2018-12-13, 07:44
Medlem
Honan6s avatar
Den ironiska underhållaren SD har sedvanligt gett vika för sitt FTF-begär och blev först att skriva på remsan.

Citera
2018-12-13, 07:46
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det vore snarast omöjligt, efter som han inte uttrycker en egen åsikt.

Du kan inte kräva av någon som vill ha svar på en anklagelse om vad i anklagelsen beror.
Tål att upprepas att vårt rättssystem inte medger omvänd bevisföring så om du fortsätter din allvarliga anklagelseakt så får du nog vara så god att förklara i vad den består?
Citera
2018-12-13, 07:57
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nu är det inte upp till Dig att tala om vad jag tycker.
Läs inlägget som jag gjorde ett tillägg till (det var inte till/från Dig).

Oansvarig... JA!

Vilken säck menar Du att jag knöt ihop?
Bevis-säcken: https://www.flashback.org/sok/Säcken?sp=1&t=2942694
Citera
2018-12-13, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du kan inte kräva av någon som vill ha svar på en anklagelse om vad i anklagelsen beror.
Tål att upprepas att vårt rättssystem inte medger omvänd bevisföring så om du fortsätter din allvarliga anklagelseakt så får du nog vara så god att förklara i vad den består?

Nu har du nog missuppfattat Flashbacks roll lite. Det är endast ett diskussions forum. Svårt att uppnå diskussion om en part bara svarar med flera frågor?
Citera
2018-12-13, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Bevis-säcken: https://www.flashback.org/sok/Säcken?sp=1&t=2942694
Förstår fortfarande inte... hur knöt jag ihop säcken med att visa att SD inte kan hålla sig till lagar och regler som gäller för oss alla... tycker mer att det visar att han tar lagen i egna händer.

Kanske även med LW... det är den springande punkten... inga lagar gäller för SD!
Citera
2018-12-13, 08:26
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nu var, enl Dalaan skriken till och från i några minuter. Det kan ha varit en ganska lång kamp innan GM lyckades få LW tyst (kanske inte meningen från början att det skulle sluta i ett mord).

Ja, hon har säkert skrikit. Min fundering är om man orkar skrika väldigt högt, mitt i kampen? Eller det kanske inte behöver vara så högt för att höras till Dalaans, jag vet inte. Det var bara en ny tanke som dök upp mitt i natten.
Citera
2018-12-13, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, hon har säkert skrikit. Min fundering är om man orkar skrika väldigt högt, mitt i kampen? Eller det kanske inte behöver vara så högt för att höras till Dalaans, jag vet inte. Det var bara en ny tanke som dök upp mitt i natten.
Svårt att veta hur kampen gått till... kanske är det så att det är någon hon känner och inte blir helt paralyserad vid överfallet till att börja med. Tror inte att det ska gå så långt men upptäcker att det verkligen är på liv och död. Usch!
Citera
2018-12-13, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterRulle
Hahahaha, du e fan inte klok. Det man kan konstatera i denna tråd är att den som driver hatkampanjen mot SD är mördaren själv. Vad finns det annars för skäl? Det finns inte ett enda bevis mot SD.
Han bör inte vara varken mer eller mindre misstänkt än nån annan i Lenas bekantskapskrets.
Varför häckar vissa användare i tråden dygnet runt 7 dagar i veckan?
Notknäpparen t.ex,har du inget liv? Denna tråd är uppenbarligen viktig för "somlig".
Klockan tickar för gm. Undrar om han får en jul i frihet. Hoppas inte det.
Passar på att önska GM en riktigt GOD JUL. Samvete verkar du sakna så du kan nog njuta av julmaten.
Det är så mycket motsägelser i Ditt inlägg att jag inte ens orkar bemöta...!
Citera
2018-12-13, 08:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag undrar hur högt det måste skrikas för att höras till Dalaans. Hoppas polisen har gjort skriktest så Dalaan fått säga hur högt hon skrev på ett ungefär.

Jag tror inte ett offer som mördas kan orka skrika hur högt som helst i 4-5 minuter. Efter en liten stund borde väl krafterna sina i takt med att kroppen blir försvagad av alla sparkar och slag eller vad man nu använder för att döda.

Våldet kanske var riktat mest mot kroppen till en början, alltså mer av kraftig misshandels- karaktär för att sedan övergå till mer och mer allvarlig art, mot hals och huvud?

Kanske insåg LW på en gång att detta var riktigt allvarligt. Inget man misstar sig på. Skrek för sitt liv. Hon har aldrig i livet tagit sig frivilligt bakom planket. Hon har övermannats, en hand över munnen, en arm över halsen. Indragen snabbt bakom planket.

Men eftersom MV sagt att det funnits "någon slags planering" och att jag tror att det funnits tankar i gärningsmannens huvud en tid innan mordet, så tror jag att det faktum att LW ens funnits bakom planket visar intentionerna (mp=fp enligt ÅK). GM har mord i sinnet direkt. Vad jag tror.

Det faktum att hon legat på magen, gör att jag kan tänka mig att hon försökt skydda sig mot sparkar och slag genom att krypa ihop på knä och ha händer som skydd mot sparkar mot huvudet.

Att döda någon med bara händer/fötter ta nog längre tid än man tror om man inte har andra tillhyggen än gympaskor.

Kanske våldet inte heller är "beräknat" dödligt våld, utan mer av karaktären "rage". Bara slå, slå, sparka av aggression.
Citera
2018-12-13, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag håller med.
Det är detta märkliga beteende i tråden
som gör mig övertygad om att SD är skyldig.

Det otäckaste är att en av de mest aggressiva i SD-sekten
reggade sitt konto här i april 2018.
Det får mig att tro att mordet var planerat.

SD-sekten har också hela tiden visat ett förakt
och hat mot åklagaren Åsa Hiding.
Som en kränkt narcissist: "Hur vågar hon anklaga mig!"
En ilska över att han inte har lyckats manipulera henne
som han annars är van vid att kunna göra?
Eftersom jag i tråden fått till mig att jag tillhör "de hatiska", så tycker jag att det du och skribenten 'glendale' tar upp är intressant.

Om jag skulle rannsaka mig själv vad gäller vid vilka tillfällen jag starkt ogillar nåt, så är det bl a när nån hycklar. Och även om jag i livet och kanske här i tråden uttryckt att: "jag hatar hyckleri" så skall det inte tolkas som att jag går omkring och hatar personen. Det är det oärliga och ohederliga jag ogillar (hatar), vad gäller personer jag inte ens känner. På likartat sätt jag ogillar hycklerier inom politiken, avstår jag från att hota och hata där likaväl som här i tråden.
Med det sagt hamnar resonemanget här och nu i frågan om LW:s leverne. Att jag hårt kritiserat henne för hennes allvarliga felbeslut att som vigande pastor gå i säng med brudgummen medan denne fortfarande är gift med den vigda. Det är INTE hat. Det är min åsikt och uppfattning.
Med nästan darr på läppen säger då en del i tråden att jag inte får tycka så. Varför inte? -Jo, för att LW är mördad och dessutom trebarnsmamma. Hon kan nu inte försvara sig etc. Mitt svar på det är att om hon levt enligt de Kristi bud hon, genom sitt pastorsuppdrag var satt att upprätthålla, så hade hon sluppit mina offentliga synpunkter. "Hat"? Det är INTE hat!

Att jag anser att SD som odömd privatperson i ett rättssamhälle skall slippa att offentligt bli uthängd som MÖRDARE väcker starka känslor hos en del i tråden. De anser tydligen att deras rätt till yttrandefrihet väger tyngre än rätten att för den enskilde slippa bli uthängd som mördare. Där ser jag högafflar och hat.
Jag kramar inte SD. Jag försöker bara påpeka att han som odömd har rätt till skydd.

Att åkl Åsa Hiding skulle vara utsatt för förakt och hat har helt undgått mig. Menar du gloriouslife i andra sociala medier-sammanhang? Det är väl ingen här i tråden som hatar Åsa? Här i tråden har åkl Hiding fått möta ifrågasättanden, syrligheter, nålstick, hånfullheter, ironier, sarkasmer o likn, men inget av det är hot eller hets eller hat. Eller hur?
Tar man som åkl Hiding sin mun överfull och pratar om "jättemycket teknisk bevisning", så får hon räkna med att folk vill syna hennes kort. Sju månader är långt. Hon avlönas ju med dina och mina skattepengar.

(det jag fetade ang nyreggad i april)
Tänker inte be dig bryta mot 1.06, men om postaren i april t ex skrivit kring ämnet kaninhoppning i Örebro, så är det ju i sig inget konstigt att h*n finns i tråden.
Skrev kontot öht nåt innan LW:s försvinnande? Och som inte hade med SD eller LW att göra? För i så fall ser jag inte nåt av "planering" av ett mord i det.

PS/OffT: Anser du att jag tillhör "SD-sekten"?
Citera
2018-12-13, 09:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Den ironiska underhållaren SD har sedvanligt gett vika för sitt FTF-begär och blev först att skriva på remsan.

Förvånansvärt pysslig. Tyckte annars att det verkade mest som att när LW inte var med och hade bakat så körde de med färdigköpt.

Humorlös verkar han inte heller vara. Filmen är ju läskigt passande för honom själv..."I see you when you are awake"....

Att låna grannarnas bilar så där bara, först fråga den ena och sedan den andra (för det står bättre placerad) för en FTF? Har han inte råd att skaffa en ny?

Finns något distanslöst i det också. Visst, man kan tänka sig att låna ut sin bil till grannen om det är något särskilt. Bilen gått sönder och det är storhandling på gång, eller något liknande, men att fråga för en FTF?

Men nu är han en misstänkt mördare på en granne. Det är distanslöst och förresten vem vågar säga nej?
Citera
2018-12-13, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Förvånansvärt pysslig. Tyckte annars att det verkade mest som att när LW inte var med och hade bakat så körde de med färdigköpt.

Humorlös verkar han inte heller vara. Filmen är ju läskigt passande för honom själv..."I see you when you are awake"....

Att låna grannarnas bilar så där bara, först fråga den ena och sedan den andra (för det står bättre placerad) för en FTF? Har han inte råd att skaffa en ny?

Finns något distanslöst i det också. Visst, man kan tänka sig att låna ut sin bil till grannen om det är något särskilt. Bilen gått sönder och det är storhandling på gång, eller något liknande, men att fråga för en FTF?

Men nu är han en misstänkt mördare på en granne. Det är distanslöst och förresten vem vågar säga nej?
Det var nog JG som kom och hämtade honom... svårt att tro att han har den kontakten med några grannar! Dom kan ju inte veta om det är en GM dom har att göra med (ännu mindre än HD).
Men som Du säger... skulle någon välja att säga nej om SD frågar om att låna en bil... och hur kan han ha mage att fråga...
Baka till arbetskamraterna gör han nog... dom kan ju också läsa vad han skriver. Är säkert nyfikna på vad som händer/inte händer i SD:s liv nu.

Hoppas han fixar pannkakor till barnen också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in