2018-12-11, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Surrexerunt
Alla VET att ME inte är en dödlig sjukdom, hur många gånger måste du skriva det?
Däremot kan ME vara LIVSFARLIG när patienter bemöts med kränkningar, okunskap, nonchalans och raljerande. Precis som flera andra sjukdomar.

Dem fick den inte i SVERIGE!!!
När någons anhöriga får kraft.......
tror jag sanningen kommer fram....!

Så LEX vet i katten om det existerar i det
landet.....
Citera
2018-12-11, 20:27
Medlem
Hur svårt kan det vara?
O och H beslutade att livet skulle bli för jobbigt. De planerade, tillskrev släkten ang praktiska saker, skrev testamente samt ett förklarande brev. Dessa veckor levde de så normalt de kunde, och var tillfreds med sitt beslut.
Mor o far tog kraftigt lugnande för att klara av det hela. Man samarbetade ang dödandet av barnen. När barnen var döda lade sig mamma i sängen och lät sig kvävas/strypas till döds.
Därefter hängde sig O.
Så enkelt. Och så jävla svårt. Inga krångligheter.
Citera
2018-12-11, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Svårt med läsförståelsen...?

Polisen hade inte behövt sväva på målet om Hanna var strypt eller kvävd om hon dött av ett buntband runt halsen, rep eller en plastpåse överhuvudet. Det hade framgått vid likbesiktning och obduktion.

Nu kunde polisen inte avgöra om Hanna var strypt eller kanske kvävd - då fanns det inga buntbandsmärken, märken efter repligaturer eller tecken på plastpåserester i munnen.

Det hela har utförts av någon annan - sannolikt genom strypning med händerna eller halsduk eller kvävning med kudde.

Svårt med läsförståelsen eller bara korkad?

Det är inte Kling och Klang som sitter på lunds polisstation som singlar slant om strypt eller kvävd. Kan inte NFC (jag antar att det är de som undersökt alla fyra) avgöra om H blev strypt eller kvävd, kanske hon dog av en tredje orsak, eller kanske hade hon dragit på en plaspåse och sedan buntbandet, som extra säkerhet för att nå slutstationen.
Citera
2018-12-11, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Det där med sms dem emellan förbryllar mig lite. Enligt det jag läste skulle själva sms konversationen vara normal (minns ej exakt ordval). Men skickar vuxna normalt sms mellan varandra en fredagskväll när man är i samma hus? Pratar man inte direkt med varandra istället? Det kanske man inte gör längre ... Vi kanske är lite gammeldags här hemma

Tack, nej ni är inte gammaldags. Bara ytterligare en detalj som är märklig. Sms:et skulle enligt polisen skickats från pappan till mamman sent på kvällen.

Har ni förstått vem/hur avskedsbrevet undersöktes? Har de bara jämfört underskrifterna med gamla underskrifter? Det kan väl inte hålla som bevis?

Polisen sa inget om någon film. Förstår inte alls varför de inte skulle nämna det när de pratar om strypning och kvävning. Förstår någon varför ordet “film” skulle vara tabu?
Citera
2018-12-11, 20:33
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelram

landet.....

Är det så "Fogelram"?
Att Agnes och Moas sjukdomsdiagnoser inte var ställda i Sverige?

Dock måste de nog fått hemundervisningen på svenska läkarintyg till skolan.
Är rätt kostsamma arrangemang att hemundervisa barn och nog inget som kommunen/skolledningen arrangerar och bekostar enbart på utländska intyg från icke kontrollerbara källor.
Citera
2018-12-11, 20:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
En dotter hade låg dos av lugnande i kroppen. Möjligen kan en dotter fått lägre dos och inga spår fanns kvar.

Att fullvuxna kräver mera mediciner / högre doser är naturligt. Särskilt i detta läge.

Men inte vet jag. Jag accepterar fullt ut den information polisen gett och hoppas hel familjen fått den frid som de önskade.

Styrka till de anhöriga.
Hur skulle det ha försvunnit relaterat till detektionstid?
Låg dos tolkar jag snarare som viss terapeutisk nivå, kanske Atarax som nån nämnt som är rogivande antihistamin.
Självklart accepterar man det polis uppger - men att man planerar mord sen hösten och mördar dem via ett så groteskt tillvägagångssätt väcker frågor även om vi inte lär få mer svar.
Jag har följt fallet i media men trodde inte de mördats så brutalt.

Personligen tycker jag det låter som om de vore överens att flickorna ska dödas men att det snarare sker mer i affekt just då, typ nu eller aldrig.
Fortsättningsvis vid groteska, bisarra dödsätt så ringer det en varningsklocka gällande gärningspersoners mentala status.
Citera
2018-12-11, 20:34
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Stilnoct har mycket snabb effekt och försvinner fort ur kroppen. Muskelpåverkande. Medicinerats med dessa. Ben och armar blir totalt kraftlösa snabbt. Skall intas i sängläge. Ger snabbt djup sömn.

Men påverkan är individuell. Om det används (liten dos) på barnen?... plus en kudde, gissar jag det skulle varit helt smärtfritt. En vuxen i vardera barnrum så skulle barnen troligen dö samtidigt. Dödsorsak Kvävning. Mördad av båda föräldrarna.

Receptbelagt och utskrivs ej för användning till barn, narkotika-klassad.
https://fass.se/LIF/product?nplId=19940128000064

Som tidigare skrivits går väl mediciner typ stilnoct snabbt ur kroppen då man lever, men metabolismen avstannar ju efter döden. Så nog borde man funnit den medicinen i deras blod om de kvävdes av den?
Citera
2018-12-11, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Vad i sjukdomen ME är LIVSFARLIGT?

Nej dessa töser hade aldrig dött av ME, eftersom ME-sjukdomen inte dödar.
Däremot kunde de dött av andra sjukdomar eller som här av vansinniga störda föräldrar som inte kan skilja på rätt och fel.

Du förstår inte vad jag menar? Eller vill du inte förstå?
Jag skriver ju att ME inte är dödligt och jag skulle aldrig påstå att de har dött av ME. Ok? Däremot vet jag att bemötande påverkar patienter enormt.
Allt är inte svart eller vitt.
ME får inte föräldrar att döda, men att inte få en sjukdom erkänd kan ta hoppet från alla människor, bit för bit.
Man gör det alldeles för lätt för sig när man säger att det bara fanns EN orsak.
Citera
2018-12-11, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorsandors
[/b]
Jag har haft den sidan uppe länge i dag och skulle nyss uppdatera den, då är den nedsläckt, "Page not found" står det.

En eloge till hon som skrev elogen. Hon ryser säkert efter dagen info.
Citera
2018-12-11, 20:36
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Tribute to Oskar Henkow January 10, 2018

And I got so sad. Last time I met Oskar and we talked about his situation at home, I saw such a deep sorrow in his eyes.

Okej, då var han väldigt berörd och djupt deprimerad över sin situation hemma,
samtidigt som han kunde prestera enormt på jobbet.

Att kunna prestera så på jobbet, samtidigt som han var i djup sorg,
kan ju varit ett sätt att fly från det hemma?

Det låter som han har haft två delar i sig.
Han har gått och burit på det där, samtidigt som han varit högfungerande på jobbet?

Även om han själv inte hade någon diagnos så låter det psykopatiskt faktiskt.
Kanske ett autistiskt drag?

Antagligen var han inte så välfungerande som förälder och det var där problematiken låg? Detta kan ju ha skapat problemen hos tjejerna också?

Familjen levde väldigt isolerat också va?
Citera
2018-12-11, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelram

landet.....

Jag förstår inte vad du menar. Fick inte vad i Sverige? Diagnosen?
Citera
2018-12-11, 20:38
Medlem
Presskonferensen utelämnade så klart det allra känsligaste. Allt som sades hade godkänts av anhöriga och det fanns saker de inte ville skulle bli offentligt. VAD nu DET kan röra dig om kan man ju bara ana, men att en välfungerande människa hux flux "av barnhärtighet pga ME" stryper sina barn och sin fru till döds, är så otroligt att det händer inte. Det är egenligen meningslöst att spekulera, men någon form av eskalerande galenskap har i huset försiggått under längre tid och vad den galenskapen bestått i eller hur länge det skett, vill inte de anhöriga ska offentliggöras och det får man och måste man respektera.
Senast redigerad av Florman 2018-12-11 kl. 20:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in