Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-10, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Som sagt: du är en extremt tragisk figur. Fortsätt du metakommunicera din usla självkänsla.
Här är ditt problem Fomalhaut. Du är för känslig. Minsta lilla fel kommentar av en brud och du blir upprörd. Tjejerna känner av detta och anser dig vara en cuck. En riktig man kan antingen bemöta det lugn å sansat eller min personliga favorit. Ignorera det. Då blir brudarna galna. På rätt sätt. Kan t.om bli ångerfulla. /MVH vitariddaren
Citera
2018-12-10, 10:56
Medlem
Ewynnes avatar
Har du några tjejkompisar så kan du hälsa dem att de kan skippa ”söker seriöst” eftersom det ändå handlar mer om någon slags mental bild av vad de är ute efter än hur de sen kommer fungera och agera.[/quote]

Det kan väl vara så att man söker seriöst och är tydlig med det för att ’sålla’ de som vet att de inte är intresserade av mer än sex. Sen att om jag går på dejt och märker att vi klickar bra som vänner så innebär väl inte det nödvändigtvis att jag skulle ha andra intentioner än det jag egentligen söker. Det dök upp en härlig snubbe som jag bara inte vill pussa på. Och vill han inte pussa på mig heller så har jag hittat något bra på vägen som inte är dead end till det jag egentligen söker.

Jag swipar dock vänster på de som inte har text eller som bara uttrycker sig i emojis. Eller som radar upp tre intressen och inget mer. Kort sagt: swipar vänster på ointressant texter även om snubben ifråga ser bra ut.
Citera
2018-12-10, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Här är ditt problem Fomalhaut. Du är för känslig. Minsta lilla fel kommentar av en brud och du blir upprörd. Tjejerna känner av detta och anser dig vara en cuck. En riktig man kan antingen bemöta det lugn å sansat eller min personliga favorit. Ignorera det. Då blir brudarna galna. På rätt sätt. Kan t.om bli ångerfulla. /MVH vitariddaren

Jag är principfast och jamsar inte med i något socialt spel. Det är en styrka snarare än en svaghet.

Här säger jag bara som det är: hon har dålig självkänsla och söker desperat föra över sina negativa känslor på den grupp hon upplever vara källan till hennes lidande. Har man någon som helst förståelse för hur människor fungerar så läser man in det direkt. Och jag kan inte låta en så uppenbar sanning förbli outtalad.

Sedan är mitt protip till dig att ord som ”cuck” inte biter på mig. Det enda du åstadkommer är att verka kränkt av min tidigare kritik gentemot dig.
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-12-10 kl. 11:28.
Citera
2018-12-10, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC

Istället för att försöka hitta en vanlig karl i deras egna liga så åker de kukkarusell med diverse heta badboys och blir pumpade och dumpade och inbillar sig att de befinner sig i samma liga. Sen inbillar de sig att alla män är oseriösa svin som har svårt att binda sig när det i själva verket handlade om att de själva gjorde oseriösa och kassa livsval.
Träffsäkert och välformulerat inlägg! Var i tråden oftare /Mvh Anteri17 skämt å sido. Nu hjälper vi ju brudarna. Det här är nödvändigt ont. Ewy har ju hintat för oss att hennes bilder inte ger bra resultat. Snygghunkarna av "högt värde" enligt BrunoC även om ja kanske inte delar uppfattningen helt.

Så åtminstone 50
/50. En man av högt värde behöver inte träffa en brud med halvkassa bilder. Då har han uppenbarligen inga jäääätteheta alternativ. Men detta vet ju inte ewwy om. Hon lever i blindo. Han är desperat och tar henne. I brist på annat. Gott med Sibylla tänker han.

Notera 6.5an ja posta screenen. Jag sket i henne. Det var bara lite trådskryt. Jag har högre värde. Det är äkta högt värde. Markerar att hon inte tror hon ska få kuk av mig bara för hon bjuder in mig enkelt med den klassiska rödvinshistorian. När hon inte motsvarar de yttre förväntningarna. Jag gjorde henne en tjänst. Ett wakeup call. Fler män borde lära sig det. Sluta vara såna desperata cucks. Finns ju ett uttryck. En ska leva som man lär. Våga vägra kvinnor av lägre kvalite sex. Helt enkelt. Av egen erfarenhet vet jag ju att många möten utan sex leder till relationer av mer seriös karaktär. Dvs d majoriteten av cucks här inne vill ha men inte tycks förstå.
Senast redigerad av Kroppskakoregott 2018-12-10 kl. 12:01.
Citera
2018-12-10, 11:57
Medlem
Citat:
Jag är principfast och jamsar inte med i något socialt spel. Det är en styrka snarare än en svaghet.

Här säger jag bara som det är: hon har dålig självkänsla och söker desperat föra över sina negativa känslor på den grupp hon upplever vara källan till hennes lidande. Har man någon som helst förståelse för hur människor fungerar så läser man in det direkt. Och jag kan inte låta en så uppenbar sanning förbli outtalad.

Sedan är mitt protip till dig att ord som ”cuck” inte biter på mig. Det enda du åstadkommer är att verka kränkt av min tidigare kritik gentemot dig.
Skoja lite. Cuck känns lite som trådensgrej. Du har fel i det där. Ge mig en chans att förklara senare. Segt på mobilen att flashbacka. Hörs sen ha en bra dag
Citera
2018-12-10, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Skoja lite. Cuck känns lite som trådensgrej. Du har fel i det där. Ge mig en chans att förklara senare. Segt på mobilen att flashbacka. Hörs sen ha en bra dag

Absolut!
Citera
2018-12-10, 14:07
Medlem
Matsu-sans avatar
[quote=Ewynne|66076158]
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen

Att fortsätta slira runt på appen är väl ingen typisk tjej- eller killgrej. Kontentan av sådant beteende är att folk söker ”den rätta” och nöjer sig inte med ljummen mjölk. Jag är 35, men oavsett att mitt yttre är bra för åldern så vet jag att jag för många män anses vara ljummen mjölk. Och det kan vara en anledning till att det sliras vidare på appen. Det kan finnas 1000 andra anledningar också.

Det verkar som det ser ut så för dig? Ett evigt dejtande

Det ringer alltid varningssignaler över kvinnor som gång på gång upprepar hur bra de ser ut osv. Min egen erfarenhet är att det mer än ofta är ett otyg som är koncentrerat kring Stockholm.
Så kallad falsk självbild.
Citera
2018-12-10, 14:52
Medlem
Liten plot twist angående tjejen i Stockholm för nån månad sedan. Tror i och för sig inte att ni minns detaljerna, men det föreföll som att hon dissade mig i romantiskt avseende samtidigt som hon ville behålla mig som potentiellt ligg. När jag kontaktade henne under min senaste Stockholmsvistelse tyckte hon det var en dum idé att ses. Först nu nån vecka senare frågade jag varför. Hennes svar: hon mår inte bra av att träffa nån som bara vill ligga. Sjukaste jag hört faktiskt, för det finns i mina ögon noll belägg för att tillskriva mig den intentionen. Oklart om hon projicerar eller vad som försiggår egentligen.
Citera
2018-12-10, 15:21
Medlem
Citat:
Liten plot twist angående tjejen i Stockholm för nån månad sedan. Tror i och för sig inte att ni minns detaljerna, men det föreföll som att hon dissade mig i romantiskt avseende samtidigt som hon ville behålla mig som potentiellt ligg. När jag kontaktade henne under min senaste Stockholmsvistelse tyckte hon det var en dum idé att ses. Först nu nån vecka senare frågade jag varför. Hennes svar: hon mår inte bra av att träffa nån som bara vill ligga. Sjukaste jag hört faktiskt, för det finns i mina ögon noll belägg för att tillskriva mig den intentionen. Oklart om hon projicerar eller vad som försiggår egentligen.
igen den bilden har uppstått av att du inte kunde hålla kuken i styr vid avgörande valet å kvalet lägen. Kvinnor vill att en kille ska ha känslor för en. Hur vet hon det om du bara knullar henne direkt? Det skickar inte sådana signaler precis. Hon upplever alltså läget precis tvärtom. Det hon letar efter är precis det vi män letar efter. Någon som inte tar fram sin grej första dejterna. Då det tyder på seriöst dejtande 4 real. Väntar med spänning på upplösningen av bruden som ville ha dejt hemma hos sig. Håll grejen i styr!
Citera
2018-12-10, 15:28
Medlem
Citat:
Låter som ett lite osunt beteende att tilldela ogrundade etiketter på det viset. Antingen såg hon det geografiska avståndet som något som omöjliggjorde en seriös relation. Eller så inbillade hon sig att det var din intention för att hon ville rationalisera bort dig som ett möjligt alternativ av något annat skäl.
Citera
2018-12-10, 15:37
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Låter som ett lite osunt beteende att tilldela ogrundade etiketter på det viset. Antingen såg hon det geografiska avståndet som något som omöjliggjorde en seriös relation. Eller så inbillade hon sig att det var din intention för att hon ville rationalisera bort dig som ett möjligt alternativ av något annat skäl.
Verkar tyvärr inte ovanligt. Appen i sig kan göra att folk blir väldigt paranoida, feltolkar o.s.v. Hade inte hänt om man träffats på traditionellt vis.
Citera
2018-12-10, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t

Imponerande analys. Mot bakgrund av hennes tidigare meddelanden som dissonerar totalt med så lutar även jag åt denna hypotes.

Jag bemötte det meddelandet med att hon hade ”åt helvete fel” och att det skett ett missförstånd som jag ville reda ut. Fick som svar att jag lät väldigt arg vilket fick henne att känna att vi nog inte var kompatibla oavsett intentioner. Mycket skumt. Arg var jag inte. Bara chockad.

Faktum är att hon skrev till mig nu medan jag författar det här meddelandet. Hjärtat bankar, hårt, och jag förbereder mig på en fett dryg och kylig diss.

Uppdatering: hennes svar var inte det minsta drygt utan milt och mänskligt. Det gör mig glad. Dock motsäger det hennes förra meddelande till mig. Nu handlar det återigen om att hon inte har kraft att träffa någon nu. Vilket rimligtvis innebär att hon alltså ägnar sig åt det hon enligt utsago inte vill – att ligga runt. Eftersom hon ändå är aktiv på Bumble menar jag.
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-12-10 kl. 17:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in