2018-12-14, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Alla kroppar innehåller alltid "kemi" . . . .. . .
Inte den kemi jag talar om...........
Citera
2018-12-14, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Jag v e t att preparaten är narkotikaklassade, liksom många andra. Dom skiljer sig dock från varandra. Jag anar benzo snarare än sömnmedel.......
Kanske Nitrazepam som är både benzo och för sömnen.

Kan dock inte helt släppa det som någon skrev att Oskar fått SSRI, typ Mitrazapin eller Citalopram. Vissa kan ju som postaren skrev reagera märkligt på dessa i infasningen och snarare bli suicudala eller aggressiva.
Citera
2018-12-14, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurian
Nej men precisera dig då.
Citera
2018-12-14, 17:19
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Spännande att höra sen om dina tankar.
Just planeringen känns väldigt ovanlig tycker jag med. Vad du drar för slutsats kring utvecklingen av diagnoserna ska bli spännande att läsa.

Jag tror hårt på manipulerad diagnos med hjälp av medicinering av diverse substanser och säkert mental nednötning. Detta är som jag ser det väldigt kvinnliga metoder. Jag undrar om man kan hitta några fall där mannen i familjen varit initiativtagare till långvarig drogning/förgiftning, däremot finns många exempel på kvinnor som använt dessa metoder. Inte något som kan betraktas som bevis men i en spekulativ tråd som denna så anser jag det vara en stark ledtråd som pekar på modern som hjärnan bakom morden. Sen vet jag inte om jag skulle kalla det för slutsatser med tanke på hur lite information som vi har tillgänglig.
Citera
2018-12-14, 17:23
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
ME-diagnoserna har fått en alldeles för stor betydelse i det här fallet. Man
kan inte relativisera det faktum att två vuxna (eller möjligen en vuxen)mördar
två barn. Dessutom deras egna barn.

Familjer får, dagligen, sina barn diagnostiserad med alla möjliga svåra
sjukdomar utan att därför ta livet av dem. Ansvaret för morden ligger
naturligtvis hos gärningsmännen/gärningsmannen och endast där!

Kanske var det korrekt att båda barnen led av ME, kanske bara ett av dem eller
inget av dem. Oavsett hur det ligger till med dessa diagnoser ligger ansvaret
för morden på den/de vuxna!

Sedan kan man kanske klandra enskilda vårdaktörer för felsteg men det klandret
kan ju aldrig rättfärdiga ett dubbelmord på barn!
Håller helt och hållet med dig. ( mitt inlägg ovan var nog det första i tråden om ME)

Självklart handlar det om föräldrarna och det var därför polisens pressträff var så frustrerande. Jag
undrar hur mycket de har forskat i föäldrarnas liv och mående egentligen? Eller håller de inne på information
för anhörigas skull?
Citera
2018-12-14, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Kropparna har nog vänts ut (äckligt) och in för att säkerställa alt. hitta substanser som kunnat tyda på något verifierbart främmande ämne. "Annan kemi" existerar inte.

Kan barnen ha blivit slagna också? Då kan de ha tuppat av. Kanske då också svårare att avgöra dödsorsak.

Undrande87 sa att hen fått uppgifter från journalist om att barnen hade blåmärken och att det fanns blodspår. Samt att hemmet var stökigt och att de hade på sig märkliga kläder. Ingen har bekräftat dessa uppgifter och eftersom de avvek mycket från det långa pm:et som florerat i tråden var det inte många som tillmätte dem någon större sanningshalt.

Efter pk:en och uppgiften om strypning tänker jag att Undrande kanske hört rätt. Obehagligt alltihop, usch.
Citera
2018-12-14, 17:29
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

Specificera vad du menar istället för att bara antyda
Citera
2018-12-14, 17:29
Bannlyst
Citat:
Nej men precisera dig då.
Hushållskemi, kalium, magnesium, kvicksilver, svampar....
Det finns så mycket att välja på.
Citera
2018-12-14, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Håller helt och hållet med dig. ( mitt inlägg ovan var nog det första i tråden om ME)

Självklart handlar det om föräldrarna och det var därför polisens pressträff var så frustrerande. Jag
undrar hur mycket de har forskat i föäldrarnas liv och mående egentligen? Eller håller de inne på information
för anhörigas skull?
Ja det var absolut inte bara det inlägget jag kritiserade. Min poäng är bara att det råkade finnas ME-diagnoser i denna familj. Det kunde ha varit något annat som exempelvis narkolepsi eller någon annan diffus åkomma.

Jag vill inte att dessa diagnosdiskussioner ska ta fokus från det faktum att något inte stått rätt till i föräldrarnas psyke för att komma fram till det här fruktansvärda beslutet.
Citera
2018-12-14, 17:32
Medlem
Citat:
Hushållskemi, kalium, magnesium, kvicksilver, svampar....
Det finns så mycket att välja på.
Ja. Något sådant fanns inte redovisat under presskonferensen så det kan vi utesluta. (Kalium och magnesium fanns säkert iofs eftersom det förekommer naturligt i kroppen,)
Citera
2018-12-14, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ja det var absolut inte bara det inlägget jag kritiserade. Min poäng är bara att det råkade finnas ME-diagnoser i denna familj. Det kunde ha varit något annat som exempelvis narkolepsi eller någon annan diffus åkomma.

Jag vill inte att dessa diagnosdiskussioner ska ta fokus från det faktum att något inte stått rätt till i föräldrarnas psyke för att komma fram till det här fruktansvärda beslutet.
Släpp diagnos.... symtomen var inte ett resultat av sjukdom....
Citera
2018-12-14, 17:33
Medlem
Citat:
Släpp diagnos.... symtomen var inte ett resultat av sjukdom....
Hur vet du det? Eller gissar du bara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in