Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-12-12, 21:29
  #73
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Så vad gör du här? Varför vill du diskutera något du inte anser går att diskutera?
Jag tror många människor anser att deras Gud är något konkret. Det är i alla fall uppfattningen jag fått.
Och eftersom jag inte tror på någon gud så är det folks beskrivningar jag går efter när jag diskuterar.

Anledningen till att det inte går att diskutera är att TS inte har definierat Gud på ett meningsfullt sätt.
Så jag väntar på svar …
Citera
2018-12-12, 21:38
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Anledningen till att det inte går att diskutera är att TS inte har definierat Gud på ett meningsfullt sätt.
Så jag väntar på svar …
Just i denna tråd behövs ingen klar definition av Gud eftersom det är själva skapandet som diskuteras.
Citera
2018-12-12, 21:51
  #75
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Just i denna tråd behövs ingen klar definition av Gud eftersom det är själva skapandet som diskuteras.

Så du vet svaret?
Citera
2018-12-12, 22:06
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Så du vet svaret?
Absolut inte. Det tror jag ingen gör.
Citera
2018-12-13, 02:16
  #77
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenegentligen
Vad svarar du för då? Jag ser nog dig som mer naiv som exempelvis tror att Gud skulle skicka luddiga meddelanden via profeter, och du svarade heller på om det finns några seriösa att ens hänvisa till. Nåväl, vad kul att du har så stor insyn i sånt som döljs för människor, du verkar ju veta hur långt AI har kommit. Bra! Undrar var du fått din intressanta information ifrån. Du måste vara ung som har så hög tilltro till din egen intelligens och gör ner andra, det är vanligt i början av universitetsstudier exempelvis, efter ett par år vet de flesta att det är mer de inte vet än dem vet och blir lite mer ödmjuka.

Va? Jag har inte nämnt att jag tror på någon profet, luddig eller ej, jag tror inte på skaparen eller skaparna på det sättet du verkar förknippa mig med.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback