2018-12-10, 08:25
Medlem
Fromlandss avatar
Feministernas ologik har en del gemensamt med andra reaktioner inom andra plan.

Tex, Om jag tycker ’lite’ illa om romer och somailer och försiktigt påstår att de flesta (inte alla) från dessa grupper parasiterar och inte gör någon nytta i Sverige, de passar helt enkelt inte in - Då anses jag rasist.
Men om jag hade känt ett hat till andra etniciteter och uppviglat och aktivt utövat grovt våld (gärna organiserat) mot de som ser kanske lite annorlunda ut eller har lite andra traditioner, språk och religion så hade människor visat förståelse för den etniska konflikt som jag har blivit i blandad i (Förutsatt att jag varit mökhyad och levt i afrika).

Man är en hatare om man inte ville att sveriges skattebetalare skulle betala 3000 kr per ensamkommande per dag (!) (26 miljarder kr under 2017, detta bara för uppehälle av 27000 av dessa) utan istället föreslog att vi skulle lägga 1/10 dvs 2,6 miljarder på skolor och utbildning i afrikas slum.
Då anses man också rasist och galen trots att detta skulle hjälpa mångdubbelt fler till en bättre framtid på vår planet.

Samma sak med att svensson köper att man höjer bensin och diselskatten hela tiden ’för miljön’ trots att privatbilismen (orsakar ca 18% av sveriges koldioxidutsläpp) är överlägset mest beskattad i förhållande till utsläppen den orsakar. Föreslår man att alla aktiviteter ska beskattas efter deras miljöpåverkan istället för att ge sig på ’de som det är politiskt korrekt att stampa på’ så anses man vara en gammal soffpotatis trots att man de facto har rätt. Konsumtion av Thailandsresor, hundar, katter, hästar, bommulsjeans är tiofaldigt högre än bohemens som bara vill köra sin volvo då och då.

Samma sak med ’hatet’ mot israel men tystnaden mot Saudi, Jemen och egentligen de flesta övriga länder i regionen som är betydligt med odemokratiska och bryter mot de mänskliga rättigheterna i klart större omfattning än Israel.

Ologiken står stark.
Citera
2018-12-10, 08:37
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarMansPost
Du har egentligen inte fel. Dock funkar inte jude-referensen i dessa tider, det fattar normalfuntade människor. Jordan Peterson - lite mer begåvad än folk i gemen - har för länge sedan begripit att det blir kontraproduktivt att referera till judar, det judiska.
Nja jag tror inte det är en medveten taktik av Peterson att undvika judefrågan. Det är nog mer så att han liksom så många andra har blivit marinerad i föreställningen om att kritik av judar är en synd som automatiskt leder fram till lampskärmstillverkning. Jordan Peterson är en radikal individualist och det är något han har anammat av judiska spinndoktorer, som vill att vita människor skall ge upp alla sina lojaliteter (medan judarna behåller sina).
Senast redigerad av PK-befriad 2018-12-10 kl. 08:46.
Citera
2018-12-10, 08:39
Medlem
Citat:
"You have this crazy alliance between the feminists and the radical islamists that I just do not get. It´s like, the feminists, why they aren´t protesting non-stop about Saudi Arabia, is just completely beyond me! Like, I do not understand it in the least. Is there an attraction, you know is there an attraction that´s emerging among the female radicals for that totalitatrian male domincance that they´ve chased out of the West? https://youtu.be/jA96Kf30TQU?t=357
- JBP

Det är en slutsats man kan dra om man är besatt av Freuds lära. Jag finner det mer troligt att det finns tre faser av det.

1. Selective Ignorance
- Man ignorerar allt kritik mot Saudi Arabien
2. My enemies enemy is my friend
- Man vet att AWM (angry white men) hatar islamism och feminism, så feminism och islamism kan kämpa mot AWM tillsammans
3. Indoktrinering
- Man är övertygad om att kvinnor väljer slöja och förtryck.

Speciellt den sista är vanligt förekommande hos andra generationens tjejer.
Citera
2018-12-10, 09:25
Avslutad
Nu vet jag att det som diskuteras här i regel är de sekulära anledningarna men jag såg att den traditionellt kristna förklaringen till feministers stöd till islamism saknades i tråden.

Ur ett fundamentalistiskt/bibeltroende perspektiv är det helt logiskt att feminister stöder islamism.
Bibliskt sett så tjänar man den ena av två herrar.

Det blir ju då mer påtagligt ju mer extremt man tjänar en av dem. Feminism enligt bibeln är ju helt förkastligt, kvinnan har redan en given roll av Gud. Hon äras för vad hon är skapad som, och ödmjukhet, lydnad för Guds ord och ett sökande av sanningen lyfts upp som föredömligt. Det här står ju i totalt motsatsförhållande till vad feminism står för idag.

På samma sätt är ju islam rent bibliskt en villfarelse och som Jesus säger i Matt7:16
Citat:
You will recognize them by their fruits. Are grapes gathered from thornbushes, or figs from thistles? So, every healthy tree bears good fruit, but the diseased tree bears bad fruit.

Att hävda att båda är onda och att de förenas i sin kamp mot det goda kan tyckas vara en infantil förklaringsmodell för den intellektuellt late, men då kanske man även ska ta med i beräkningen att den enklaste förklaring ofta även är den riktiga.

Om det här nu var sant så borde det finns fler exempel på hur två entiteter med tillsynes helt motstridiga syften gör gemensam sak mot bibliska abstrakta sanningar. Exempel på abstrakta sanningar är då saker som att äktenskapet är för en man och en kvinna.
Att nationsgränser är bra.
Att det finns män och kvinnor.
Att homosexuella handlingar är fel och så vidare.

Att Jordan Peterson har svårt att hitta en förklaring till det här på värdslig grund kan jag förstå men om jag själv som lekman skulle försöka så blir det väl på grund av en blandning av kvinnliga egenskaper såsom att vilja att domineras( enligt shades of gray, försäljningen ), deras dragning att vara en del av en grupp och således deras rädsla att uteslutas, deras feghet då de ger sig på mål som inte utgör hot mot dem personligen och slutligen att de är sådana slavar till sina känslor att minsta lilla påverkan av media eller dylikt kan få dem att göra nästan vad som helst, vilket i sin tur lett dem till att bli ett politiskt verktyg.
Citera
2018-12-10, 09:30
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Jordan är skrattretande i sina "analyser" av sina fiender, förtjänar inte någon som helst respekt.

Och jag har inte sett honom protestera mot redikal islam, alltså är han allierad med den.

Har ar hans svar kring islam.. och en forklaring till varfor han inte kommenterar det sa ofta:
https://www.youtube.com/watch?v=IJaeThpnnVc
Citera
2018-12-10, 09:42
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Jordan Peterson pratar lite om SJW (Social justice warriors) och kommer in lite på feminister. Han säger

Bland annat

Jag har haft lite egna funderingar gällande det här, det första jag började se var dessa råfeminister som man sett lokalt och träffat på dejtingappar är att jag upplever de flesta har någonting gemensamt, de lider faktiskt i större delen av fallen av psykisk ohälsa. Jag har dejtat ca 3 st feminister, jag kände någon extra dragningskraft till att de omedvetet ville ha någon slags dominans, att de har låga ambitioner i livet, deprimerade, lever utan syfte, förutom när det kom till feminism, då har de mycket att klaga på att kvinnor inte får något trots deras låga sysselsättningsgrad, låga ambitioner, bortskämdhet. Behöver de kontrolleras och ha en dominant partner? Behöver de någon som bestämmer över dem, en partner som agerar som en pappa? Nu är jag iofs inte särskilt kontrollerande partner, men jag är väldigt observerande och analytisk. Men de stod ut mestadels som att de behövde någon bestämmande gentemot det andra som inte ansåg sig själv som feminister. Resten av mina observationer har då varit virtuell över internet. Där jag ser samma mönster i dessa kvinnor.

Tror ni att Jordans teori kan stämma? Att vi inte är tillräckligt dominanta så att kvinnorna spårar ur och omedvetet söker dominans? De kanske testar männen och när svaga män inte gör någonting så söker de sig till en kultur där det är mer vanligt att man dominerar kvinnor. Vad säger ni?

Självklart stämmer Jordan Petersons teori. Han är ju utbildad inom psykologi.
Citera
2018-12-10, 09:51
Medlem
Lol, allt som händer i världen vill han koppla till massa konstiga teorier.
Anledningen till att feminister inte protesterar mot sexism i Saudiarabien är dels för att landet ligger på andra sidan jorden och inte påverkar dom själva, och dels för att det är lite tabu att kritisera muslimer.
Jordan är ute och cyklar, vilket är synd då han kan komma med intressanta sägningar ibland, men hans feminist-sågande börjar bli lite töntig.
Citera
2018-12-10, 09:56
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Vi lever i helt olika verkligheter uppenbarligen.

http://sv.tinypic.com/r/2wmj12w/9

Feministen är Sir Dwain!:lol:
Senast redigerad av Wayahead 2018-12-10 kl. 09:58.
Citera
2018-12-10, 10:27
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Det jag tror han menar är att kvinnor dras till kaos i syfte att "tämja" det. Hela skönheten och odjuret iden bottnar väl från just det här.

Har ni någonsin sett en aggressiv eller kriminell man utan kvinnor i sitt liv? Nej inte jag heller.
Jag gillar din teori och jag gillar Jordan Peterson! Men jag vet inte riktigt om jag tror på den helt och hållet. (Jo det om kriminella män är klockrent!)

Jag brukar ha följetonger på Twitter där jag @:ar (riktar mig mot) feminister och diverse "kändisar" som springer till media. Och jag brukar be om svar på deras engagemang kring t ex svenska flickor som råkat illa ut, eller småflickor i Sverige som tvingas bära slöja, eller dito blivit könsomskurna, men de är aldrig någonsin intresserade av att uttala sig eller visa vad de står i dessa frågor.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2018-12-10 kl. 10:56.
Citera
2018-12-10, 10:31
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Det jag tror han menar är att kvinnor dras till kaos i syfte att "tämja" det. Hela skönheten och odjuret iden bottnar väl från just det här.

Har ni någonsin sett en aggressiv eller kriminell man utan kvinnor i sitt liv? Nej inte jag heller.
Kvinnor borde väl då dras emot Saudi och tämja problemet?
Citera
2018-12-10, 11:26
Medlem
Har jag sagt länge. Jag bedömer idéer utifrån vad de i praktiken leder till, inte vad de som utrycker idéer vill teoretiskt.

Islamister ser världen ur mannen.
Feminister ser världen ur kvinnan.
Vi andra ser världen ur individen.

Några saker de har gemensamt.
*Rätten till Burka och att det är frihet
*Könsuppdelad simning, festivaler m.m
*Förbjud av lättklädda kvinnor vid prisutdelning m.m.
*Förbjud av porr
*Fri invandrig från islamistiska länder
*Hat mot Kristendomen och väst
*Antisemiter
*Offertänk

Finns hur mycket som helst, bara den hävdade anledningen som skiljer sig åt men det leder i praktiken till exakt samma sak.

Feminismen är sedan länge kapad och hjärntvättar unga kvinnor att hata sig själva, den västlänska mannen och hela det västlänska samhället som gett dom en unik frihet i världen.

Här får en islamist hyllningar från feministerna när hon gapar allahu akbar.

https://m.youtube.com/watch?v=pq5vwczXleA

Dom är inte smartare än såhär, kämpar med näbbar och klor för sin egen undergång.
Citera
2018-12-10, 11:44
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Jordan Peterson pratar lite om SJW (Social justice warriors) och kommer in lite på feminister. Han säger

Bland annat

Jag har haft lite egna funderingar gällande det här, det första jag började se var dessa råfeminister som man sett lokalt och träffat på dejtingappar är att jag upplever de flesta har någonting gemensamt, de lider faktiskt i större delen av fallen av psykisk ohälsa. Jag har dejtat ca 3 st feminister, jag kände någon extra dragningskraft till att de omedvetet ville ha någon slags dominans, att de har låga ambitioner i livet, deprimerade, lever utan syfte, förutom när det kom till feminism, då har de mycket att klaga på att kvinnor inte får något trots deras låga sysselsättningsgrad, låga ambitioner, bortskämdhet. Behöver de kontrolleras och ha en dominant partner? Behöver de någon som bestämmer över dem, en partner som agerar som en pappa? Nu är jag iofs inte särskilt kontrollerande partner, men jag är väldigt observerande och analytisk. Men de stod ut mestadels som att de behövde någon bestämmande gentemot det andra som inte ansåg sig själv som feminister. Resten av mina observationer har då varit virtuell över internet. Där jag ser samma mönster i dessa kvinnor.

Tror ni att Jordans teori kan stämma? Att vi inte är tillräckligt dominanta så att kvinnorna spårar ur och omedvetet söker dominans? De kanske testar männen och när svaga män inte gör någonting så söker de sig till en kultur där det är mer vanligt att man dominerar kvinnor. Vad säger ni?
Nej, det stämmer inte. Anledningen att feminister i Västvärlden inte ständigt protesterar mot Saudiarabien beror på att de inte bor där. För de flesta individer - detta gäller även feminister - så vill man i första hand påverka samhället man själv lever i. Feminister kritiserar och protesterar mot det samhället de lever i av samma anledning som att Flashbackare ständigt klagar över den svenska invandringspolitiken, eftersom det är relevant och de lever i det samhället som de kritiserar.

Dessutom tar de flesta feminister avstånd från Saudiarabiens syn på kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in