2018-12-13, 11:29
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Fantastiskt. Du kom in i tråden för 1,5 månad sedan, och du vet precis allt om ME, hur mordplanerna såg ut, vem som var så dålig att du kan förstå att de valde den här utvägen, att Agnes fick ett dåligt besked i december och att tidigare mordplaner var preliminära etc. Oj, säger jag bara.

Jag orkade inte läsa eller skriva här innan dess. Jag lägger ner att skriva igen då man ändå inte blir trodd. Samtidigt eftersöker ni folk som har info, men varför ska vi komma fram om ni ändå ska behandla oss som skit genom anklagelser om att vi är lögnare. Tack och hej.
Senast redigerad av Rosamund 2018-12-13 kl. 11:33.
Citera
2018-12-13, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Något jag saknade från PKn var följdfrågor på uppgiften om att det fanns information om planerna i deras mobiler/datorer. Vilken typ av information var detta?
Det har de ju inte gått ut med, och lär inte göra det heller. Enligt tidningarna så kommer polisen inte komma ut med mer information framöver. Case closed.
Citera
2018-12-13, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Absolut korrekt, handskrivet av Hanna. Båda skrev under det och därmed tog båda på sig att det var deras gemensamma vilja att mörda barnen samt ta sitt eget liv.

Polisen har bekräftat att så skett. Punkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Han sa uttryckligen att de analyserat bläcket, och att det var underskrivet med samma bläck som själva brevet var skrivet med, och i direkt anslutning till att själva brevet skrivits.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
jag HÖRDE att han sa "handskrivet".

Är dessa uppgifter verkligen bekräftade? Finns det någon transkription av presskonferensen eller finns den att se i sin helhet någonstans?

För övrigt förstår jag inte vad som skulle vara konstigt med bläck på ett utskrivet brev (bläckstråleskrivare).

Det har ett visst intresse om avskedsbrevet var handskrivet och i så fall av vem. Brevet kanske läcker ut i sin helhet så småningom.
Citera
Medlem
Citat:
Nej, ingen sa något om handskrivet brev. De pratade om bläcket. Vilket jag tolkade som att det var handskrivet. Men i artiklar efteråt skriver man om "utskrivet", vilket då kan tolkas som datorutskrift.
Fan vet.

Fan, jag och några till vet.

Om någon i tråden har dåligt korttidsminne så ursäktar jag den men inte om någon far med egna spekulationer som sanningar.

Jag tyckte faktiskt det var.. löjligt, att Stefan S sa att de konstaterat att underskriften inte kunde skett in blanco ungefär som om det skulle vara en garanti för äkthet. Det är det ju inte. De hade jämfört underskrifter med insamlade dokument och det framgick inte ens på pressträffen om han menade en av de experter som finns NFC eller polisens tekniker i Malmö.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Kan han ha avsett datorbläcket? Och att det handlar om handskrivna underskrifter som har skannats in och infogats i dokumentet.
Om det du föreslår ovan skulle vara sant, så kan väl inte Polisen se det som att det ens är underskrivet?

Det är väl snarare belägg för en förfalskning av avskedsbrevet än något annat?
Citera
2018-12-13, 11:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Något jag saknade från PKn var följdfrågor på uppgiften om att det fanns information om planerna i deras mobiler/datorer. Vilken typ av information var detta?
Håller med. Det sas att det förstärkte brevet. Antagligen maskades info då det inte skulle fördjupas kring medgärningsmannaskap.
Ämnar man eliminera spekulationer är det i mitt tycke en fadd informstion, att endast delge fragment.
Man hade inte behövt peka ut nån av dem som den ultimata syndabocken per se men det hade gett en mer begriplig bild.
Man hade kunna delge mer kring hur fan det resonerats fram ett så makabert beslut, vad som var så nattsvart - en bättre helhetsbild utan detaljer som kränker de som är de riktiga offren i fallet dvs barnen.
HUR hamnade de i detta makabra beslut?
Det vore vägledande för att eliminera risker om nån part börjar diskutera den slutgiltiga lösningen.
Att varningsklockor ska ringa hos nån av dem, att det är dags att söka hjälp för att förebygga sådant.
Oavsett om det är i samverkan och samförstånd.
Senast redigerad av develi 2018-12-13 kl. 11:43.
Citera
2018-12-13, 11:40
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Det har de ju inte gått ut med, och lär inte göra det heller. Enligt tidningarna så kommer polisen inte komma ut med mer information framöver. Case closed.

Sluta låt så nedrans tvär i varenda inlägg. Slappna av, det är Lucia. Ta en lussekatt.

Ingen ställde ju frågan, kanske hade de svarat om så gjorts.
Senast redigerad av portnoy 2018-12-13 kl. 11:43.
Citera
2018-12-13, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
De tog nog reda på vilken typ av ME barnen hade. 25% av ME patienter har den sort där man blir sängliggande kollin. Agnes skulle iaf förvärras till den grad inom kort att hon skulle blivit ett "kolli" för resten av sitt liv. Det beskedet fick de i december när hon inte fick en behandling utomlands för att det ändå inte skulle hjälpa då hennes ME var av den värre sorten.

Angående Moa vet jag inte.

Edit: jag tror fortfarande att de hade hopp fram till december även om de planerade fr.o.m. hösten -17 att begå mord och självmord om det blir mycket värre. Annars hade O inte sökt professur och arbetat hårdare för det, eller H anmält sig till extra kurser om de visste med säkerhet att de skulle dö under jullovet.

Vad "den sort"?

Det finns inte olika sorters ME, det finns däremot enormt stora individuella skillnader i symtombild.

Jag har t.ex. aldrig vissa möjliga symtom, men alltid vissa andra.

Dessutom fabulerar du vilt om hur de skulle varit med flickorna.

Det finns inga källor eller ens trådsanningar runt det du skriver, det är mest spekulationer från den egna fantasin.

Men det är OK att spekulera, men kalla då det för spekulationer och inget annat.
Citera
2018-12-13, 11:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Tack för att du delar med dig en bild av verkligheten.
Jag har fetat i din text.
När Blåljuspersonalen hittade döttrarna i detta tillstånd kan jag förstå att det vände sig i magen.

De har ändå sett det mesta, men att se barn som mördats på detta bestialiska sätt får även den mest härdade att reagera så starkt. Många av dem har egna barn som de tänker på, därför den starka reaktionen.

Det samma gäller när de hittade Hanna. Då förstod de vem det var som hade ställt till det hela.

Bjärredsstryparen Oskar har inte haft en tanke på andra än sig själv. Jag, jag och åter jag.

Du tycker inte att det är djupt oetiskt att utesluta den andra halvan av de som planerade för och i samförstånd dödade sina två barn? Sen skulle jag även vilja att du uppger din källa till vem som ströp vem.
Citera
2018-12-13, 11:45
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Håller med. Det sas att det förstärkte brevet. Antagligen maskades info då det inte skulle fördjupas kring medgärningsmannaskap.
Ämnar man eliminera spekulationer är det i mitt tycke en fadd informstion, att endast delge fragment.
Man hade inte behövt peka ut nån av dem som den ultimata syndabocken per se men det hade gett en mer begriplig bild.
Man hade kunna delge mer kring hur fan det resonerats fram ett så makabert beslut, vad som var så nattsvart - en bättre helhetsbild utan detaljer som kränker de som är de riktiga offren i fallet dvs barnen.
HUR hamnade de i detta makabra beslut?
Det vore vägledande för att eliminera risker om nån part börjar diskutera den slutgiltiga lösningen.
Att varningsklockor ska ringa hos nån av dem, att det är dags att söka hjälp för att förebygga sådant.
Oavsett om det är i samverkan och samförstånd.

Exakt.
Citera
2018-12-13, 11:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skarvadhare
Vad "den sort"?

Det finns inte olika sorters ME, det finns däremot enormt stora individuella skillnader i symtombild.

Jag har t.ex. aldrig vissa möjliga symtom, men alltid vissa andra.

Dessutom fabulerar du vilt om hur de skulle varit med flickorna.

Det finns inga källor eller ens trådsanningar runt det du skriver, det är mest spekulationer från den egna fantasin.

Men det är OK att spekulera, men kalla då det för spekulationer och inget annat.

Fast om det inte är spekulationer från den egna fantasin, hur tycker du att Rosamund ska göra då för att göra dig nöjd?
Citera
2018-12-13, 11:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skarvadhare
Om det du föreslår ovan skulle vara sant, så kan väl inte Polisen se det som att det ens är underskrivet?

Det är väl snarare belägg för en förfalskning av avskedsbrevet än något annat?

Vilket jag också tror var syftet bakom försöket att dribbla bort korten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in