Citat:
Ursprungligen postat av
FacultyofMind
Jag vet inte vad din poäng är. Allt jag ser i det där klippet är vad som förefaller vara någon slags övertro på inklusivitetskultur. Islamister skulle med stor sannolikhet inte godta den där typen av uttryck med vad som förefaller vara alt-sexuell vänsterextremism.
Poängen var att många feminister är infiltrerade av ideologiska motståndare och springer deras ärenden istället för att motverka dem.
En smart islamist är en som infiltrerat en grupp och successivt inifrån ändrar gruppens värderingar utan att de i gruppen inser det själva. Att ändra någons värderingar utifrån är enormt svårt eftersom gruppen ej är öppen för det. Man gör det naturligtvis inifrån där människorna är öppna för varandras tankar och idéer. Manipulativt planterar man sedan ens egna idéer hos gruppen och låter dem växa in med tiden, ingen stress. Detta går ofta under political reflex control ”gör som jag vill” utan att förstå det. Eller politisk diversion. ”Att förändra” något utan att mottagaren är medveten om det. Moral och värderingar tex.
Vi gör det hela tiden mot vänner,bekanta m.m men varken vi eller mottagaren är medveten om det eller har en baktanke med det. (De flesta) ”Vi blir som vi umgås”
Det är som ett virus som sprider sig. Vill man få inflytande för sin sak vänder man sig till infyleserika människor som kan manipuleras att föra fram ens idéer till massorna utan att de själva är medvetna om det. Bara en idiot vänder sig till massorna direkt, du är inte trovärdig med dina idéer och stärker snarare dina motståndares tro på sin ideologi istället, med andra ord väldigt kontraproduktivt.
”Vem som säger vad är viktigare än vad som sägs av vem”
Det är en stridskonst som änvänds i flera tusen år. KGB i Sovjet använda tex bara 10% av sin budget på infiltration för att få information. 90% användes för att förändra väst inifrån och dom lyckades. Hela västvärlden är döende, kommunisterna frodas men under namnet globalister istället.
Japan är en av få länder som varit slutet och som framgångsrikt avvärjt såna här ideologiska attacker under flera decennier.