte en konspiration att diskutera att de har sagt det, och varför de har sagt det, och om de har rätt eller fel i det de har sagt.

Det är inte en konspiration att diskutera nazisternas påståenden om judiska världsagendor, det är inte en konspiration att nazisterna hade något emot judarna och det är därmed ingen konspiration att diskutera vad detta var och varför etc. Att däremot diskutera dessa påstådda judiska världsagendor som om de vore pågående än idag, är något som riskerar att klassas som en konspirationsteori, beroende på de exakta detaljerna.

Alltså vad som e godkänd här e vad stora tidningar säger. Så du ser hur kategoriseringarna missgynnar friheten du tänker på.

Citat:
Tro mig, mer och mer människor har slutat se på statliga televisionen, slutat läsa etablerad media och har börjat prata med varandra i stället..

Jag tror inte folk pratar mer med varandra nu i den bemärkelsen. Grejen e vad man pratar om oxå. De flesta samtalsämnen idag handlar om nån källare som nån haft inbrott i eller en skitsak som vädret o jobbet. Alla e deppade o sitter med sina mobiler o försöker skapa nån stimuli. typ ladda upp nån bild på Facebook.
Citat:
Pratar med människor från hela världen om hur de uppfattar saker och ting om bland annat allt som visas i media. Allt som sker i deras länder osv.
Vem kan du diskutera med annars. Politiker? Media? Människor som lever mitt i allt är de som upplever allt. Det är väl vi som vet hur saker ser ut. Gäller alla länders folk. Gäller dig och hur du uppfattar saker och ting...
Jag e inte emot socialt medium. Det e jätte bra men alla måste komma till uttryck. FB stöter bort saker som inte e mainstream. Användarna drabbas oxå o det e inte bra.
FB e oxå upptaget av vissa myndigheter på fritiden alltså politiker o myndigheter har en stor makt på FB. Ett sådant socialt medium e inte i linje med folkets intresse.

Citat:
Tror på alla " experter" som skall prata ÅT oss alla "Jaha så är det, tala om det för folket nu"
Är det " experterna" vi röstat på?
Så ser jag på saken.
Kolla, det e inte experterna!! Det e bolagen som experterna jobbar för som har en stor makt. Ta din kommun som exempel. Hur många bolag jobbar med kommunen i olika projekt. Många. de har förmåner o deras uttalanden väger mer. Det e tyvärr så som mod Jeckes värld ser ut. FB tror på stora bolagen stora tidningar o stora nationer. Så e det.
Citera
2018-12-16, 14:11
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Flashback och andra alternativa media är ett symptom på detta. Skjut inte på budbäraren. Fråga i stället varför vissa frågor bara kan diskuteras här.
Vad kan diskuteras här? Vad e det som så annorlunda här?
Hur man sätter på bebisar? e det sånt du menar?
Senast redigerad av Bahram 2018-12-16 kl. 14:22.
Citera
2018-12-16, 14:21
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Fb vill alltså ha medlemmar i filterbubblor och med vissa åsikter, menar du. Men jag har inte upplevt att admins censurerar och plockar bort vissa åsikter.
Då skulle de ha raderat mängder av mina inlägg och den här tråden
Vad är det mods och våra admins raderar för dig? Vilka åsikter får du inte ha?

Det e vanligt att användare säger att man inte sett nån censur här bara för att man själv inte blivit det.
ok, men alla som skriver här e inte från samma parti. Men jag tror folk i allmänhet inte bryr sig om andra människor blir censurerade. De e lite så i Sverige. skulle man se lite våld så backar man o vägrar bry sig.
Citera
2018-12-16, 17:28
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Först o främst e inte Flashback en vanlig media det e ett socialt medium. Du skapar ett konto här o så kan du skriva under olika topics med antingen engelska/svenska.
Om du ska jämföra Flashback med något så ska du inte jämföra det med etablerad media som tex SVT. SVT e inte ett socialt medium. SVT e en nationell och statlig TV-kanal som också värnar om nationens intresse. Så jag tycker att du överdriver gällande negerns hemsida i jämförelse med stora bolag runt om i världen som anställer journalister och researchers för att skriva artiklar om olika fenomen. Du måste oxå förstå att det e deras arbeten som blir underlag för många av diskussionerna på Flashback. Så du har verkligen fel (jag tycker det) när det gäller pekpinnar. Tvärtom e den som styr forumet o anställer moderatorerna involverad för att censurera fram o ge kredibilitet till andra medier. Förstår du?
Vi har ett jätte bra exempel som mod. Jecke personligen har erkänt på forumet.
Mod Jeckes fantastiska inlägg:

Alltså vad som e godkänd här e vad stora tidningar säger. Så du ser hur kategoriseringarna missgynnar friheten du tänker på.

Jag tror inte folk pratar mer med varandra nu i den bemärkelsen. Grejen e vad man pratar om oxå. De flesta samtalsämnen idag handlar om nån källare som nån haft inbrott i eller en skitsak som vädret o jobbet. Alla e deppade o sitter med sina mobiler o försöker skapa nån stimuli. typ ladda upp nån bild på Facebook.

Jag e inte emot socialt medium. Det e jätte bra men alla måste komma till uttryck. FB stöter bort saker som inte e mainstream. Användarna drabbas oxå o det e inte bra.
FB e oxå upptaget av vissa myndigheter på fritiden alltså politiker o myndigheter har en stor makt på FB. Ett sådant socialt medium e inte i linje med folkets intresse.

Kolla, det e inte experterna!! Det e bolagen som experterna jobbar för som har en stor makt. Ta din kommun som exempel. Hur många bolag jobbar med kommunen i olika projekt. Många. de har förmåner o deras uttalanden väger mer. Det e tyvärr så som mod Jeckes värld ser ut. FB tror på stora bolagen stora tidningar o stora nationer. Så e det.
Jag jämförde definitivt inte media med flashback.
Det är två helt olika områden med stor, stor skillnad.
Mediasidan diskuterar ÅT dig och utan dig..
På flashback diskuterar alla dem media diskuterar åt,utan, med varandra och åt sig själv.
Sådant gör människor klokare eftersom man har en chans att krossa någons påstående eller bli krossad själv.
Din omgivning kanske pratar om inbrott , väder och vind samt annat skit.
Min omgivning pratar om samhällsutvecklingen, politik och andra intressanta områden.
Ungefär som här inne. Här pratar man heller inte så mycket om inbrott, väder och vind.
Man kan diskutera om vem som utför inbrotten och vem som skapat väder och vind eventuellt.
Ja det är bolag, elit, kommunpampar och annat drägg som tjänar pengar.
Om flashback tjänar pengar på reklam och dylikt är väl bättre än att du får betala för att prata.
Sedan om det leder till något med diskussioner man har här inne är en annan fråga.
Är man duktig och vill påverka så är flashback ett bra tillhåll att plocka de bästa bitarna ur men visst de bitarna kan även andra använda till sin fördel. Etablerad media kan klippa lite här och där här inne för att sedan skriva om det i ett helt annat syfte och den som kommenterat i det de klippt ur får inte komma till tals. Eller så kan man ta bra skrivna saker här inne som kan påverka något i samhället och se till att man hittar motargument för att direkt stänga ventilen, ligga steget före.
Finns ormar överallt. Jag litar inte på någon längre. Klimatet i Sverige har blivit riktigt otäckt. Angivarsamhälle.
Yttrandefriheten i sig har inskränkningar som även flashback måste följa.
Senast redigerad av gabrielle2 2018-12-16 kl. 17:58.
Citera
2018-12-16, 18:10
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Annorlunda än andra i bemärkelsen tror att jag har rätt är jag inte. Men jag försöker att vara mottaglig för andra beskrivningar av verkligheten än min och framförallt att upptäcka pa riktigt. Det jag mest undrar över är de som spenderar för mycket av sin tid med att låta andra pa internet bekräfta att de har rätt om att A alltid är A och aldrig kan vara B. Eller bygger hela sin uppfattning om verkligheten på sådant de läser här eller i de dåligt underbyggda artiklarna och Youtubeklippen.
Jag ser det inte alls som du gör, också intressant.
Jag låter en person tro att A alltid är ett A och aldrig ett B.
Jag smyger in ett C . Rotar inte i andras upplevelser av saker och ting , låter dem ha sina upplevelser och sin verklighet i fred.
Däremot kan jag klampa in med ett C och tala om hur jag ser på saken.
Men idiotförklarar inte den som håller fast vid A och höjer inte personen som säger att det finns ett B till skyarna, eller ser på den individen som mer klok än någon annan.
Blir lite överlägsenhetsvarning: Det finns ett B också he, he, he. Som om personen inte vet det själv.
Senast redigerad av gabrielle2 2018-12-16 kl. 18:14.
Citera
2018-12-16, 20:09
Medlem
Citat:
Jag är med på mycket du skriver. De som hjärntvättas till en enormt ensidig, svartvit syn på världen var troligtvis från början lättmanipulerade för att de inte mår bra, och deras argument är sedan ständigt, alla andra är lurade, jag är en av de få som ser sanningen.

Men det fetade. Här är ett exempel på nåt som folk på fb rabblar som ett mantra och faktiskt tro på. SVT, de stora tidningarna, politiker, har släppt fram allt fler kritiska röster till migrationspolitiken och den kassa integrationen. Men det kan man inte se. Varför? För att stärka sig själv och andra meningsfränder som, de enda som fattar, kanske?

Jag kan inte bedöma hur många fler "kritiska röster" till migrationspolitiken som släppts fram i Sverige, då jag sedan många år bor utomlands. Visst har man läst ett och annat i svenska webbtidningar, men samtidigt fortsätter ju stigmatiseringen av invandringskritiker från etablissemanget. Vänsterextremister tilläts i vanlig ordning störa ut SD:s valmöten i valrörelsen, t. ex. Inte f-n blir sådana missförhållanden omskrivna i gammelmedia - utan i princip endast omnämnda - här, på Flashback.
Citera
2018-12-16, 21:23
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Jag ser det inte alls som du gör, också intressant.
Jag låter en person tro att A alltid är ett A och aldrig ett B.
Jag smyger in ett C . Rotar inte i andras upplevelser av saker och ting , låter dem ha sina upplevelser och sin verklighet i fred.
Däremot kan jag klampa in med ett C och tala om hur jag ser på saken.
Men idiotförklarar inte den som håller fast vid A och höjer inte personen som säger att det finns ett B till skyarna, eller ser på den individen som mer klok än någon annan.
Blir lite överlägsenhetsvarning: Det finns ett B också he, he, he. Som om personen inte vet det själv.
Ja det är intressant att du inte ser det som jag. För jag tycker att de som påstår att ngt är statiskt eller placerar allting i förutbestämda fack är trångsynta. Ja man kan kalla mig överlägsen för det. Kvinnan/mannen är alltid så och kan aldrig vara så. Invandraren är alltid likadan. MENA beskriver inte vitt skilda människor från olika länder utan en enda typ av människa som är sämre än mig. Det är trångsynt och okunnigt och de människorna blir ännu mer okunniga av fb.
Citera
2018-12-16, 21:24
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Jag tycker att du skäller lite under fel träd. Visst finns det filterbubblor på Flashback. Men det är ett faktum att rapporteringen i MSM (både i Sverige och i andra länder) är förljugen och politiserad till en grad som vi inte sett sedan Sovjetunionen klappade ihop. Den som inte inser detta är naiv.

Det var bra skrivet och exakt så är det.
Denna förljugenhet skapar ilska och frustrationer ,helt naturligt,eftersom människor befinner sig mitt i det man ljuger om och som är mycket politiserat och det väljer de dessutom att kalla för hat, rasism och hets mot folkgrupper och minoriteter av alla de slag.
Inte fasiken har människor tid att gå omkring varenda dag och hata allt och alla.
De enda som får betalt och har tid till att hata är antirasister och dyligt.
Dessutom får de konstant komma till tals utan förklaringar från dem de " hatar"
Som jag ser det så är det här inne på Flashback de " hatade" får släppa sin frustration och ilska och alla är inte hatare på grund av sina åsikter, ord och tankar.
Frustrationen och ilskan MSM kallar rasism.
Det är inte lätt att vandra omkring i det här rasistträsket där MSM klart och tydligt placerat var och en som inte säger bä.
Ungefär som , och om du inte vill vara min vän slår jag in skallen på dig.
Senast redigerad av gabrielle2 2018-12-16 kl. 21:27.
Citera
2018-12-16, 21:25
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Det e vanligt att användare säger att man inte sett nån censur här bara för att man själv inte blivit det.
ok, men alla som skriver här e inte från samma parti. Men jag tror folk i allmänhet inte bryr sig om andra människor blir censurerade. De e lite så i Sverige. skulle man se lite våld så backar man o vägrar bry sig.
Ja. Men jag bad dig ju ge exempel på vad de censurerar.
Citera
2018-12-16, 21:37
Medlem
Ziayas avatar
Citat:

Jag delar inte din uppfattning att de som jag kritiserar har sett igenom lögnerna och att medias rapportering skulle kunna liknas vid Sovjet men jag vet att många av er är övertygade om det. Jag är mycket kritisk mot det svenska samhället och den styrande eliten men jag ser bristen på nyanser och vi mot dom som skadligt. Vi som fattar att Sverige är en PK-diktatur och dom andra, då. Som om humanism och respekt för andra är fel!

Jag tycker tvärtom ofta att folk på fb skäller upp i fel träd och istället för att bli arga på de som verkligen har makten, den ekonomiska eliten, så hyllar man nationalism och bakåtsträvande.
Citera
2018-12-16, 21:50
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Det var bra skrivet och exakt så är det.
Denna förljugenhet skapar ilska och frustrationer ,helt naturligt,eftersom människor befinner sig mitt i det man ljuger om och som är mycket politiserat och det väljer de dessutom att kalla för hat, rasism och hets mot folkgrupper och minoriteter av alla de slag.
Inte fasiken har människor tid att gå omkring varenda dag och hata allt och alla.
De enda som får betalt och har tid till att hata är antirasister och dyligt.
Dessutom får de konstant komma till tals utan förklaringar från dem de " hatar"
Som jag ser det så är det här inne på Flashback de " hatade" får släppa sin frustration och ilska och alla är inte hatare på grund av sina åsikter, ord och tankar.
Frustrationen och ilskan MSM kallar rasism.
Det är inte lätt att vandra omkring i det här rasistträsket där MSM klart och tydligt placerat var och en som inte säger bä.
Ungefär som , och om du inte vill vara min vän slår jag in skallen på dig.
Ja ni är arga. Vrede kan göra en blind och utan förmåga att se annat än svart och vitt. Jag är kritisk till integrationspolitiken och den stora invandringen och att man vägrar tala med SD. Men jag undrar hur många av er som någonsin verkligen talat Med invandrare eller lärt känna ett kid från förorten.?

Sorry men ni verkar totalt uppslukade av er sanning. Den enda rätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in