2018-12-11, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
När det inre inte relaterar till verkligheten uppstår psykiska problem. Egentligen det enda man behöver förstå om psykologi.
Kognitiv dissonans. Sverige bara bultar och blöder av det.
Citera
2018-12-11, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Kognitiv dissonans. Sverige bara bultar och blöder av det.

Jajamen! Visst är det underhållande på ett tragikomiskt vis? Det är som ett samhälle bara befolkat av barn.
Citera
2018-12-11, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Jajamen! Visst är det underhållande på ett tragikomiskt vis? Det är som ett samhälle bara befolkat av barn.
Ett genomfeminiserat samhälle lätt styrt av psykopater genom moralpaniska drev, fältslag mot väderkvarnar, häxjakter och en j-a massa sila mygg och svälj kameler.
Citera
2018-12-11, 08:33
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nä just vi har ju aldrig sett rasism i den mänskliga världen, oh noooo! tror man på det så är man ju religöööööööööös "vänster"

Rasistbegreppet är precis som gudsbegreppet mycket vagt definierat.

Det jag specifikt kritiserade i mitt förra inlägg var tron på att hudfärg i sig har den betydelse som vi tror. Genom att fokusera enbart på det triviala så missar vi det väsentliga, tyvärr. Det kommer ingen till gagn.
Citera
2018-12-11, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Ja det beror nog på deras förakt mot mesiga cuck-svennar, de har romantik erotiska drömmar om den stormrike arabiska härskaren som styr sitt harem med en fast hand.
Att få tävla om hans gunst med alla tänkbara metoder, samtidigt som de har lesbiska relationer.
Många kvinnor gillar sånt helt enkelt, feminister i synnerhet.

Borde inte macho ryssar och andra östeuropéer vara (undermedvetet) poppis bland feminister i så fall? Nej, här tror jag (för en gångs skull) att Jordan har fel. Orsaken till feministernas oförmåga att kritisera muslimer är att bruna muslimer har högre status än vita kvinnor i marxisternas nygamla offerpyramid.

Det han säger om paradoxen med "50 shades of grey" är dock träffande....
Citera
2018-12-11, 09:13
Medlem
Min teori varför Jordan Peterson inte protesterar mot nazister, våldtäktsmän och djurplågare non-stop är för att han egentligen är en nazistisk våldtäktsman som njuter av plåga djur. För att använda Petersons egen logik.

En tänkbar förklaring kan ju vara att feminister i andra länder har fullt upp med att fokusera på problemen i sina egna länder, för i princip varenda land i västvärlden har ju fortfarande stora problem med jämställdheten.

Peterson ska ju vara en akademiker, han borde fatta det problematiska i att bara slänga ut ett påstående baserat på hans egna bristfälliga observationer och sedan dra generaliserande slutsatser kring resultatet av de observationerna.
Citera
2018-12-11, 09:14
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Rasistbegreppet är precis som gudsbegreppet mycket vagt definierat.

Det jag specifikt kritiserade i mitt förra inlägg var tron på att hudfärg i sig har den betydelse som vi tror. Genom att fokusera enbart på det triviala så missar vi det väsentliga, tyvärr. Det kommer ingen till gagn.
Man använder ganska snarlikt också.
När man fått slut på argument.
Citera
2018-12-11, 09:26
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Borde inte macho ryssar och andra östeuropéer vara (undermedvetet) poppis bland feminister i så fall? Nej, här tror jag (för en gångs skull) att Jordan har fel. Orsaken till feministernas oförmåga att kritisera muslimer är att bruna muslimer har högre status än vita kvinnor i marxisternas nygamla offerpyramid.

Det han säger om paradoxen med "50 shades of grey" är dock träffande....

Kanske är ryssarna undermedvetet poppis ändå, feminister vill skära ner på försvaret och ser inget hot från ryssen

Offerpyramiden är också en vettig förklaring. Inget utesluter att det kan finnas flera samverkande faktorer.
Citera
2018-12-11, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FacultyofMind
Hur vet vi att det är en islamist? Hon förefaller vara queer.

Hon kan vara en padda för allt jag bryr mig. Poängen var att skillnaden mellan dem är små. Skulle den där vrålande saken vara det du påstår bekfräftar väl det bara det min poäng än mer.
Citera
2018-12-11, 10:50
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PartyTintin
Hon kan vara en padda för allt jag bryr mig. Poängen var att skillnaden mellan dem är små. Skulle den där vrålande saken vara det du påstår bekfräftar väl det bara det min poäng än mer.

Jag vet inte vad din poäng är. Allt jag ser i det där klippet är vad som förefaller vara någon slags övertro på inklusivitetskultur. Islamister skulle med stor sannolikhet inte godta den där typen av uttryck med vad som förefaller vara alt-sexuell vänsterextremism.
Citera
2018-12-11, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Jordan Peterson pratar lite om SJW (Social justice warriors) och kommer in lite på feminister. Han säger

Bland annat

Jag har haft lite egna funderingar gällande det här, det första jag började se var dessa råfeminister som man sett lokalt och träffat på dejtingappar är att jag upplever de flesta har någonting gemensamt, de lider faktiskt i större delen av fallen av psykisk ohälsa. Jag har dejtat ca 3 st feminister, jag kände någon extra dragningskraft till att de omedvetet ville ha någon slags dominans, att de har låga ambitioner i livet, deprimerade, lever utan syfte, förutom när det kom till feminism, då har de mycket att klaga på att kvinnor inte får något trots deras låga sysselsättningsgrad, låga ambitioner, bortskämdhet. Behöver de kontrolleras och ha en dominant partner? Behöver de någon som bestämmer över dem, en partner som agerar som en pappa? Nu är jag iofs inte särskilt kontrollerande partner, men jag är väldigt observerande och analytisk. Men de stod ut mestadels som att de behövde någon bestämmande gentemot det andra som inte ansåg sig själv som feminister. Resten av mina observationer har då varit virtuell över internet. Där jag ser samma mönster i dessa kvinnor.

Tror ni att Jordans teori kan stämma? Att vi inte är tillräckligt dominanta så att kvinnorna spårar ur och omedvetet söker dominans? De kanske testar männen och när svaga män inte gör någonting så söker de sig till en kultur där det är mer vanligt att man dominerar kvinnor. Vad säger ni?

Rörande just detta tema, är det någon som minns det intressanta fenomenet med de självbeskrivna queerfeministerna som demonstrerade för böneutrop under demonstrationerna rörande böneutropets varande eller icke-varande beträffande Fittja moské år 2013?
Här är ett par bilder från demonstrationen för böneutropen: https://twitter.com/annahellgren/status/332799075776876544

Klicka gärna Ctrl + för mer detalj i bilderna och texterna på plakaten.
Citera
2018-12-11, 14:35
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Vad gör muslimer till en utsatt grupp? Och hur ser feminister på t.ex. religiöst betingat slöjtvång? Blir det inte sådant extra problematiskt när man som inom islam inte har någon separation mellan kyrka och stat?

En utsatt grupp i västvärlden, inte i muslimska länder förstås (och sålunda är det främst där som religionen kritiseras av feminister, som i sin tur inte kritiserar andra religioner, eller vi kanske ska säga som är allierade med alla andra religioner så som definitionen numera tycks se ut).

För att de är en religiös minoritet som det finns omfattande diskriminering mot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in