2018-12-11, 16:34
Medlem
nerdnerds avatar
Tillbaka från Q-sagolandet om en tRump-ledd annalkande "the storm", till verkligheten där POTUS håller på att åka dit för illegalt samarbete med ryssarna:

Ayers tackar nej till jobbet som Chief of Staff, efter den sparkade John Kelly, och lämnar det Vita Huset helt.
Are the Rats Preparing to Jump Off the Trump Ship?
(The New Yorker)

Skojig illustration: https://www.rollcall.com/news/opinion/capitol-ink-temper-tantrump
Senast redigerad av nerdnerd 2018-12-11 kl. 17:12.
Citera
2018-12-11, 21:22
Medlem
Vad tror "Q" , blir det någon mur eller inte?

"House Democratic leader Nancy Pelosi mocked President Trump's desire for border-wall funding hours after a tempestuous Oval Office meeting, calling it a “manhood thing” for him during a private meeting with Democrats.

“It’s like a manhood thing for him. As if manhood could ever be associated with him. This wall thing,” the California Democrat told members of the Democratic Steering and Policy Committee in a closed-door meeting after returning to the Capitol.

ADVERTISEMENT
Pelosi also relished in the fact that Trump said he would “proudly” take ownership for a government shutdown — something Democratic leaders were quick to seize on in a press conference following the extraordinary, televised meeting."

https://thehill.com/homenews/house/420843-pelosi-mocks-trump-on-wall-its-like-a-manhood-thing-for-him?fbclid=IwAR0BB6C32SYN195cwz8w9zBl kpDqayQg1p7piKKnDFsmlAdOiMU0KWa-M9E
Citera
2018-12-11, 22:45
Medlem
Fittahoras avatar
Idag har Q hintat om att muren mot Mexico redan är finansierad genom försvarsbudgeten.

Q #2582:
Citat:
Q !!mG7VJxZNCI 11 Dec 2018 - 6:27:39 PM
...
"You will not win?" - Pelosi
You didn't think the largest MIL spending bill in history (FY 2019) wasn't going to [indirectly] include funding for the wall did you?
Learn the Constitution re: vested powers of POTUS re: matters of NAT SEC.
This was planned and forecasted as the 'border funding' solution from the beginning.
...
Q

Och Trump har twittrat om att militären kommer att bygga den om ingen överenskommelse sker i kongressen.
Citat:
....People do not yet realize how much of the Wall, including really effective renovation, has already been built. If the Democrats do not give us the votes to secure our Country, the Military will build the remaining sections of the Wall. They know how important it is!

Så det är rätt tydligt att planen hela tiden har varit att militären skall bygga muren och finansieras av försvarsbudgeten.

Om muren redan är finansierad, varför hotar Trump med att stänga ner federala myndigheter ifall Demokraterna inte går med på att finansiera muren i nästa budget? Denna nedstängning skulle, enligt Trump, bli aktuell om ett par veckor, vilket är väldigt nära nyår...

Jag börjar misstänka att Trump vill stänga ner dom federala myndigheterna och använder finansieringen av muren som ett svepskäl, då han vet att Demokraterna inte kommer att gå med på det. Nedstängningen skulle då ske misstänksamt nära 1/1 2019 när nya reglementet för militärdomstolar träder i kraft.

Bara en (miss)tanke...
Citera
2018-12-11, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Vad tror "Q" , blir det någon mur eller inte?

"House Democratic leader Nancy Pelosi mocked President Trump's desire for border-wall funding hours after a tempestuous Oval Office meeting, calling it a “manhood thing” for him during a private meeting with Democrats.

“It’s like a manhood thing for him. As if manhood could ever be associated with him. This wall thing,” the California Democrat told members of the Democratic Steering and Policy Committee in a closed-door meeting after returning to the Capitol.

ADVERTISEMENT
Pelosi also relished in the fact that Trump said he would “proudly” take ownership for a government shutdown — something Democratic leaders were quick to seize on in a press conference following the extraordinary, televised meeting."

https://thehill.com/homenews/house/420843-pelosi-mocks-trump-on-wall-its-like-a-manhood-thing-for-him?fbclid=IwAR0BB6C32SYN195cwz8w9zBl kpDqayQg1p7piKKnDFsmlAdOiMU0KWa-M9E

Ja jävlar, Trumps senaste uppvisning är en av hans absolut värsta ha ha. Har han tappat det totalt nu? Läs och njut.
https://www.wonkette.com/omg-wtf-just-happened-in-the-white-house
Citera
2018-12-11, 23:11
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovematrix
Tycker detta verkar vara vettigt och verkar vara Q:s plan !

One thing seems certain. Mueller will be closed down, in my opinion, before the end of the year. If not sooner.

Once that happens, it is endgame for the enemy.

Timing & Momentum

Once Mueller is gone, it is over for the enemies of the Republic.

Trump will know he has already won the war. And that the timing is right to engage the Republic’s enemy, in battle.

And that is when Trump will give his order : ‘FIRE AT WILL’.

Sun Tzu said:

‘When the gushing torrential water tosses stones pushing boulders, it is because of the force of its momentum.

When the ferocious strike of an eagle breaks the body of its prey, it is because of the timing of the strike.

Thus the forces and momentum of the adept in warfare are so overwhelming and ferocious and his timing of engagement is precise and swift.’

Timing, folks. Momentum. Can you see it?

Kommer härifrån:
https://quodverum.com/2018/12/343/victory-is-near-spygate-is-timed-to-blow.html

Flynnmemot konfirmerade några saker som INGEN kan argumentera emot, nämligen:

1. Flynn, DNI under Obama bland annat, har gett Mueller och två andra hemligstämplade utredningar ”alla brott han känner till”. Ett år, på dagen, efter att Q sa att Flynn vet var kropparna är begravda och att han är en patriot släpps hans åtalsmemo, Q har i flera andra poster hintat om att Flynn är extremt viktigt för Clintonutredningen. Flynn har publikt skrikit ”Lock her up” och ”if i did a tenth of what she has done i would be in jail today”, han hatar alltså minst sagt Clinton. Han har både motiv och framförallt tillgång till information för att både avslöja alla Clintons brott och bevisa dom. Nu finns tre alternativ kvar på vad memot kan betyda nämligen: han har slängt Trump framför bussen, han har vittnat mot Clinton eller att han inte gett Mueller någonting särskilt viktigt. Med allt vi vet om Flynn, hur hans familj öppet refererat till Q, hur han signat böcker med WWG1WGA, hur hans kommunikation med Trump sett ut efter åtalsmemot och hur vita huset bemött Flynn ger jag första alternativet 0% chans, andra 99,5% och för goda sakens skull det sista alternativet 0,5%.

Clintons är körda och Q har haft rätt från första början.

2. Det spelar ingen roll hur det går för Mueller för han kommer dels aldrig åt Trump och han kan framförallt inte stoppa Clintons åtal. Tänk logiskt, hade Mueller haft något på Trump hade det redan läckt och Mueller hade inte varit så angelägen om att Trump ska svara på frågor, en perjury trap var det enda han hade kvar! Det var därför han ville att Trump skulle intervjuas så tidigt som möjligt i utredningen men det vägrade Trump, först när utredningen i princip är klar(dagen innan Flynnmemot) skickade han in sina svar. Obstruction of justice är dessutom debunkat sedan länge och så är även anklagelsen om rysk inblandning i Wikileaks, det har tom Assange själv sagt. Jag tror Cohen får klä skott för alla mindre brott, om det nu finns några.

Inget av ett eller två går att argumentera emot, att Trump väntar in Mueller innan helvetet brakar lös är enbart taktik.

Själv kan jag inte se, eller har fått till mig, något annat logiskt skeende än att Clinton är körd och att Q har haft rätt från första början. Jag noterar också att debunkarna helt slutat argumentera emot nu och enbart säger två saker helt utan substans: ”Mueller kommer sätta dit Trump sååå mycket” och ”Q är en tönt som inte kan ett skit”. Det tillsammans med att spamkungen SnakePlissken har backat ut i mörkret ser jag som att även ni innerst inne vet att det är över.

Vilken show!
Citera
2018-12-11, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Kommer härifrån:
https://quodverum.com/2018/12/343/victory-is-near-spygate-is-timed-to-blow.html

Flynnmemot konfirmerade några saker som INGEN kan argumentera emot, nämligen:

1. Flynn, DNI under Obama bland annat, har gett Mueller och två andra hemligstämplade utredningar ”alla brott han känner till”. Ett år, på dagen, efter att Q sa att Flynn vet var kropparna är begravda och att han är en patriot släpps hans åtalsmemo, Q har i flera andra poster hintat om att Flynn är extremt viktigt för Clintonutredningen. Flynn har publikt skrikit ”Lock her up” och ”if i did a tenth of what she has done i would be in jail today”, han hatar alltså minst sagt Clinton. Han har både motiv och framförallt tillgång till information för att både avslöja alla Clintons brott och bevisa dom. Nu finns tre alternativ kvar på vad memot kan betyda nämligen: han har slängt Trump framför bussen, han har vittnat mot Clinton eller att han inte gett Mueller någonting särskilt viktigt. Med allt vi vet om Flynn, hur hans familj öppet refererat till Q, hur han signat böcker med WWG1WGA, hur hans kommunikation med Trump sett ut efter åtalsmemot och hur vita huset bemött Flynn ger jag första alternativet 0% chans, andra 99,5% och för goda sakens skull det sista alternativet 0,5%.

Clintons är körda och Q har haft rätt från första början.

2. Det spelar ingen roll hur det går för Mueller för han kommer dels aldrig åt Trump och han kan framförallt inte stoppa Clintons åtal. Tänk logiskt, hade Mueller haft något på Trump hade det redan läckt och Mueller hade inte varit så angelägen om att Trump ska svara på frågor, en perjury trap var det enda han hade kvar! Det var därför han ville att Trump skulle intervjuas så tidigt som möjligt i utredningen men det vägrade Trump, först när utredningen i princip är klar(dagen innan Flynnmemot) skickade han in sina svar. Obstruction of justice är dessutom debunkat sedan länge och så är även anklagelsen om rysk inblandning i Wikileaks, det har tom Assange själv sagt. Jag tror Cohen får klä skott för alla mindre brott, om det nu finns några.

Inget av ett eller två går att argumentera emot, att Trump väntar in Mueller innan helvetet brakar lös är enbart taktik.

Själv kan jag inte se, eller har fått till mig, något annat logiskt skeende än att Clinton är körd och att Q har haft rätt från första början. Jag noterar också att debunkarna helt slutat argumentera emot nu och enbart säger två saker helt utan substans: ”Mueller kommer sätta dit Trump sååå mycket” och ”Q är en tönt som inte kan ett skit”. Det tillsammans med att spamkungen SnakePlissken har backat ut i mörkret ser jag som att även ni innerst inne vet att det är över.

Vilken show!

Jaha så narrativet är annorlunda nu. Mueller och Trump jobbar alltså inte längre tillsammans för att sätta dit vilka det nu är. Det trodde jag var själva grundbulten i denna konspiration. När ändrades detta?

Du menar att Mueller inte levererat? Hans utredning har varit mycket framgångsrik och är långt ifrån avslutad. Vad har Q levererat?

Vilken tur att Flynn vet var kropparna är begravda för resten. Då borde det ju vara klappat och klart ha ha
Citera
2018-12-11, 23:41
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Idag har Q hintat om att muren mot Mexico redan är finansierad genom försvarsbudgeten.

Q #2582:

Och Trump har twittrat om att militären kommer att bygga den om ingen överenskommelse sker i kongressen.

Så det är rätt tydligt att planen hela tiden har varit att militären skall bygga muren och finansieras av försvarsbudgeten.

Om muren redan är finansierad, varför hotar Trump med att stänga ner federala myndigheter ifall Demokraterna inte går med på att finansiera muren i nästa budget? Denna nedstängning skulle, enligt Trump, bli aktuell om ett par veckor, vilket är väldigt nära nyår...

Jag börjar misstänka att Trump vill stänga ner dom federala myndigheterna och använder finansieringen av muren som ett svepskäl, då han vet att Demokraterna inte kommer att gå med på det. Nedstängningen skulle då ske misstänksamt nära 1/1 2019 när nya reglementet för militärdomstolar träder i kraft.

Bara en (miss)tanke...

Och om han skulle göra det så skulle USA kollapsa och delas upp genom ett inbördeskrig.

Men jag tror de flesta av oss tackar för att du pekar ut hur Q är en fiende till USA
Citera
2018-12-11, 23:44
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Jaha så narrativet är annorlunda nu. Mueller och Trump jobbar alltså inte längre tillsammans för att sätta dit vilka det nu är. Det trodde jag var själva grundbulten i denna konspiration. När ändrades detta?

Jag vet inte och du vet absolut inte, det kan mycket väl vara så att Mueller sammarbetar med Trump för att sänka DS, kanske rent av är det troligaste alternativet, poängen är att det är i princip det enda vi inte kan bevisa ännu. Det vi däremot kan bevisa är att Mueller inte har ett skit på Trump.

Citat:
Du menar att Mueller inte levererat? Hans utredning har varit mycket framgångsrik och är långt ifrån avslutad. Vad har Q levererat?

Mueller kommer aldrig kunna bevisa någon collusion eller sätta dit Trump. Q har gett oss ett händelseförlopp som inte kan motbevisas om man inte tror Flynn angett Trump och Huber och hans 470 man sovit på jobbet, räkna på den chansen och återkom.

Citat:
Vilken tur att Flynn vet var kropparna är begravda för resten. Då borde det ju vara klappat och klart ha ha

Ja, det är över, ditt första rätt.
Citera
2018-12-11, 23:53
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:

Det har Q gjort tidigare också om än mer subtilt, bland annat med referenser till militärens ingenjörer och att de är inblandade i murbygget. Idag under en av dom livligaste presskonferenserna hittills tror jag tom Trump nämner att militären redan byggt delar av muren men jag kan ha hört fel.

Citat:
Q #2582:

Bara en (miss)tanke...

Men vad finns för syfte med det? Borde det inte vara bättre att allt rullar på som vanligt? Shutdown gör stora delen av statligt anställda, tillfälligt, arbetslösa och utan ersättning. Jag tror det kan ha andra orsaker, kanske att han vill förhala något som demokraterna vill. Men men vi får väl se.
Senast redigerad av BushwickBill 2018-12-11 kl. 23:57.
Citera
2018-12-12, 00:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Det har Q gjort tidigare också om än mer subtilt, bland annat med referenser till militärens ingenjörer och att de är inblandade i murbygget. Idag under en av dom livligaste presskonferenserna hittills tror jag tom Trump nämner att militären redan byggt delar av muren men jag kan ha hört fel.

Trump sa ingenting om militärens ingenjörer, däremot nämnde han att militär hjälpt till att förstärka vissa befintliga mursegment.
We have walls that were in very bad condition that are now in A1 tip-top shape. And, frankly, some wall has been reinforced by our military. Our military has done a fantastic job. So the wall will get built, but we may not -- we may not have an agreement today. We probably won’t. But we have an agreement on other things that are really good.
Lite kul att han än en gång säger "tip-top" - var det inte också en gång i tiden ett "bevis" för Q tills även de flesta anons insåg att Trump kläckt ur sig det titt som tätt i åratal??
Citera
2018-12-12, 05:28
Medlem
Storm Daniels får betala rättegångskostnader a Haha ha. Ondahamstern hävdade att Avenatti är demokraternas superpresident kandidat.

Undra hur dålig advokat man får vara när man förlorat ett mål som innehåller förnedring av kvinna i dagens samhälle.

Avennati är slut.
Citera
2018-12-12, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Storm Daniels får betala rättegångskostnader a Haha ha. Ondahamstern hävdade att Avenatti är demokraternas superpresident kandidat.

Undra hur dålig advokat man får vara när man förlorat ett mål som innehåller förnedring av kvinna i dagens samhälle.

Avennati är slut.
Passande quote:
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Annars kanske dags att varna denna herre för off topic?

Q har haft full fart inatt igen. https://qmap.pub/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in