2018-12-13, 15:56
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Låter troligt.

SD’s bil hade väl något namn?

Han skriver ju om den i geocachebloggen och nog har han använt den efter att polisen haft den har jag för mig.

Han hade bilen 28 Nov 18.

"FTF-fika i Olof utan fika. Ur led är tiden"
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/fb03cab5-4326-41d7-880d-0c81ce4f1355_l.jpg
Citera
2018-12-13, 16:16
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nedan följer de svar som hittills kommit i minnessidan till det inlägg som TinnaNinna85 klistrade in här förut:

"Det här är inte en plats att utkräva hämnd. Det här är en plats att minnas vår Lena. Jag bakade pepparkakor med Lena förra året, och året innan. Du som påstår dig ha gjort det bör återgå till flashback där ni som inte bryr er om Lenas minne kan skriva fritt. Kom ihåg att Lena var en rättvis och icke-dömmand person. Hon föraktar det ni gör när ni solkar ner minnesplatsen.

Ni i familjen vet vem jag är. Vi kan prata om det när vi ses. Kram på er.

Anonym**2018-12-13"

"Flera bakade kanske pepparkakor med Lena? Du anonym som vill påskrida Lena var rättviss vigande pastorn som går i säng med brudgummen som är gift är ingen hämnd*
Det står annat i min bok*
Lenas extra dotter ska hämnas när tiden är inne lästes på hennes IG det är hämnd*

Följer guds bok***2018-12-13"

Källa: https://minnessidor.fonus.se/memorial_page/memorial_page_greeting.php?order_id=3522451&set_si te_id=2&sign=23aa03215fc3c78faf319f9a58674ac1

Så lågt!

Att döma LW på hennes minnessida!

"Följer Guds bok" har tydlgen inte läst:
"Döm inte, så blir ni inte dömda."
Matt 7:1

”Den av er som är fri från synd skall kasta första stenen på henne."
Joh. 8:7

Jag vet att jag har haft synpunker på hur LW valde att leva sitt liv
men jag har inte gått i hennes skor och har därför ingen rätt
att döma henne.
Citera
2018-12-13, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, men samtidigt är minnessidan inte en plats för att visa vem som mest ha rätt att hävda pepparkaksbak, inte en plats för att bråka...

Dessutom att inte kunna stå för sitt inlägg, utan att använda sig av underskrifter Anonym och "Guds bok" känns väldigt fegt.

Jag får en klump i bröstet för hur någon kan smutsa ner något som ska vara en minnesplats för alla sörjande. Inte minst för barnen...

Jag hoppas att någon förnuftig, vuxen och mogen person ser till att det raderas.
Måste säga att jag blev äcklad av det faktum att LW inte endast har berövats sitt liv, nu får hon inte ens frid på sin minnessida!
Vad är det för galningar som solkar ner hennes minne så vidrigt och inte låter anhöriga och äkta vänner sörja ifred:/
Citera
2018-12-13, 17:02
Bannlyst
Citat:
Såg det.
Kanske allt finns kvar, men enbart synligt för anhöriga?

Minnesorden är en viktig del i sorgarbetet.
Det borde finnas möjlighet för alla de vänner som vill skriva fina ord till L*ena som barnen, föräldrar, syskon och även UW kan bära med sig.

Jag har fått en klump i magen.
Det känns verkligen så ledsamt alltsammans...

Finner inga ord hur någon kan göra så mot en död människa och anhöriga. Hoppas det ångrar sig det som skrivit så. Kanske det måste godkännas av ansvarig på sidan? Innan det kommer ut så det inte händer igen.
Citera
2018-12-13, 17:13
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Finner inga ord hur någon kan göra så mot en död människa och anhöriga. Hoppas det ångrar sig det som skrivit så. Kanske det måste godkännas av ansvarig på sidan? Innan det kommer ut så det inte händer igen.

Det här står på sidan nu:

"Minnesord Lena Choon Shil Wesström

Här finns för nuvarande inget publicerat material.

Har du material du vill dela med dig av, eller av annan anledning vill komma i kontakt med administratören för denna minnessida kontaktar du:*

Ulf Wesström"
Citera
2018-12-13, 18:16
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så lågt!

Att döma LW på hennes minnessida!

"Följer Guds bok" har tydlgen inte läst:
"Döm inte, så blir ni inte dömda."
Matt 7:1

”Den av er som är fri från synd skall kasta första stenen på henne."
Joh. 8:7

Jag vet att jag har haft synpunker på hur LW valde att leva sitt liv
men jag har inte gått i hennes skor och har därför ingen rätt
att döma henne.

Finns andra här i tråden som dömt henne utefter sin egen kristna tro.

Vissa åsikter bör man kanske spara för sig själv och definitivt inte delge andra dem på en död kvinnas minnessida.

Vad är det för fel på folk? 😡
Citera
2018-12-13, 18:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Finns andra här i tråden som dömt henne utefter sin egen kristna tro.

Vissa åsikter bör man kanske spara för sig själv och definitivt inte delge andra dem på en död kvinnas minnessida.

Vad är det för fel på folk? 😡

Skönt att se att så många reagerar på det som skrivits på minnessidan.

Och som du säger, vet jag att det förekommit i tråden någon som uttryckt dömande ord i liknande betydelse som personen på minnessidan. Det reagerade jag också på.
Citera
2018-12-13, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Måste säga att jag blev äcklad av det faktum att LW inte endast har berövats sitt liv, nu får hon inte ens frid på sin minnessida!
Vad är det för galningar som solkar ner hennes minne så vidrigt och inte låter anhöriga och äkta vänner sörja ifred:/
Precis som sådana där äckel som skändar gravar.
Citera
2018-12-13, 20:04
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Skönt att se att så många reagerar på det som skrivits på minnessidan.

Och som du säger, vet jag att det förekommit i tråden någon som uttryckt dömande ord i liknande betydelse som personen på minnessidan. Det reagerade jag också på.

Jag tror att människor som uttrycker sig på det där viset inte mår bra helt enkelt. De mår så dåligt att de måste projicera sitt hat på andra.
Citera
2018-12-13, 20:24
Bannlyst
Notknapparen.här är artikeln vi tänkte på om dödsskrik. Men ett dödsskrik är nog mycket inviduella ingen vet hur Bo kämpa vad hon gick igenom. Tror på Daalan ett dödsskrik är hemskt att höra.

https://www.st.nu/artikel/medelpad/utdragen-dodskamp-mot-mordaren
Citera
2018-12-13, 20:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Notknapparen.här är artikeln vi tänkte på om dödsskrik. Men ett dödsskrik är nog mycket inviduella ingen vet hur Bo kämpa vad hon gick igenom. Tror på Daalan ett dödsskrik är hemskt att höra.

Tack för länken till artikeln.
Ja, i det fallet hörde en granne skrik under en halvtimmes tid.

"Obduktionen av kvinnan visar att hon har flera knivskador i händer och armar. Så kallade motvärsskador, och de berättar att hon förgäves försökte skydda sig mot makens knivangrepp. Polisen vet ännu inte säkert hur länge hon kämpade emot innan hon dukade under. Men en granne säger sig ha hört skrik under uppemot en halvtimme.
Rättsläkarna säger att hon hade skador från 30-40 knivhugg, berättar kammaråklagare Lisa Eriksson.
"

Jag tror också på dalaans uppgifter.
Citera
2018-12-13, 21:47
Medlem
Citat:

Även jag tror att dalaans uppgifter stämmer. Kanske kunde LW inte skrika så högt. Då borde fler ha hört henne. Det var nog inte volymen utan annat i skriken som fick dalaan att reagera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in