Citat:
Ursprungligen postat av
VigosRos
Fast den "kristna tron" ger jag inte mycket för.
Antingen är det någon som är omogen nog att gå runt på olika ställen för att provocera eller saknar EQ och social kompetens. Det kan också ligga sjukdom bakom.
Något fel är det när man beter sig så där.
Angående de besynnerliga texterna som skrevs på LW:s minnessida. Jag hann bara skumma tråden igår, men förstod det som att någon/några har tagit klivet från Fb till att skriva på minnessidan. Vilken makaber respektlöshet för Lena och hennes anhöriga!
Det måste vara någon (precis som du skriver) som triggas av att visa sig på olika platser för att provocera. Inget tvivel om att hen saknar EQ och social kompetens - detta kanske p g a en psykisk sjukdom. Om sistnämnda, kan hen vara obotlig och saknar förstånd till att på egen hand förstå att beteendet inte är okej enligt sociala koder. Hen kan möjligen förstå lite efter tillsägelser och kanske kan öva in ett mer okej beteende, men kommer ändå ohjälpligt att falla tillbaka i egna invanda vanor.
Det är inte nog med att Lena har mördats, nu har hennes minnessida skändats av idioter och sidans innehåll är gömt eller raderat. Det finns sannolikt andra kanaler för de som stått LW nära att visa sitt deltagande eller skriva några rader, men detta var så grymt onödigt. Tyvärr tror jag inte den/de som skrev har vett att skämmas. Sistnämnda påminner mig om att det finns en MGM som uppvisar skamlöshet genom att roa sig med att skicka budskap till omvärlden via sin geologgsida. "I see you..." och att han inte alls tycks förstå att andra kan tycka det är obehagligt när han dyker upp här och var. Visst, han har rätt att gå och röra sig var han vill (så länge han inte bevisats vara GM), men det vore snyggare om han visade en viss hänsyn. Antagligen ser han sig som högre stående än andra och tycker att de han ser ned på är "begåvningsreserver" (som någon myntade i tråden).