Citat:
Ursprungligen postat av
Bahram
Först o främst e inte Flashback en vanlig media det e ett socialt medium. Du skapar ett konto här o så kan du skriva under olika topics med antingen engelska/svenska.
Om du ska jämföra Flashback med något så ska du inte jämföra det med etablerad media som tex SVT. SVT e inte ett socialt medium. SVT e en nationell och statlig TV-kanal som också värnar om nationens intresse. Så jag tycker att du överdriver gällande negerns hemsida i jämförelse med stora bolag runt om i världen som anställer journalister och researchers för att skriva artiklar om olika fenomen. Du måste oxå förstå att det e deras arbeten som blir underlag för många av diskussionerna på Flashback. Så du har verkligen fel (jag tycker det) när det gäller pekpinnar. Tvärtom e den som styr forumet o anställer moderatorerna involverad för att censurera fram o ge kredibilitet till andra medier. Förstår du?
Vi har ett jätte bra exempel som mod. Jecke personligen har erkänt på forumet.
Mod Jeckes fantastiska inlägg:
Alltså vad som e godkänd här e vad stora tidningar säger. Så du ser hur kategoriseringarna missgynnar friheten du tänker på.
Jag tror inte folk pratar mer med varandra nu i den bemärkelsen. Grejen e vad man pratar om oxå. De flesta samtalsämnen idag handlar om nån källare som nån haft inbrott i eller en skitsak som vädret o jobbet. Alla e deppade o sitter med sina mobiler o försöker skapa nån stimuli. typ ladda upp nån bild på Facebook.
Jag e inte emot socialt medium. Det e jätte bra men alla måste komma till uttryck. FB stöter bort saker som inte e mainstream. Användarna drabbas oxå o det e inte bra.
FB e oxå upptaget av vissa myndigheter på fritiden alltså politiker o myndigheter har en stor makt på FB. Ett sådant socialt medium e inte i linje med folkets intresse.
Kolla, det e inte experterna!! Det e bolagen som experterna jobbar för som har en stor makt. Ta din kommun som exempel. Hur många bolag jobbar med kommunen i olika projekt. Många. de har förmåner o deras uttalanden väger mer. Det e tyvärr så som mod Jeckes värld ser ut. FB tror på stora bolagen stora tidningar o stora nationer. Så e det.
Jag jämförde definitivt inte media med flashback.
Det är två helt olika områden med stor, stor skillnad.
Mediasidan diskuterar ÅT dig och utan dig..
På flashback diskuterar alla dem media diskuterar åt,utan, med varandra och åt sig själv.
Sådant gör människor klokare eftersom man har en chans att krossa någons påstående eller bli krossad själv.
Din omgivning kanske pratar om inbrott , väder och vind samt annat skit.
Min omgivning pratar om samhällsutvecklingen, politik och andra intressanta områden.
Ungefär som här inne. Här pratar man heller inte så mycket om inbrott, väder och vind.
Man kan diskutera om vem som utför inbrotten och vem som skapat väder och vind eventuellt.
Ja det är bolag, elit, kommunpampar och annat drägg som tjänar pengar.
Om flashback tjänar pengar på reklam och dylikt är väl bättre än att du får betala för att prata.
Sedan om det leder till något med diskussioner man har här inne är en annan fråga.
Är man duktig och vill påverka så är flashback ett bra tillhåll att plocka de bästa bitarna ur men visst de bitarna kan även andra använda till sin fördel. Etablerad media kan klippa lite här och där här inne för att sedan skriva om det i ett helt annat syfte och den som kommenterat i det de klippt ur får inte komma till tals. Eller så kan man ta bra skrivna saker här inne som kan påverka något i samhället och se till att man hittar motargument för att direkt stänga ventilen, ligga steget före.
Finns ormar överallt. Jag litar inte på någon längre. Klimatet i Sverige har blivit riktigt otäckt. Angivarsamhälle.
Yttrandefriheten i sig har inskränkningar som även flashback måste följa.