Citat:
Ursprungligen postat av
DixieD
Jag påpekade att jag uppmärksammade att det var annorlunda i Spanien. Nu var vi i Kanarieöarna bland turister och spanjorer men jag upplevde inte stirrandet/gloende var lika stort som i Sverige.
Italien/Grekland är dock en annan femma.
Skulle aldrig skriva att din fru har fel/rätt för det är ju hennes erfarenhet. Det kan bero på att jag har ett ursprung som kopplar mig till Sydeuropa och då har man mer respekt för den egna befolkningen. Bara en hypotes.
Skulle inte exakt samma sak kunna sägas om kvinnor med sydländskt påbrå i Sverige? Annars tror jag att den "exotiska" faktorn också påverkar. Som blond kvinna får man nog en hel del mer uppmärksamhet i sydeuropeiska länder än som mörkhårig kvinna. Omvänt i Sverige (om mörkhårigheten åtföljs av ett utseende som är atypiskt svenskt).
Citat:
Ursprungligen postat av
DixieD
Jag anklagar inte bara män utan kvinnor också. Kvinnor kan stirra lika mycket och det är också irriterande.
Jo, jag noterade det.
Citat:
Ursprungligen postat av
DixieD
Jag har dock byst som syns ganska markant. Jag har dessutom väldigt smal midja så bysten syns lite mer på smala individer än en kvinna med mer fyllning på kroppen.
Då blir det förstås mer uppseendeväckande, om man klär sig i tajt åtsittande kläder. En fråga här: Har du opererat brösten?
Citat:
Ursprungligen postat av
DixieD
Jag var mest nyfiken av min man att jag aldrig märkte av att han stirrade/dreglade när vi samtalade. Jag har märkt av det på många män men inte på honom. Sedan tror jag inte att han är någon ängel utan han måste ju stirrat/glott ganska mycket utan att jag märkt av det.
Förvånar mig inte direkt att du inte tror att han är någon "ängel"...