2018-12-13, 10:40
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellivo
https://www.facebook.com/bondesokerfru/videos/2482028215145311/

Intervju med Frida.

Det är ramaskri bland kommentarerna där ja, om det nu inte rensats friskt sedan jag kollade.

Jag kan inte minnas att jag sett Linda gå så hårt fram med frågor i något sammanhang innan, nu framstår hon ju ungefär som norrmän, d.v.s. alltid trevlig men det märks att hon är väldigt irriterad på hur Frida hanterade det hela, Givetvis med all rätt.

Och vad tusan är det för svar Frida ger, det var sannerligen inget försvar överhuvudtaget. Om man nu har telefonfobi (vilket jag kan förstå, jag föredrar det skrivna ordet själv) så kan man idag bara skicka ett sms, ett mail eller gör som när hon sökte och skicka snigelpost. Vad som helst är bättre än att bara skita i det.

Frida är ju bränd för alla som sett BSF och hon lär få en hel del viskat runtom sig i hennes hemområde ett tag då även sådana som inte sett BSF får reda på hur hon betett sig. Direkt vidrigt beteende på alla sätt och vis, och speciellt när hon inte ger en enda vettig förklaring till varför hon dumpade Simon som hon gjorde.

Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Citerar mig själv. Facit två veckor senare visar tyvärr att man hade rätt.
Stackars Simon. Hoppas att han skaffar sig lite bättre omdöme framöver när det gäller tjejer.
En fantastisk vän har han i alla fall i Per.

Fint gjort av Per att bara släppa allt och dra ner ja. Inte många hade gjort så, inte många kan göra så förvisso men det tyder ändå på en fin vänskap.

Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
TV4 spoilar nästa veckas återseende som att inget av paren hänger ihop idag, men det är ju såklart för att förvirra. Susanna står där med sin pappa, istället för Hannes, men han lär väl stå inne vid spisen och baka kakor till fikat. Så genomskinligt!

Det är som sagt ofta så att följdfrågan där blir "men är inte Hannes här"? varvid svaret blir just nåt i stil med "Jodå, han är bara inne och fixar fika" eller att han kommer gående runt hörnet med grepen i högsta hugg.

Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Dagens "Kärlek åt alla"

Väldigt tråkigt att ingen av dem 4 bönderna där fann kärlek som höll. Trodde mycket på Magnus och Moa. Men man får hoppas att nästa års bönder i "Kärlek åt alla har mera tur och kommer finna nåt varaktigt.

Ja, Magnus och Moa hade jag hoppats på med, otroligt tråkigt att där inte blev något.
Henrik verkar ju iaf ha något på g vilket var skoj att höra, hoppas det utvecklar sig till något "rejält".

Inför nästa veckas uppföljning tror jag Per och Sofie fortsatt håller ihop liksom Susanna och Hannes. Simon lär ju fortsatt vara alltför förstörd av svinet Fridas beteende och Erik kändes ju alltför stel även på resan så där tror jag inte det finns nåt.
Citera
2018-12-13, 11:32
Medlem
fenomens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleepdealer
Detta är vad som sker när man är en snäll svensk kille, man blir totalt överkörd av borderline-horor.

Ja. Och detsamma gäller om man är en snäll svensk tjej, man blir överkörd av psykokillar.
Citera
2018-12-13, 11:34
Medlem
kvasthildurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Inför nästa veckas uppföljning tror jag Per och Sofie fortsatt håller ihop liksom Susanna och Hannes. Simon lär ju fortsatt vara alltför förstörd av svinet Fridas beteende och Erik kändes ju alltför stel även på resan så där tror jag inte det finns nåt.
Lindas livesändningar med Per och Susanna är ju bortplockade, sannolikt för att det avslöjades i båda att både Per&Sofie och Susanna&Hannes fortfarande är ihop.
livesändningen från igår efter programmet, med Simon, ligger fortfarande kvar
vad gäller Erik så kanske passionen visar sig på annat sätt än framför kameran, så det återstår väl att se var det leder
Citera
2018-12-13, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iAmTheEnema
Omkring 06:20 in i intervjun frågar Linda "Har du tänkt på hur han kände det när han stod där (på flygplatsen) ?"

Och när Frida svarar "Ja, han måste ha mått skitdåligt, usch" så får hon ett äckligt leende på läpparna, som om hon myser av tanken på hur dåligt han mådde.

Någon annan som la märke till det eller är jag överdramatisk?

Jag tolkade det som ett skamset leende.
Citera
2018-12-13, 12:35
Medlem
Är det bara jag som undrar varför Frida ens ställer upp på intervjun med Linda?
Kan det var så att Frida riskerade ett saftigt skadestånd om hon inte går med på att förklara sej offentligt?
Citera
2018-12-13, 13:57
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morbidia
Är det bara jag som undrar varför Frida ens ställer upp på intervjun med Linda?
Kan det var så att Frida riskerade ett saftigt skadestånd om hon inte går med på att förklara sej offentligt?

Ja, rent juridiskt kanske man kan sätta dit henne om hon nu har skrivit på ett kontrakt att inte avslöja något t ex, med tanke på hennes facebooksida m.m. Jag hoppas verkligen inte att de har betalat henne.

Att Stefan valde Frida är hans eget fel som inte hade förmågan att genomskåda henne, något som jag och många med mig gjorde på ett tidigt stadium. Men jag känner verkligen för honom och hoppas att han snart ska hitta någon kvinna som är seriös, utöver de som han redan har dumpat..

En besvikelse också att Moa valde att lämna Magnus. De är numera "vänner". När kamerorna släcks så tar vardagen vid, och då blir det ointressant - ett dilemma som många bönder har drabbats av under alla dessa säsonger.
Citera
2018-12-13, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Ja, rent juridiskt kanske man kan sätta dit henne om hon nu har skrivit på ett kontrakt att inte avslöja något t ex, med tanke på hennes facebooksida m.m. Jag hoppas verkligen inte att de har betalat henne.

Att Stefan valde Frida är hans eget fel som inte hade förmågan att genomskåda henne, något som jag och många med mig gjorde på ett tidigt stadium. Men jag känner verkligen för honom och hoppas att han snart ska hitta någon kvinna som är seriös, utöver de som han redan har dumpat..

En besvikelse också att Moa valde att lämna Magnus. De är numera "vänner". När kamerorna släcks så tar vardagen vid, och då blir det ointressant - ett dilemma som många bönder har drabbats av under alla dessa säsonger.

Stefan?? Vem fan är det? Det var ju fan vad folk i denna tråden är värdelösa på namn.
Citera
2018-12-13, 14:38
Medlem
Ejsidisis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det är ramaskri bland kommentarerna där ja, om det nu inte rensats friskt sedan jag kollade.

Jag kan inte minnas att jag sett Linda gå så hårt fram med frågor i något sammanhang innan, nu framstår hon ju ungefär som norrmän, d.v.s. alltid trevlig men det märks att hon är väldigt irriterad på hur Frida hanterade det hela, Givetvis med all rätt.

Och vad tusan är det för svar Frida ger, det var sannerligen inget försvar överhuvudtaget. Om man nu har telefonfobi (vilket jag kan förstå, jag föredrar det skrivna ordet själv) så kan man idag bara skicka ett sms, ett mail eller gör som när hon sökte och skicka snigelpost. Vad som helst är bättre än att bara skita i det.

Frida är ju bränd för alla som sett BSF och hon lär få en hel del viskat runtom sig i hennes hemområde ett tag då även sådana som inte sett BSF får reda på hur hon betett sig. Direkt vidrigt beteende på alla sätt och vis, och speciellt när hon inte ger en enda vettig förklaring till varför hon dumpade Simon som hon gjorde.

Fint gjort av Per att bara släppa allt och dra ner ja. Inte många hade gjort så, inte många kan göra så förvisso men det tyder ändå på en fin vänskap.

Det är som sagt ofta så att följdfrågan där blir "men är inte Hannes här"? varvid svaret blir just nåt i stil med "Jodå, han är bara inne och fixar fika" eller att han kommer gående runt hörnet med grepen i högsta hugg.

Ja, Magnus och Moa hade jag hoppats på med, otroligt tråkigt att där inte blev något.
Henrik verkar ju iaf ha något på g vilket var skoj att höra, hoppas det utvecklar sig till något "rejält".

Att Simon råkar så illa ut är egentligen inte Fridas fel, vilken psykisk status el skäl hon än må ha. Det är TV4. Det är uppenbart att teamet gjort grova missar i castingen och sedan inte tar ansvar för följderna. Istället hänger de ut Simons tragiska kärlekssvek och detaljfilmar honom under värsta besvikelsen. Hur cyniskt är inte det? Killen är ju i chocktillstånd! Nä, det hela är förbaskat okänsligt och definitivt inte bra tv!
Citera
2018-12-13, 15:29
Medlem
Re4listeNs avatar
Har ni sett Magnus högeröra. Det är något konstigt med det örat?
Citera
2018-12-13, 16:00
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Re4listeN

Nej, det har jag inte lagt märke till.

Däremot konstaterade jag att hans vänsteröra såg konstigt ut för 3 - 4 veckor sedan:

(FB) Bonde Söker Fru 2018.

Länkade en bild också:

https://minfil.com/z31bJ0lab9/20181122_155925_png
Citera
2018-12-13, 17:07
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nej, det har jag inte lagt märke till.

Däremot konstaterade jag att hans vänsteröra såg konstigt ut för 3 - 4 veckor sedan:

(FB) Bonde Söker Fru 2018.

Länkade en bild också:

https://minfil.com/z31bJ0lab9/20181122_155925_png
Typiska skador av inavel
Citera
2018-12-13, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Re4listeN
Höger och vänster är det tydligen lika illa med!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in