2018-12-13, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Se mitt tidigare inlägg; avskedsbrevet var ju utskrivet (via datorn).

Jag såg pressträffen och LYSSNADE och ingen har sagt något om något handskrivet.
Citera
2018-12-13, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Vi har diskuterat senast sedd i livet en antal gånger här på fb och vi har inte kommit fram till varför senast sedd ej är 3 januari för H.

Tack! Då har jag inte missat något. Visst är det märkligt att polisen inte rapporterat Hannas senast sedd? Why?
Citera
2018-12-13, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Jag såg pressträffen och LYSSNADE och ingen har sagt något om något handskrivet.
Nej, ingen sa något om handskrivet brev. De pratade om bläcket. Vilket jag tolkade som att det var handskrivet. Men i artiklar efteråt skriver man om "utskrivet", vilket då kan tolkas som datorutskrift.
Fan vet.
Citera
2018-12-13, 10:59
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men vad då orka? Kamp dygnet runt? Vad pratar du om? Barnen var inte döende på något vis. De orkade med hemundervisning. De hade ju bra dagar, Moa och pappa var ute och handlade under mellandagarna. Vad dessa två föräldrar gjorde var att läsa på om de värsta fallen. De såg sig själva mer eller mindre mata två kollin 45 år framåt. Två kollin som låg i mörka rum och inte kunde göra något alls. Istället är det fullt möjligt att de här tjejerna blev friska och krya om ett par år. Men fick de ens chansen?
Hade mor och far bara gett ungarna minsta lilla chans istället för att planera två mord i 4-5 månader, så hade kanske allt löst sig per automatik.
Vilket jävla slöseri. Tur de avled, annars hade de blivit lynchade.

De tog nog reda på vilken typ av ME barnen hade. 25% av ME patienter har den sort där man blir sängliggande kollin. Agnes skulle iaf förvärras till den grad inom kort att hon skulle blivit ett "kolli" för resten av sitt liv. Det beskedet fick de i december när hon inte fick en behandling utomlands för att det ändå inte skulle hjälpa då hennes ME var av den värre sorten.

Angående Moa vet jag inte.

Edit: jag tror fortfarande att de hade hopp fram till december även om de planerade fr.o.m. hösten -17 att begå mord och självmord om det blir mycket värre. Annars hade O inte sökt professur och arbetat hårdare för det, eller H anmält sig till extra kurser om de visste med säkerhet att de skulle dö under jullovet.
Senast redigerad av Rosamund 2018-12-13 kl. 11:06.
Citera
2018-12-13, 11:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om du inte jobbar inom vården med att hjälpa just dessa typer av människor som har sjuka tankar kan du fördöma hur mycket du vill.

Men en läkare t.ex. ska aldrig göra det, inte ens anonymt på ett forum då det ger fel signaler till allmänheten om hur de kommer bli bemötta om de söker hjälp.
Vilken läkare?
För övrigt kan jag mycket väl arbeta inom vårdsektorn och fördöma föräldrar när det går så långt som till mord.
Vart jag jobbar är irrelevant och mitt inlägg är en ståndpunkt. Min egen.

De har nämligen tagit lagen i egna händer, gjort sig själva till bödlar.
Mordet har inga förmildrande omständigheter och min empati går till barnen som trodde de somnade tryggt i sina sängar.
Deras röst, vad de ville, hur de mådde har mitt fokus.
Föräldraskap inkluderar inte rätten att mörda, att bestämma över barns liv som om de vore objekt.
Citera
2018-12-13, 11:01
Medlem
Citat:
De tog nog reda på vilken typ av ME barnen hade. 25% av ME patienter har den sort där man blir sängliggande kollin. Agnes skulle iaf förvärras till den grad inom kort att hon skulle blivit ett "kolli" för resten av sitt liv. Det beskedet fick de i december då hon inte fick en behandling utomlands för att det ändå inte skulle hjälpa då hennes ME var av den värre sorten.

Se det fetade: Hur vet du det? Om de fick beskedet i december, varför började de planera mord på barnen redan på hösten? Och hur kan man säga vilken sorts ME någon har? Det där tror jag inte på ärligt talat.
Citera
2018-12-13, 11:02
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Tack! Då har jag inte missat något. Visst är det märkligt att polisen inte rapporterat Hannas senast sedd? Why?

Vi har funderat mycket runt detta, om det möjligen kan vara ett skrivfel som ej blivit rättat eller om de ev. skall ha setts av två av varandra oberoende vittnen och paret Hansson räknas som en men ingen i tråden verkar veta. Jag tycker också det är jätte märkligt.
Citera
2018-12-13, 11:07
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Föräldrarna har väl mer än nog redan efter ett helt liv av högt uppsatta yrken och har bara sig själva att försörja, avbetalt hus dessutom. Syskonen kanske inte har det lika gott ställt än och har nog minderåriga barn, bolån.

Jag skulle också testamenterat till mina syskon framför mina föräldrar. Dessutom skulle det varit mina föräldrars vilja. Alltid barnen först!
Ja , så kan det givetvis ha varit. Det kan även vara pga andra orsaker. Undrar om de äldre föräldrarna fick någon förklaring till testamentet.
Citera
2018-12-13, 11:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Se det fetade: Hur vet du det? Om de fick beskedet i december, varför började de planera mord på barnen redan på hösten? Och hur kan man säga vilken sorts ME någon har? Det där tror jag inte på ärligt talat.

Du behöver inte tro på det. Se min edit angående min uppfattning att planeringen var preliminär fram till dec.
Citera
2018-12-13, 11:11
Medlem
Citat:
Du behöver inte tro på det. Se min edit angående min uppfattning att planeringen var preliminär fram till dec.
Så du satt vid deras köksbord när de planerade under hösten? De diskuterade morden med dig?
Citera
2018-12-13, 11:15
Medlem
Citat:
De tog nog reda på vilken typ av ME barnen hade. 25% av ME patienter har den sort där man blir sängliggande kollin. Agnes skulle iaf förvärras till den grad inom kort att hon skulle blivit ett "kolli" för resten av sitt liv. Det beskedet fick de i december när hon inte fick en behandling utomlands för att det ändå inte skulle hjälpa då hennes ME var av den värre sorten.

Edit: jag tror fortfarande att de hade hopp fram till december även om de planerade fr.o.m. hösten -17 att begå mord och självmord om det blir mycket värre. Annars hade O inte sökt professur och arbetat hårdare för det, eller H anmält sig till extra kurser om de visste med säkerhet att de skulle dö under jullovet.
http://www.rme.nu/om-me-cfs

Här står det att det i Sverige finns minst 10000 svenskar med ME. Är 2500 av dessa sängliggande kollin?
Citera
2018-12-13, 11:16
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Så du satt vid deras köksbord när de planerade under hösten? De diskuterade morden med dig?

Nej, självklart inte. Då hade jag larmat direkt.

Men med det jag vet angående beskedet i december och att de ändå måste haft ett visst hopp att denna behandling kunde hjälpa Agnes, så tror jag de väntade tills de fick svar därifrån innan de tog det slutgiltiga beslutet att mörda. Eller vad tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in