2018-12-09, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cortada
Det beror väl på om man är intresserad i att ragga upp en douchebag eller en riktigt man som man vill ha ett förhållande med.

Vill jag ha en kille att ligga med enbart pga hans utseende hade jag förmodligen inte tagit lika illa upp över att han sneglar på mina bröst, det blir ju en tyst bekräftelse på att vi båda tänker samma sak. Sen att jag tycker det är obehagligt med män som glor på tuttar har ju inte med saken att göra, ska jag bara ligga med honom spelar det ju ingen roll vem han är som person.
Kvinnor dessa dagar ligger ju med allt möjligt så why not.

Men om det är en man jag vill älska, ha en relation med, ha som far till mina barn, så ska han visa respekt och bete sig ordentligt. Kan lova att det inte blir någon fortsatt relation med den mannen om han tittar på mina bröst. Vemfan vill ha en make som glor på folks bröst och gör dem obekväma?

Ogillar att komma på män jag konverserar med att titta på mina bröst. Jag vill inte bli påmind om att du ser mig som ett objekt mitt i vårt samtal om jordens klimat eller vad som är kul att göra på fritiden.

Kan lova att killar inte hade tyckt det hade varit så kul att få sitt skrev ned-stirrad heller. Det är nog kul första gångerna men sen börjar man känna sig om ett objekt.

Finns ju en anledning till varför man sprang runt i tighta linnen och push-up bh när man var 13 år, det var kul att alla killar i klassen tittade. Man fick bekräftelse när man var osäker.
Men sen växer man upp och vill bli sedd som en seriös människa, som ska visas respekt. Har jag då urringning så är det för min egna skull, inte för att bli tagen mindre seriöst eller bli sedd som något som stimulerar dina sexuella tankar.

Urringning för din egen skull...? Har urringning, men vill inte bli sedd som någon som stimulerar andras sexuella tankar?

Är du på riktigt?

Tänk om alla blottare skulle köra den också "Vadå, jag onanerar offentligt för min egen skull, vafan ska alla hålla på och reagera på det för!?!"

Och så kan du dessutom tänka dig att ligga med män som är obehagliga och gör dig obekväm.
Citera
2018-12-09, 13:51
Medlem
FM2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredriktomte
För *en* man måhända, men de flesta män klarar väl av att råstirra på en kvinnas byst även om BH-banden skulle avteckna sig under blusen (sedan när blev BH-band någonting tändande...?).

För egen del krävs det något mycket mer i ögonfallande för att blicken ska dras dit, och då har jag därtill självkontroll nog att låta bli att titta även när blicken vill vandra. Iögonfallande behöver för övrigt inte vara bröst eller något sexuellt attribut, det kan lika gärna vara någonting fult, äckligt eller konstigt. Blicken dras till det som sticker ut. Jag tror inte att jag är exceptionell på något sätt.
Ja, Dixie har mött många män med exceptionellt fult beteende och vi diskuterade hur man kan dämpa blicken om man känner sig besvärad av den positiva uppmärksamheten.
Citera
2018-12-09, 14:10
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Men hallå, en av förutsättningarna i min fråga till dig var att du hade på dig en urringning med påtaglig klyfta. Om du aldrig har urringningar, så kan du inte svara på frågan eftersom situationen aldrig uppstår för din del.

Det gör det också lite meningslöst för dig att svara på TS fråga, då kvinnan i TS fall hade en klyfta för TS att titta på. Min poäng har hela tiden varit att kvinnor som framhäver sin bröstklyfta i de allra flesta fall vill få någon form av uppmärksamhet för detta. Måhända inte av vem som helst när som helst, men åtminstone från sådana män (eller kvinnor) de själva uppfattar som attraktiva.

Humor. Varje gång jag och min fru åker utomlands till ett medelhavsland (inklusive Sydamerika), så brukar hon påtala hur mycket mer männen i dessa länder stirrar. Ibland till och med kommer med kommentarer. Catcalling är ju en grej i många sådana länder, men knappast i Sverige. Förklaringen till skillnaden kanske är att du har en kropp som helt enkelt inte tilltalar sydeuropéer lika mycket? Om du är som din avatar (smal, nästan spinkig, kropp och stora bröst), så är det väl ett typiskt amerikanskt ideal som kanske fått mer spridning här i Sverige än i länder som Spanien och Italien?

Sydamerika är inte likadant som Sydeuropa. Sedan ska du vara försiktig med det du skriver. Italien och Spanien är
knappast på samma nivå. Jag talade inte om hela Sydeuropa utan om specifikt Spanien som till och med har en strand för kvinnor som vill gå nakna på stranden utan att någon stirrar.

Jag är själv hälften ifrån Sydeuropa så tror ändå inte det du skriver är riktigt korrekt. Dock finns det män som kan kontrollera sina behov/luster utan att dregla.

Vet att jag frågade min man varför han aldrig dreglade/såg honom stirra. Då påpekade han att han kunde titta/snegla utan att jag såg eller märkte av det när vi dejtade. Finns väldigt diskreta män
Citera
2018-12-09, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FM2018
Ja, Dixie har mött många män med exceptionellt fult beteende och vi diskuterade hur man kan dämpa blicken om man känner sig besvärad av den positiva uppmärksamheten.

Ett annat tips kanske är att sluta umgås med männen med det exceptionellt fula beteendet? Istället för att anpassa sig efter deras fulhet... Normala män klarar som sagt av att en kvinna har en blus på sig utan att gå upp i limningen för det.
Citera
2018-12-09, 14:41
Medlem
FM2018s avatar
Citat:
Ett annat tips kanske är att sluta umgås med männen med det exceptionellt fula beteendet? Istället för att anpassa sig efter deras fulhet... Normala män klarar som sagt av att en kvinna har en blus på sig utan att gå upp i limningen för det.
Det behöver inte handla om direkt umgänge, man möter väl män lite varstans i samhället. Vackra kvinnor kunde gå i hösäck men ändå dra blickar till sig och män i största allmänhet tilltalas av kvinnliga former och annat de anser tilltalande. Brösten är ganska framstående och lite knepiga att dölja. Det är inte samma som att möjligtvis trycka in pungen om den inte gör sig till sitt bästa i vissa sammanhang. Jao.
Citera
2018-12-09, 14:43
Medlem
Mooomintrollets avatar
Pattarna är kvinnans motsvarighet till mannes lite mindre bollar. Och jag har nog aldrig träffat en tjej som inte har velat vara där nere och smeka.
Citera
2018-12-09, 14:49
Medlem
Generellt no no att glo på brösten, det är korrekt uppfattat. Om man är intresserad av någon å märker att den personen tittat på en lite i smyg är det dock okej. Men inte om de *glor* offentligt. Då är det däremot bara pinsamt och fel.

Man får titta men med stil alltså, inget överdrivet gloende så denne missar att lyssna på en osv.
Citera
2018-12-09, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Sydamerika är inte likadant som Sydeuropa. Sedan ska du vara försiktig med det du skriver. Italien och Spanien är knappast på samma nivå.

Tja, att Sydamerika inte är exakt som Sydeuropa (Spanien/Portugal) och att det förstås finns skillnader mellan olika sydeuropeiska länder är väl ganska givet. Men jag pratar inte om någon form av vetenskaplig undersökning om exakt hur människors beteende skiljer sig åt, utan om min frus upplevelser när hon besöker dessa länder. Och hon har som sagt upplevt högre nivåer av stirrande i både Italien och Spanien.

Citat:
Jag talade inte om hela Sydeuropa utan om specifikt Spanien som till och med har en strand för kvinnor som vill gå nakna på stranden utan att någon stirrar.

Att man ens har en sådan strand tyder väl snarare att det upplevs som ett problem av en del av kvinnorna som lever där? Annars hade ju inte den där stranden behövts. Ska man prata mer avslappnat förhållande till nakenhet, så är Tyskland ett bra exempel.

Skulle också vilja flika in att nakenhet överlag inte är lika uppseendeväckande som t.ex. en stor byst förpackad i en tajt topp med kraftig urringning.

Citat:
Jag är själv hälften ifrån Sydeuropa så tror ändå inte det du skriver är riktigt korrekt. Dock finns det män som kan kontrollera sina behov/luster utan att dregla.

Vad är det du inte tror är korrekt? Att min fru sagt så till mig X antal gånger eller att hon upplevt det?

Det är väl givet att det finns män som "kan kontrollera sina behov/lustar utan att dregla", dessa män kan nog enkelt beskrivas som "de allra flesta män", även i länder som Italien och Spanien.

Citat:
Vet att jag frågade min man varför han aldrig dreglade/såg honom stirra. Då påpekade han att han kunde titta/snegla utan att jag såg eller märkte av det när vi dejtade. Finns väldigt diskreta män

Vad för slags omgivningar är det du rör dig i, där i princip alla män "dreglar över/stirrar på" dig? Det är inte normalt, *särskilt inte* om man klär sig förhållandevis modest. Intressant också att din man tydligen är samma skrot och korn, han bara sköter sitt dreglande/stirrande mer diskret än de andra männen i din omgivning (om jag dejtade en tjej som klär sig förhållandevis modest hade jag inte dreglat/stirrat överhuvudtaget, ens diskret, för vad vore poängen med det?).
Citera
2018-12-09, 14:57
Medlem
Citat:
Det behöver inte handla om direkt umgänge, man möter väl män lite varstans i samhället. Vackra kvinnor kunde gå i hösäck men ändå dra blickar till sig och män i största allmänhet tilltalas av kvinnliga former och annat de anser tilltalande. Brösten är ganska framstående och lite knepiga att dölja. Det är inte samma som att möjligtvis trycka in pungen om den inte gör sig till sitt bästa i vissa sammanhang. Jao.

Nej, men om man hävdar att mannen man är med är "olik alla andra män" därför att han inte stirrar, så låter det ju som mer frekvent än bara någon förbipasserande på bussen då och då. Även kvinnor påstods stirra. Specifikt på brösten, inte bara kroppen/personen som helhet. Vilket jag skulle säga inte är normalt beteende, särskilt inte ifråga om en kvinna som klär sig förhållandevis modest.

Brösten på en kvinna med någorlunda normalstor byst är knappast mer framstående än att de inte är sådär värst uppseendeväckande om man undviker urringningar och tajta toppar. Kvinnan på bilden som DixieD länkade har knappt märkbara bröst i den outfit hon bär:

https://www.google.com/search?q=bra+...ZKUgrfTYDhL-M:
Citera
2018-12-09, 15:06
Medlem
FM2018s avatar
Citat:
Nej, men om man hävdar att mannen man är med är "olik alla andra män" därför att han inte stirrar, så låter det ju som mer frekvent än bara någon förbipasserande på bussen då och då. Även kvinnor påstods stirra. Specifikt på brösten, inte bara kroppen/personen som helhet. Vilket jag skulle säga inte är normalt beteende, särskilt inte ifråga om en kvinna som klär sig förhållandevis modest.

Brösten på en kvinna med någorlunda normalstor byst är knappast mer framstående än att de inte är sådär värst uppseendeväckande om man undviker urringningar och tajta toppar. Kvinnan på bilden som DixieD länkade har knappt märkbara bröst i den outfit hon bär:

Jag förstår att du vill korrigera bilden av mannen, men jag är uppriktigt sagt inte intresserad. Inlägget handlar om det är bra eller dåligt att "kolla" på "en tjejs" tuttar och besvarade Dixies frågeställning kring klädsel för att reglera kollandet, därbland former och annat som kunde vara förklaringen till det. Former finns på fler ställen på en kvinnas kropp, logiken är väl att om mannen tilltalas av bröst "kollar" han säkert också på annat som har kvinnliga former. Nu måste jag gå och skita.
Citera
2018-12-09, 15:10
Citat:

Skit i att svara DixieD, hon är Flashbacks mest enkelspåriga skribent då allt hon skriver mynnar ut i följande: Svenska män och judar är sämst, hennes man är så jävla perfekt trots att han är halvsvensk och rasblandning är jättebra för att hon själv är en rasblandning (som hon påtalar i varenda tråd).

Seriöst, läs hennes inlägg. Det är allt hon skriver.

Sen är det ju jävligt komiskt med tjejer som har silikonpattar och klär sig i stora urringningar, och som sen undrar varför män stirrar på deras bröst. Alltså kom igen, det är inte riktigt deras intellekt de framhäver och det är fullt naturligt att som man kolla in bröst och rumpa på tjejer, så de får räkna med det om de väljer att framhäva dessa attribut än mer genom tajta och avslöjande kläder.

Det är som om jag som man skulle gå runt utan tröja på sommaren och undra varför vissa tjejer glor på mig, hmm...ja vad kan det bero på?
Citera
2018-12-09, 15:23
Medlem
Citat:
Jag förstår att du vill korrigera bilden av mannen, men jag är uppriktigt sagt inte intresserad. Inlägget handlar om det är bra eller dåligt att "kolla" på "en tjejs" tuttar och besvarade Dixies frågeställning kring klädsel för att reglera kollandet, därbland former och annat som kunde vara förklaringen till det. Former finns på fler ställen på en kvinnas kropp, logiken är väl att om mannen tilltalas av bröst "kollar" han säkert också på annat som har kvinnliga former. Nu måste jag gå och skita.

Ditt svar ger ju henne vatten på sin kvarn, eftersom det i princip mynnar ut i att så länge som hon inte klär sig i burka, så får hon räkna med att männen i hennes omgivning kommer att dregelstirra på henne. Det är helt enkelt inte med verkligheten överensstämmande, de flesta män går inte runt och råstirrar på alla kvinnor de möter bara för att de är kvinnor, ens om kvinnorna ser bra ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in