Citat:
Jag har främst blivit det pga släkttillhörighet. Ovanligt namn och kommer från botten av samhället. Jag placerades i en fosterfamilj där de avskydde mig och jag tvingades vända mig in i mig själv för att slippa det obehag av kritik som jag utsattes för då reglerna var att allt jag gjorde var fel, jag hade inte rätt till något inte ens mina egna saker och inte heller mat samtidigt som de berättade för mig att jag aldrig skulle bli annat än knarkare samt ålade mig ansvaret över barn, vilket höll på att sluta mycket illa då det fanns swimmingpool och stall på gården och jag tappade koncentrationen och uppsynen över en 3-åring som sprang in till hästarna och fick ett hack i pannan. Saken var att jag inte fyllt 10-år men jag tror (kan inte minnas mer än fragment ur sommaren jag var placerad) jag inte fick mat att äta på några dagar. De ljög gällande mig i syfte att misskreditera mig till socialtjänsten som skällde ut mig som lögnare istället eftersom jag sa att de inte varit snälla mot mig och hemmets påståenden är de enda uppgifter som skrivits ner. Där började det även om jag på den tiden beskrevs av skola och annan familj som mycket snäll, beskedlig osv. Tack för du berättar detta. Kritik är i min värld något extremt nedbrytande och jag har fortfarande svårt att motta det idag, även om jag idag har en rationell förmåga att upprätthålla min egen värdighet och som du säger, inte längre har så mycket att förlora på det, trots min konflikträdsla, försöker jag för gud och fosterland att förbättra mig. Det kommer ta åratal.
Vad blev du diskriminerad för? Varje reaktion har en motreaktion sägs det. Själv fick jag aldrig någon kärlek och har idag ingen aning hur jag ska framkalla eller känna detta, än mindre projicera det på andra.
Åh du anar inte hur mycket man gråtit som barn, vet precis vad du pratar om. Blev mycket självskadebeteende och har det kvar på armar och ben. Var skönt att manifestera smärtan fysiskt då den mentalt blev för mycket för ett barns huvud att bära. Var många gånger nära självmord men samlade mig i sista stund. Fegheten, som ironiskt utvecklats pga av min brutala far fick mig att inte göra det.
Allt detta kommer ta mig tiotals år att arbeta bort.
Vad blev du diskriminerad för? Varje reaktion har en motreaktion sägs det. Själv fick jag aldrig någon kärlek och har idag ingen aning hur jag ska framkalla eller känna detta, än mindre projicera det på andra.
Åh du anar inte hur mycket man gråtit som barn, vet precis vad du pratar om. Blev mycket självskadebeteende och har det kvar på armar och ben. Var skönt att manifestera smärtan fysiskt då den mentalt blev för mycket för ett barns huvud att bära. Var många gånger nära självmord men samlade mig i sista stund. Fegheten, som ironiskt utvecklats pga av min brutala far fick mig att inte göra det.
Allt detta kommer ta mig tiotals år att arbeta bort.
Känns otroligt ledsamt hur mycket tid som stjäls genom att kritisera någon som är liten så mycket att den hämmas och inte klarar av att göra någonting alls eftersom det är exakt vad den alltid fått höra. Det enda jag brytas med än idag är ocd- liknande tvångsmässigt erkännande av alla brister utan att kunna tala om allt vad jag faktiskt är bra på eftersom myndigheter, lärare, familj etc fokuserat på att det är fel på mig, mitt liv etc sedan jag gick på dagis. Det här har ju gett katastrofala följder med att jag varit låst till relationer med våldsbenägna killar som yngre och utsatts för brott pga oförmåga att inte kunna förstå att det var dem som ensamma var problemet i de saker som skedde. Ett barn som inte kan fly, lär sig att det är lönlöst att ens försöka.
Jag har en ständigt negativ skiva gällande mig själv pga att jag inte fick en positiv inställning till vem jag var eftersom jag fick skulden för allt och ingenting och dessutom blev grovt förtalad många gånger.
Underbart när ens partners säger att de inte vet någon snällare eller godare, men jag räknar inte sådana uttalanden. Men fint ändå naturligtvis