2018-12-13, 11:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
De tog nog reda på vilken typ av ME barnen hade. 25% av ME patienter har den sort där man blir sängliggande kollin. Agnes skulle iaf förvärras till den grad inom kort att hon skulle blivit ett "kolli" för resten av sitt liv. Det beskedet fick de i december när hon inte fick en behandling utomlands för att det ändå inte skulle hjälpa då hennes ME var av den värre sorten.

Angående Moa vet jag inte.
Personligen anser jag att ME är en diagnos, att insjuknade ska tas på allvar.
Hur vet du att Agnes skulle förvandlas till ett kolli?
Och om så vore - vad menar du är relevant i förhållande till mord?
Beträffande Moa vet du inte. Nyss diagnostiserad. Åkte hon med på ett bräde?
Jag har även prognos i åtanke hos barn, att sjukdomen kan fluktuera.
Citera
2018-12-13, 11:20
Medlem
Citat:
Nej, självklart inte. Då hade jag larmat direkt.

Men med det jag vet angående beskedet i december och att de ändå måste haft ett visst hopp att denna behandling kunde hjälpa Agnes, så tror jag de väntade tills de fick svar därifrån innan de tog det slutgiltiga beslutet att mörda. Eller vad tror du?
Hur VET du det? Så vitt jag förstått så känner du inte paret, eller familjen. Så hur kan du veta detta, att de väntade till Agnes besked. Och hur kan du ens veta vem Agnes är? Om du spekulerar så mycket i att det var preliminära mordplaner, att de fick besked i december som var negativt måste du känna familjen väldigt väldigt väl?
Citera
2018-12-13, 11:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Personligen anser jag att ME är en diagnos, att insjuknade ska tas på allvar.
Hur vet du att Agnes skulle förvandlas till ett kolli?
Och om så vore - vad menar du är relevant i förhållande till mord?
Beträffande Moa vet du inte. Nyss diagnostiserad. Åkte hon med på ett bräde?
Jag har även prognos i åtanke hos barn, att sjukdomen kan fluktuera.

Ja, risken finns att Moa åkte med på ett bräde om föräldrarna antog att även hon skulle bli lika sjuk som Agnes. Det var inte alls säkert så skulle bli fallet. Det allra hemskaste tycker jag är att de inte gav det något år till inan de par säkra på att Moa skulle bli så dålig också.
Citera
2018-12-13, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hon uttalar sig som läkare, anonymt med en titel som hon lagt sig till med för att öka sin trovärdighet, till alla ME/CFS sjuka och deras anhöriga. Dessa tusentals människor som hon aldrig har sett dömer hon som inbillningssjuka.

Man bryter inte sin läkared ens under anonymitetens slöja, det är att vanhedra sin profession och sin vetenskap. Det i sig är så oetiskt att jag starkt betvivlar titeln.

Jag träffar ganska många som säger sig vara ME/CFS sjuka.
I kraft av att själv ha sjukdomen, och därför hamna på gemensamma samamnkomster

Jag är långt ifrån säker på att samtliga verkligen har just den sjukdomen och enbart den. Att de mår dåligt, är jag övertygad om.

ME/CFS har blivit nutidens modesjukdom, istället för oral galvanism, eller elallergi som var populärt för en del år sedan, så drar tyvärr diagnosen till sig en grupp som mår dåligt, men som inte riktigt vill bli undersökta eller diagnosticerade.

Det djupt oetiskt mot dem som verkligen har en sådan här sorts sjukdom, att inte acceptera att man har något annat, en psykiatrisk diagnos t.ex.
Citera
2018-12-13, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Har du obducerat någon som strypts eller kvävts? Eller ens sett en sådan individ?
Det har jag.
Det är inte en trevlig genomgång att konstatera hur personen måste ha lidit, kämpat med vidöppna ångestladdade ögon, fäktats, vridit sig. Det är ett vedervärdigt sätt att dö på!

Att någon utsätter sina egna 11 resp 14 åriga barn för detta går inte att ta in. Eller den hustru som man uppger sig fortfarande älska.
Oskar mördade definitivt Hanna. Bjärredsstryparen.
Tack för att du delar med dig en bild av verkligheten.
Jag har fetat i din text.
När Blåljuspersonalen hittade döttrarna i detta tillstånd kan jag förstå att det vände sig i magen.

De har ändå sett det mesta, men att se barn som mördats på detta bestialiska sätt får även den mest härdade att reagera så starkt. Många av dem har egna barn som de tänker på, därför den starka reaktionen.

Det samma gäller när de hittade Hanna. Då förstod de vem det var som hade ställt till det hela.

Bjärredsstryparen Oskar har inte haft en tanke på andra än sig själv. Jag, jag och åter jag.
Citera
2018-12-13, 11:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, risken finns att Moa åkte med på ett bräde om föräldrarna antog att även hon skulle bli lika sjuk som Agnes. Det var inte alls säkert så skulle bli fallet. Jag tycker det är hemskt att de inte gav det ett par år till innan de var säkra på Moa också.
Det fanns en fråga om Agnes, ett blivande kolli enligt dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ja, risken finns att Moa åkte med på ett bräde om föräldrarna antog att även hon skulle bli lika sjuk som Agnes. Det var inte alls säkert så skulle bli fallet. Det allra hemskaste tycker jag är att de inte gav det något år till inan de var säkra på att Moa skulle bli så dålig.

Vafan menar du? Att om de hade väntat i ett par år till och inte sett förbättring så hade det varit okej att mörda då?
Citera
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
De tog nog reda på vilken typ av ME barnen hade. 25% av ME patienter har den sort där man blir sängliggande kollin. Agnes skulle iaf förvärras till den grad inom kort att hon skulle blivit ett "kolli" för resten av sitt liv. Det beskedet fick de i december när hon inte fick en behandling utomlands för att det ändå inte skulle hjälpa då hennes ME var av den värre sorten.

Angående Moa vet jag inte.

Edit: jag tror fortfarande att de hade hopp fram till december även om de planerade fr.o.m. hösten -17 att begå mord och självmord om det blir mycket värre. Annars hade O inte sökt professur och arbetat hårdare för det, eller H anmält sig till extra kurser om de visste med säkerhet att de skulle dö under jullovet.

Hear, hear ! Du menar att du - just du - känner till att A hade en sorts ME som skulle "förvärras till den grad inom kort att hon skulle blivit ett "kolli" för resten av sitt liv". Besökte flickan tillsammans med dig, nån stjärntydare ?
Rappakalja !
Citera
2018-12-13, 11:24
Medlem
portnoys avatar
Något jag saknade från PKn var följdfrågor på uppgiften om att det fanns information om planerna i deras mobiler/datorer. Vilken typ av information var detta?
Citera
2018-12-13, 11:26
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskalanaha
Vafan menar du? Att om de hade väntat i ett par år till och inte sett förbättring så hade det varit okej att mörda då?

Lägg inte ord i min mun. Det är hemskt oavsett. Jag menar att det blir än mer hemskt när de inte visste mer ang. Moas prognos.
Citera
2018-12-13, 11:28
Medlem
Citat:
Ja, risken finns att Moa åkte med på ett bräde om föräldrarna antog att även hon skulle bli lika sjuk som Agnes. Det var inte alls säkert så skulle bli fallet. Det allra hemskaste tycker jag är att de inte gav det något år till inan de par säkra på att Moa skulle bli så dålig också.
Fantastiskt. Du kom in i tråden för 1,5 månad sedan, och du vet precis allt om ME, hur mordplanerna såg ut, vem som var så dålig att du kan förstå att de valde den här utvägen, att Agnes fick ett dåligt besked i december och att tidigare mordplaner var preliminära etc. Oj, säger jag bara.
Citera
2018-12-13, 11:29
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Hear, hear ! Du menar att du - just du - känner till att A hade en sorts ME som skulle "förvärras till den grad inom kort att hon skulle blivit ett "kolli" för resten av sitt liv". Besökte flickan tillsammans med dig, nån stjärntydare ?
Rappakalja !

Du tror inte man vet vilken typ av ME man har? En del har lätt form med "bara" trötthet, andra har ohyggliga smärtor också, eller inte ens kan gå ur sängen. Man såg nov lätt vilken typ Agnes hade, och om hon blev bättre eller sämre märks på de 3 år hon hade sjukdomen.
Läs på om sjukdomen innan du yttrar dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in