2018-12-14, 16:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Även (eventuell) DNA från MGM/SD kan ha tillkommit på "naturlig" väg. Fleudhesten skrev i ett inlägg som jag läste lite slarvigt
"Men att det utan rimligt tvivel måste bevisas när och hur detta har hamnat på LW."

Draifos hade olika alternativ och ett av alternativen var att man inte funnit någon DNA alls.

Och det är väl är där nånstans man befinner sig, det vill säga ingen DNA alls eller åtminstone inget "icke-naturligt" som kan kopplas till MGM.

Ja, det är väl just det som är knepigt.
Vi vet ju inte om SD har umgåtts med LW i närtid och på vilket sätt.

Har de inte träffats på länge och inte umgåtts nära varandra så är det kanske konstigt om LW har avsatt DNA från SD på sig. Man tvättar ju kläderna regelbundet och har hon haft t ex träningskläder, mjukiskläder eller morgonrock på sig är det väl ännu osannolikare.

Vi får väl se om SD berättar att de umgåtts och kanske mer än så den sista tiden innan mordet och att ÅK har att bevisa om det stämmer eller inte.

Inte osannolikt att mycket av det DNA som funnits på bo och mp har blivit förstört i den starka solen och av fukt från den förmultnande kroppen under de fem dagar som den fick ligga ute i hettan.

Jag hoppas på den snabba utveckling som sker inom DNA- tekniken idag. Det som inte går att analysera nu, kan i framtiden gå att få ett svar på. Prover kommer att sparas.
Citera
2018-12-14, 17:49
Medlem
Honan6s avatar
MGM drog på resa mot USA efter ett kort anhållande samma dag LW upptäcktes vara försvunnen.
Var resan helt planerad och semester beviljat från arbetsgivaren? Jag minns att en trådskrivare hade sökt SD på hans jobb, men enligt växeln var han "inte tillgänglig" och hade inte lämnat något meddelande om hur länge han skulle bli borta.
Har det kommit till klarhet om HD:s frånvaro från sitt jobb - hade hon tagit planerad semester eller?

Kommer deras arbetsgivare få varsitt advokatmeddelande om att deras anställda tar semester tillsvidare, lagom till jul?
Citera
2018-12-14, 19:57
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Egentligen är det svårt att veta hur det ligger till.

Om allt är väl kontrollerat (man riskerar ingenting utan har full koll), blir ljudeffekten och själva flygningen tillsammans en "ofarlig" kombination, som man kan skratta åt tillsammans.

Men om den som flyger gör något "riskabelt" enbart för att skrämmas, och den enda som skrattar är den som skrämts. Då är situationen en annan.

Om det är det sistnämnda exemplet, kan SD vara en person som inte lätt blir rädd, tycker om farliga utmaningar och inte kan sätta sig in i andra människors känslor.

Här får man ju lite gissa hur han är.

Men lite väl lägligt kom inlägget i loggen om hans flygning. Precis när vi pratat om certifikat.
Ett liv med svår tinnitus till döddagar kan bli resultatet. Lite OT men visar på någon slags störning hos MGM.
Citera
2018-12-14, 19:57
Bannlyst
Går inte släppa tankarna om SD verkligen var hemma hela kvällen när BO försvann.
Kan han ha varit hos någon vän?
Kan han ha varit ute och cyklat?
Tittat på något?
Kan polisen ha SD,s cykel i beslag?
Spekulationer
Citera
2018-12-14, 21:33
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag vill avsluta detta inlägget med att berätta för dig , att jag har under 4 månaders tid läst in mig i Lena Choon Shil Wesström:s leverne , och hon förde även dagboks-anteckningar , och en stor mängd fotografier från hennes privata familj-album har talat för mig sitt klarspråk.

Detta ovan sagda , med bästa hälsningar från "JokerMannen"

Du har tillgång till hennes privata dagbok?
Citera
2018-12-14, 21:45
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det 'EnGodTanke' skrev om var väl de osäkra uppgifterna om att man skulle ha funnit LW:s DNA i SD:s bostad. Inte att man skulle ha funnit DNA på LW:s kropp eller på fyndplatsen.

Åklagarens förklaring till att det tar tid nu är att man har så mycket material att man inte kan skicka allting på en gång. Varje gång man får tillbaka material från NFC skickar man ner nytt.

Det är löjeväckande hur drevet fantiserar ihop det.
Att "jätte-mycket-teknisk-bevisning-Åsa har jätte-mycket-hemlig-bevisning.

Med visshet är det så att en hel del av dom många prover som är klara talar mot den nu misstänkta som GM och att det är anledningen att Åsa vars karriär står på spel halsstarrigt ger sig än djupare in i tunneln.
Citera
2018-12-14, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Du har tillgång till hennes privata dagbok?

Var vänlig och läs utifrån det som jag redan tidigare i dag hade skrivit och postat i tråden .... och återkom gärna sedan med någon fråga som du undrar över och som inte berör det som jag tidigare hade skrivit.

Obs ! / Jag kommer att på denna trådsidan under rubriken "Mordet på Lena Wesström" att skriva vissa saker från Lena Wesström:s tidigare av henne gjorda dagboks-anteckningar från och med då hon var i 35-års-åldern.

Lena Choon Shil (*****) gifte sig året 1999 med en man vid namn Lars Ulf Wesström , och år (****) var Lena Wesström gravid och väntade då sitt första barn , och så småningom födde hon en vacker och välskapt liten pojke som sedan döptes till Lars Elliot Nóa Wesström , några år förflöt sedan i tiden inom Lena Wesström:s liv , och hon blev sedan återigen gravid , och så småningom födde hon en mycket vacker liten välskapt flicka som sedan döptes till Ester (****) Wesström. Ytterligare några år förflöt i Lena Wesström:s liv och hon blev sedan för tredje gången havande , och så småningom födde hon en liten vacker och välskapt pojke , och som sedan döptes till Aron (*****) Wesström. Tre kärleksfulla barn , som älskade sin Mamma över allt annat på denna Jorden , och Lena älskade sina barn till den mildaste grad , och detta är lite av något ur Lena Choon Shil Wesström:s liv.

Med vänliga hälsningar från "JokerMannen"
Citera
2018-12-14, 22:49
Medlem
Asynjans avatar
Bäste Jokermannen!
Har du något nytt att tillföra i tråden? Isf, släpp bomberna direkt istället för att ordbajsa sånt vi redan vet.
Citera
2018-12-14, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
MGM drog på resa mot USA efter ett kort anhållande samma dag LW upptäcktes vara försvunnen.
Var resan helt planerad och semester beviljat från arbetsgivaren? Jag minns att en trådskrivare hade sökt SD på hans jobb, men enligt växeln var han "inte tillgänglig" och hade inte lämnat något meddelande om hur länge han skulle bli borta.
Har det kommit till klarhet om HD:s frånvaro från sitt jobb - hade hon tagit planerad semester eller?

Kommer deras arbetsgivare få varsitt advokatmeddelande om att deras anställda tar semester tillsvidare, lagom till jul?

Detta är vad jag känner till: HD bad om att få semester några veckor innan resan, hon hänvisade sin mycket sena semesteransökan till att hon hade glömt bort att ansöka tidigare.
Resan skall enligt HD ha varit en present till henne (ev en födelsedagspresent, lite oklart för mig där).
Citera
2018-12-14, 23:35
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Var vänlig och läs utifrån det som jag redan tidigare i dag hade skrivit och postat i tråden .... och återkom gärna sedan med någon fråga som du undrar över och som inte berör det som jag tidigare hade skrivit.

Obs ! / Jag kommer att på denna trådsidan under rubriken "Mordet på Lena Wesström" att skriva vissa saker från Lena Wesström:s tidigare av henne gjorda dagboks-anteckningar från och med då hon var i 35-års-åldern.

Lena Choon Shil (*****) gifte sig året 1999 med en man vid namn Lars Ulf Wesström , och år (****) var Lena Wesström gravid och väntade då sitt första barn , och så småningom födde hon en vacker och välskapt liten pojke som sedan döptes till Lars Elliot Nóa Wesström , några år förflöt sedan i tiden inom Lena Wesström:s liv , och hon blev sedan återigen gravid , och så småningom födde hon en mycket vacker liten välskapt flicka som sedan döptes till Ester (****) Wesström. Ytterligare några år förflöt i Lena Wesström:s liv och hon blev sedan för tredje gången havande , och så småningom födde hon en liten vacker och välskapt pojke , och som sedan döptes till Aron (*****) Wesström. Tre kärleksfulla barn , som älskade sin Mamma över allt annat på denna Jorden , och Lena älskade sina barn till den mildaste grad , och detta är lite av något ur Lena Choon Shil Wesström:s liv.

Med vänliga hälsningar från "JokerMannen"

Jag förstår inte varför du ska skriva ut namnen omaskade. Speciellt äldsre sonens hela namn, känns inte bra.
Citera
2018-12-14, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Dom for dagen efter, på onsdagen. Trodde detta trådspöke skulle försvunnit med alla fakta som getts er.
Varför skriver du hela tiden en så pass omaskerad osanning?
Citera
2018-12-14, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag förstår inte varför du ska skriva ut namnen omaskade. Speciellt äldsre sonens hela namn, känns inte bra.

Av vilken anledning skall helt Oskyldiga Barn bli sökbara på via Nätet? För resten av deras liv?

Obegripligt Onödigt och Hänsynslöst.
Senast redigerad av Remark 2018-12-15 kl. 00:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in