2018-12-11, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Precis.
NEJ kan ofta betyda JA!

Samtyckeslagen är tydlig. Tur att ljudinspelningarna bekräftar att han våldförde sig på henne trots tydliga NEJ! Han gick ner och utförde oralsex trots att hon klart och tydligt sagt nej till detta. Han var så kåt att han ignorerade totalt hennes NEJ.
Citera
2018-12-11, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Jag förstår inte varför hon inte fick en motfråga på det i förhöret. I vilket sammanhang diskuterade de deras anställdas utseende? Varför har Monika frågat om Glenn tycker BO är snygg?
Tydligen inte lönnfet nog för att han skulle skippa ha sex med henne, så Monika måste känna sig blåst

Jag förstår fortfarande inte varför man anställer samt bjuder hem någon att sova över om man tycker så illa om någon. Monika säger bara negativa saker om henne, går inte lita på henne, lättfotad, kommer bakfull till jobbet, kan inte behålla arbeten... Varför anställa en sån person överhuvudtaget? Varför bjuda hem henne?

JB hade knappt en promille i blodet medans GS/MA halsat 2,5 flaska vin en fredagkväll. Så vem som har problem med alkoholen vet vi vid det här laget.
Citera
2018-12-11, 19:40
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Men det kan ju ändå ha betytt JA.
Ord är bara sociala konstruktioner.

Om man vill vara lite konspiratorisk kan man även tänka sig att hon kroppsligen visade på villighet men sa nej så att det skulle höras tydligt på inspelningen i rättegång.
Citera
2018-12-11, 19:43
Medlem
Kämpendahls avatar
Frågan är om Monika ser på det hela lite annorlunda idag? Det var minst sagt fult gjort att skuldbelägga offret och inte vidare snyggt gjort att hävda att hon är lättfotad och måste ha lockat Glenn till det samt att hon är ful och tjock och att Glenn därför inte borde ha något intresse av henne. Men jag gissar att Monika var i chock och agerade därefter. Då fanns ju heller inga utskrifter av inspelningen som visar att Glenn var drivande och att MÄ många gånger sa nej.

Monika ansåg också att MÄ borde gått till henne istället för polisen. Frågan är vad det skulle ha gett? "Öh, ursäkta, men din man har precis våldtagit mig". "Va! Nej, omöjligt. Du har säkert bjudit ut dig för du är lättfotad och inte att lita på. Dessutom tycker Glenn att du är ful och tjock". Yeeaaahh! Det var nog ett bra val att vända sig till polisen istället.

Men uppenbarligen fann Glenn något attraktivt i MÄ. Frågan Monika borde ställa sig är istället vad en ung söt 27-åring ser för attraktivt i en 58-årig f.d. fotbollsspelare? Inspelningen vittnar om att hon inte verkade intresserad. Kanske vore en ursäkt från Monika till MÄ på sin plats?
Citera
2018-12-11, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Frågan är om Monika ser på det hela lite annorlunda idag? Det var minst sagt fult gjort att skuldbelägga offret och inte vidare snyggt gjort att hävda att hon är lättfotad och måste ha lockat Glenn till det samt att hon är ful och tjock och att Glenn därför inte borde ha något intresse av henne. Men jag gissar att Monika var i chock och agerade därefter. Då fanns ju heller inga utskrifter av inspelningen som visar att Glenn var drivande och att MÄ många gånger sa nej.

Monika ansåg också att MÄ borde gått till henne istället för polisen. Frågan är vad det skulle ha gett? "Öh, ursäkta, men din man har precis våldtagit mig". "Va! Nej, omöjligt. Du har säkert bjudit ut dig för du är lättfotad och inte att lita på. Dessutom tycker Glenn att du är ful och tjock". Yeeaaahh! Det var nog ett bra val att vända sig till polisen istället.

Men uppenbarligen fann Glenn något attraktivt i MÄ. Frågan Monika borde ställa sig är istället vad en ung söt 27-åring ser för attraktivt i en 58-årig f.d. fotbollsspelare? Inspelningen vittnar om att hon inte verkade intresserad. Kanske vore en ursäkt från Monika till MÄ på sin plats?

Det ironiska är att Monika skyller på BO att hennes värld går sönder. När det är Monikas uttalanden om BO som gör att hon framställs dåligt och kommer vara det som gör att människor ser ner på henne, våldtäkt eller inte. Hon hade kunnat stötta Glenn utan att tala illa om BOs utseende och vanor. Undrar hur hennes vänner som varit engagerade i tystnad tagning, metoo och liknande tänker om den biten
Citera
2018-12-11, 21:10
Medlem
M.E.Ls avatar
Citat:
Det ironiska är att Monika skyller på BO att hennes värld går sönder. När det är Monikas uttalanden om BO som gör att hon framställs dåligt och kommer vara det som gör att människor ser ner på henne, våldtäkt eller inte. Hon hade kunnat stötta Glenn utan att tala illa om BOs utseende och vanor. Undrar hur hennes vänner som varit engagerade i tystnad tagning, metoo och liknande tänker om den biten

Håller med men ytterst tveksamt att Monikas vänner läser Flashback. Det ska hon nog vara tacksam för. Hade dom vetat och läst FUP hade hon troligen blivit av med många vänner.
Citera
2018-12-11, 21:50
Medlem
Stoned-Poltergeists avatar
https://stoppapressarna.se/svenskt/hustruns-gripande-ord-om-atalade-fotbollsprofilen

Hur kan man vara otrogen för någon annans skull? Monika Ahlberg verkar helt slut i huvudet.
Citera
2018-12-11, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoned-Poltergeist
https://stoppapressarna.se/svenskt/hustruns-gripande-ord-om-atalade-fotbollsprofilen

Hur kan man vara otrogen för någon annans skull? Monika Ahlberg verkar helt slut i huvudet.

Står i fup.
Hon läste på flashback att han sagt att han försökt få till en trekant, då säger Monika att det måste varit för hennes skull. Hon är helt slut i huvudet för han ska ha frågat Monika om trekant tidigare och hon ska ha sagt nej, ändå vrider hon det till att det måste varit för hennes skull han försökte nu.......
Citera
2018-12-11, 22:01
Medlem
Citat:

MA skyller inte på JB att hennes värld går sönder. Det var ngt MA skrev i ett mess dagen efter till JB. MA var förmodligen rätt chockad den dagen och de kommande, därav en del märkliga uttalanden i bl a förhör. Intressant om MA ändrar sig i rättegången, och fortsätter stötta GS
Citera
2018-12-11, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
MA skyller inte på JB att hennes värld går sönder. Det var ngt MA skrev i ett mess dagen efter till JB. MA var förmodligen rätt chockad den dagen och de kommande, därav en del märkliga uttalanden i bl a förhör. Intressant om MA ändrar sig i rättegången, och fortsätter stötta GS

Hon säger det i förhören, samtidigt som hon talar ner BO och försvarar Glenn. Jag tolkar ju det hon säger som att hon lägger skulden på BO.
Citera
2018-12-11, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merci69
Han vill ha sex men hon säger nej flera ggr. Trots detta gör han flera sexuella handlingar och lyssnar inte ett dugg på att hon inte vill. Tur att Samtyckeslagen kom i juli så att vi får sådana kåtbockar dömda som inte respekterar när kvinnan klart och tydligt säger NEJ.

Ja, det är ju toppen! Men vad är skillnaden mot den tidigare verkligheten.? Jag närmar mig lite av hennes intimare delar efter lite div.hångel. Plötsligt säger hon nej, jag vill inte att du tar där. Om jag då försöker en gång till innan det avstyrs. Vad kallar du det då? Om jag samtidigt hade haft mitt påklädda kön mot hennes påklädda kön. Då är det våldtäkt eller? Utan varken våld eller täkt. Fortfarande bara ett försök att förföra. Man lever ju på hoppet. Det är ju en del av spelet att spela lite svåra, för en del kvinnor.

Om hon skulle lätta lite på notståndet och skäppa till, njuta hela akten och allt är frid och fröjd. Då kan jag åka samtyckeslagen om jag inte har ett dokument där hon säger ”ja”, eller?

Oktsam våldtäckt? I mina öron låter det lika märkligt som att säga ”oktsam misshandel” Kan det vara vad som har hetat sexuellt utnyttjande tidigare? T.ex när npgon däckat av alkohol eller annat.

Edit: Grov våldtäkt. När ska vi använda den? Eller så här: om detta fallet kan gå som grov våldtäkt, vad ska vi rubricera överfallsvåldtäkter med riktiga inslag av våld som? Säkerligen fryslagg och riktiga trauman.
Senast redigerad av Siix 2018-12-11 kl. 22:19.
Citera
2018-12-11, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Både dåvarande Tito Beltrans hustru stöttade sin man och även Jean Claude Arnaults fru har stöttat sin make, är två fall till som jag kom på.
Båda TB och JCA blev dömda för våldtäkt ändå trots stöttande fruar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in