2018-12-10, 18:11
Medlem
I Sverige är du antingen feminist eller rasistnazist. Det finns inget mellanting.
Citera
2018-12-10, 18:17
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Kan hålla med men nu relaterades mer specifika saker mot varandra. Vi kan helt enkelt bli mycket bättre på att uppmärksamma även islam/kultur-relaterad problematik och signalera lika kraftigt och engagerat mot sådant. I praktiken handlar det enbart om att behandla alla likadant... något som även inkluderar de mindre trevliga sakerna. Samma måttstock för alla, helt enkelt.
Ja, feminister måste bli bättre på att kritisera religionen Islam. Dock tycker jag samhället i övrigt och MSM på senare tid har tagit upp problemen med Islam i ganska hög omfattning.
Citera
2018-12-10, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenfallet
Så om Pelle konsumerar massa porr med kvinnor som har stora rumpor så kan vi ej dra slutsatsen att Pelle tänder på stora rumpor? Tantsnusk är porr för kvinnor.

Ingen kollar på krigsfilmer av sexuella skäl.
Samma porrfilm innehåller säkert även en eller flera män med stora kukar och sängar ex. betyder det då att Pelle tänder på stora kukar och sängar? de flesta som nu läst 50 shades of gray har säkerligen gjort det för att den blev så hajpad och de vill hänga med, och inte för att de är undergivna i sängen. Att försöka dra slutsatser kring vad människor vill vara med om baserat på val av konsumerad kultur, är rent trams.
Citera
2018-12-10, 19:01
Medlem
Slints avatar
Dagens feminism har postmodernismen som ideologiskt ankare. Postmodernismen används för att bekämpa det kapitalistiska samhället(västvärlden). I deras strategi ingå att alliera sig med ”de svaga” - minoriteter etc, och attackera de västerländska idealen. Därför kommer dom aldrig att kritisera islam och muslimer mer än ”patriarket”och vita män. Så enkelt är det.
Citera
2018-12-10, 19:05
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Har ar hans svar kring islam.. och en forklaring till varfor han inte kommenterar det sa ofta:
https://www.youtube.com/watch?v=IJaeThpnnVc

Aha, inte kommenterar det så ofta minsann, det är ju en positiv bekräftelse på alliansen. Så det var projicering det handlade om hela tiden.
Citera
2018-12-10, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Jag väntar fortfarande. Jag hade gett dig poäng för det där om det inte varit för att jag (likt Jordan) specificerat radikal islam.

Jag har svarat på den här frågan så många gånger, men aldrig till dig så det är inte ditt fel. Det är ingen undfallenhet MEN feminism handlar inte om religion. Vad skulle poängen med att feminister kritiserar islam vara egentligen? Jag som personligen inte alls gillar religioner bryr mig inte om islam, jag kritiserar nästan aldrig islam. Skulle det då betyda att jag är allierad med islam? Får inte muslimerna ha något att säga till om den saken? Borde vi inte ha gemensamma .. någonting för att vara allierade?
Jag kritiserar aldrig westboro baptist church, eller ens vanliga baptister, eller presbyter eller någon kristen variant (nuförtiden) utöver jehovas vittnen där jag har ett egenintresse. Jag kritiserar inte heller andra religioner. Betyder det att jag är allierad med alla religioner förutom JV?
Endera är du uttalat mot oss eller så är du allierad med oss, som George W. Bush nästan sa.

Nu övertolkar du precis allt jag skrev. Jag skrev aldrig något om en ohelig allians utan att det finns en undfallenhet. Varför denna finns har jag inte sett någon förklaring på. Den förklaring du ger nu är att religiösa yttringar inte är intressanta och därför inte värda att ge någon uppmärksamhet?
Citera
2018-12-10, 19:08
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Vad är det för bevis du behöver? Ett skriftligt avtal mellan Fi och Muslimska brödraskapet?

Det hade varit utmärkt, men jag kräver inte så mycket. Jag tycker dock att om så många talar så säkert om den här alliansen så borde det väl finnas någonting mer än att man ibland har en gemensam fiende, att man i någon fråga här och var står på samma sida?

Med den definitionen av allians så är ju alla allierade med alla, då är ordet helt meningslöst.
Citera
2018-12-10, 19:09
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Ja, feminister måste bli bättre på att kritisera religionen Islam.

Ja det kan vi tycka, men det kommer inte att ske.
Citera
2018-12-10, 19:17
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Nu övertolkar du precis allt jag skrev. Jag skrev aldrig något om en ohelig allians utan att det finns en undfallenhet. Varför denna finns har jag inte sett någon förklaring på. Den förklaring du ger nu är att religiösa yttringar inte är intressanta och därför inte värda att ge någon uppmärksamhet?

Det är Jordan som pratar om en allians.

Det är riktigt att feminister i väst ogärna kritiserar muslimer och det beror sannolikt på att det är en utsatt grupp som man inte vill bidra till att göra situationen svårare för. Men ja, religiösa yttringar är från ett feministiskt perspektiv inte särskilt intressanta, de är alla dåliga.
Citera
2018-12-10, 19:24
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
det är en utsatt grupp
Vilka grupper, förutom vita män, är inte en utsatt grupp?
Citera
2018-12-10, 19:34
Medlem
Citat:
Det är Jordan som pratar om en allians.

Det är riktigt att feminister i väst ogärna kritiserar muslimer och det beror sannolikt på att det är en utsatt grupp som man inte vill bidra till att göra situationen svårare för. Men ja, religiösa yttringar är från ett feministiskt perspektiv inte särskilt intressanta, de är alla dåliga.

Vad gör muslimer till en utsatt grupp? Och hur ser feminister på t.ex. religiöst betingat slöjtvång? Blir det inte sådant extra problematiskt när man som inom islam inte har någon separation mellan kyrka och stat?
Senast redigerad av Merrelito 2018-12-10 kl. 19:39.
Citera
2018-12-10, 19:40
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Vad gör muslimer till en utsatt grupp?

Enligt postmodern feminism är alla utom västvärlden utsatta. Väst förtrycker och dominerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in