2018-12-13, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Finns andra här i tråden som dömt henne utefter sin egen kristna tro.

Vissa åsikter bör man kanske spara för sig själv och definitivt inte delge andra dem på en död kvinnas minnessida.

Vad är det för fel på folk? 😡

Fast den "kristna tron" ger jag inte mycket för.
Antingen är det någon som är omogen nog att gå runt på olika ställen för att provocera eller saknar EQ och social kompetens. Det kan också ligga sjukdom bakom.
Något fel är det när man beter sig så där.
Citera
2018-12-13, 22:26
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag tror att människor som uttrycker sig på det där viset inte mår bra helt enkelt. De mår så dåligt att de måste projicera sitt hat på andra.

Det stämmer bra. Sänka andra för att höja sig själv. Har dock aldrig varit med om att det hänt på minnessidor förr.
Citera
2018-12-13, 22:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
http://forumbilder.se/H7EVN/0fc68e7b-078a-4288-a1a9-9532bd636499

http://forumbilder.se/H7EVN/43e74bc8-142c-4abb-96ad-9795b9e442d3

http://forumbilder.se/H7EVN/90c3089a-13a0-40a6-a8d5-08bb6e78dfff

Tre bilder från FP, tagna idag.

De två första bakom planket, i vardera riktningen. Busken ni ser på vä resp hö sida av fotona är samma buske, åt olika håll. Man behöver alltså INTE lyfta en kropp över gunnebostängslet för att gömma den, det räcker att följa stigen och runda planket från andra hållet. Kan för övrigt tänka mig att detta mycket väl kan utgöra en plats att prata ostört på. Inget otrevligt, skräpigt, urinstinkande ställe som antagits här i tråden.

Den tredje bilden är tagen med planket i ryggen, mot LWs radhus. En tjugotal meter framför den svarta volvon syns lite vitt, om man tittar noga. Det är LWs hus.
Hoppas att ni får en bättre bild av hur nära det faktiskt är mellan LW och FP.

Man kan alltså gå relativt "osynlig" mellan LWs radhus och FP, då det är få fönster att passera.

Nu har det ju förstås gått ett antal veckor sedan den tragiska natten men inga som helst spår av syra, kalk osv syns i gräset på FP nu i alla fall.

Medan jag letade i tråden efter en annan sak, stötte jag på sommarljums inlägg från i början av juli.
På tal om skriken, ser att att på bild nr 2 syns tydligt fönster från fyndplatsen.
De borde ju ha hört skriken kan man tycka, om det inte är ett äldre par som tar av sig sina hörapparater på natten .
Citera
2018-12-13, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så du känner henne?

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Du delar en artikel från 2014. Det ser ut (på hennes Facebook) som att hon är åter anställd på skolan om hon inte är heltidspolitiker förstås.

Nej. Jag känner henne inte och hon är inte anställd på skolan i fråga. Har inte varit det sen 2014.
Citera
2018-12-13, 23:04
Medlem
Citat:
Finns andra här i tråden som dömt henne utefter sin egen kristna tro.

Vad är det för fel på folk? 😡
Helt sant. Fördömande/kristna hatiska personer har vädrat sina unkna åsikter här om LW.
Som av en slump är den mest hatiska en som också försvarar SD ihärdigast.

Det är helt för jävligt att skriva så på minnessidan men tyvärr är jag inte förvånad av nivån på SD-sekten. Hade ni någon skam i kroppen borde ni skämmas men jag tror inte ni har det.
Citera
2018-12-14, 01:25
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(det fetade)
Vad tror du glendale om att sluta gå som katten kring het gröt och istället sjunga ut?
Det är inte emot nån av Flashbacks regler att ange nick på en person man anser bete sig otillständigt, så varför inte i tråden skriva ut namnet-nicket på den du syftar på?
Den "mest hatiska".
Den som "försvarar SD ihärdigast".

Låt oss få veta vem du menar och gärna med exempel på vad du uppfattar som citat "hatiska".

Den som såg till att få LWs minnessida tömd
använde nästan ordagrant samma ord som du
använt här i tråden.

Tycker du att det var OK av den personen att
skriva så på LWs minnessida?
Citera
2018-12-14, 02:32
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78

(det jag fetade ang nyreggad i april)
Tänker inte be dig bryta mot 1.06, men om postaren i april t ex skrivit kring ämnet kaninhoppning i Örebro, så är det ju i sig inget konstigt att h*n finns i tråden.
Skrev kontot öht nåt innan LW:s försvinnande? Och som inte hade med SD eller LW att göra? För i så fall ser jag inte nåt av "planering" av ett mord i det.

Ursäkta, jag mindes fel.
Kontot reggades i februari 2018.
Första inlägget gjordes i den här tråden
2018-05-20.

Jag ser det som planering att skaffa ett konto här
för att kunna sprida desinformation.
Citera
2018-12-14, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Han har skrivit om det själv. På den tiden han hade flygcert roade han sig med det.
Är han så dum och flyger så på "lågan" att han skrämmer folk (och dessutom skriver om det) är det inte konstigt att flygkarriären blev kort (och certet drogs in). Ingen flygklubb vill ha en dylik medlem!

Vet Du var han skrivit om det?
Citera
2018-12-14, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Måste säga att jag blev äcklad av det faktum att LW inte endast har berövats sitt liv, nu får hon inte ens frid på sin minnessida!
Vad är det för galningar som solkar ner hennes minne så vidrigt och inte låter anhöriga och äkta vänner sörja ifred:/
Håller med Dig! Det verkar finnas folk till allt.
Att skriva i en tråd är en sak... men ge sig på en minnessida är något helt annat! Oförlåtligt!

Tänker så mycket om detta men det saknas ord!
Citera
2018-12-14, 08:26
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Han har skrivit om det själv. På den tiden han hade flygcert roade han sig med det.

Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Är han så dum och flyger så på "lågan" att han skrämmer folk (och dessutom skriver om det) är det inte konstigt att flygkarriären blev kort (och certet drogs in). Ingen flygklubb vill ha en dylik medlem!

Vet Du var han skrivit om det?
Var det inte någon som hade hittat den berättelsen på Dykbloggen?
Citera
2018-12-14, 08:44
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Fast den "kristna tron" ger jag inte mycket för.
Antingen är det någon som är omogen nog att gå runt på olika ställen för att provocera eller saknar EQ och social kompetens. Det kan också ligga sjukdom bakom.
Något fel är det när man beter sig så där.

Angående de besynnerliga texterna som skrevs på LW:s minnessida. Jag hann bara skumma tråden igår, men förstod det som att någon/några har tagit klivet från Fb till att skriva på minnessidan. Vilken makaber respektlöshet för Lena och hennes anhöriga!

Det måste vara någon (precis som du skriver) som triggas av att visa sig på olika platser för att provocera. Inget tvivel om att hen saknar EQ och social kompetens - detta kanske p g a en psykisk sjukdom. Om sistnämnda, kan hen vara obotlig och saknar förstånd till att på egen hand förstå att beteendet inte är okej enligt sociala koder. Hen kan möjligen förstå lite efter tillsägelser och kanske kan öva in ett mer okej beteende, men kommer ändå ohjälpligt att falla tillbaka i egna invanda vanor.

Det är inte nog med att Lena har mördats, nu har hennes minnessida skändats av idioter och sidans innehåll är gömt eller raderat. Det finns sannolikt andra kanaler för de som stått LW nära att visa sitt deltagande eller skriva några rader, men detta var så grymt onödigt. Tyvärr tror jag inte den/de som skrev har vett att skämmas. Sistnämnda påminner mig om att det finns en MGM som uppvisar skamlöshet genom att roa sig med att skicka budskap till omvärlden via sin geologgsida. "I see you..." och att han inte alls tycks förstå att andra kan tycka det är obehagligt när han dyker upp här och var. Visst, han har rätt att gå och röra sig var han vill (så länge han inte bevisats vara GM), men det vore snyggare om han visade en viss hänsyn. Antagligen ser han sig som högre stående än andra och tycker att de han ser ned på är "begåvningsreserver" (som någon myntade i tråden).
Senast redigerad av Honan6 2018-12-14 kl. 09:00.
Citera
2018-12-14, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Angående de besynnerliga texterna som skrevs på LW:s minnessida. Jag hann bara skumma tråden igår, men förstod det som att någon/några har tagit klivet från Fb till att skriva på minnessidan. Vilken makaber respektlöshet för Lena och hennes anhöriga!

Det måste vara någon (precis som du skriver) som triggas av att visa sig på olika platser för att provocera. Inget tvivel om att hen saknar EQ och social kompetens - detta kanske p g a en psykisk sjukdom. Om sistnämnda, kan hen vara obotlig och saknar förstånd till att på egen hand förstå att beteendet inte är okej enligt sociala koder. Hen kan möjligen förstå lite efter tillsägelser och kanske kan öva in ett mer okej beteende, men kommer ändå ohjälpligt att falla tillbaka i egna invanda vanor.

Det är inte nog med att Lena har mördats, nu har hennes minnessida skändats av idioter och sidans innehåll är gömt eller raderat. Det finns sannolikt andra kanaler för de som stått LW nära att visa sitt deltagande eller skriva några rader, men detta var så grymt onödigt. Tyvärr tror jag inte den/de som skrev har vett att skämmas. Sistnämnda påminner mig om att det finns en MGM som uppvisar skamlöshet genom att roa sig med att skicka budskap till omvärlden via sin geologgsida. "I see you..." och att han inte alls tycks förstå att andra kan tycka det är obehagligt när han dyker upp här och var. Visst, han har rätt att gå och röra sig var han vill (så länge han inte bevisats vara GM), men det vore snyggare om han visade en viss hänsyn. Antagligen ser han sig som högre stående än andra och tycker att de han ser ned på är "begåvningsreserver" (som någon myntade i tråden).
Tack för Dina ord där mina saknades!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in