Citat:
Ursprungligen postat av
DixieD
Vad jag menar är att inte ge män den uppmärksamhet att det är vårt problem/eller att det är vårt fel. Man får ta och hantera sina luster som alla andra människor.
Som sagt så var jag i Spanien för några månader sedan och jag kunde gå i det mesta. Visst sneglade någon här och där men det är inte lika överdrivet som Sverige.
Man kan gå i bikini där och ingen stirrar/glor.
Finns dessutom många män som kan kontrollera sig.
Det är inte kvinnans fel att vara attraktiv, men om man inte vill att mannen ska tycka så får man dölja en del de tilltalas av som former, synliga kroppsdelar eller annat som du som kvinna medvetet använder för att känna dig och se vacker, sensuell eller sexig ut. I vissa fall behöver man inte gör någonting.
Mannen är skapt på ett annat sätt. När de ser kvinnliga former kan de få dem att le, vara artiga, ge snälla kommentarer eller bara hålla det för sig själv. Han menar som man inte alltid illa eller ens fantiserar om dig. Han ser en vacker kvinna och han reagerar.
Funktionerna sitter i en del av hjärnan man inte kan stänga av, precis som vi reagera instinktivt för farlig värme, kyla, rädsla, olust etc. Din roll som besvärad kvinna berörs av samma del av hjärnan. Du känner så och kan inte hjälpa att hans blick får dig i vissa fall att exv. må illa.
Vad jag försöker säga att det sitter i huvudet, i hjärnans funktioner och man kan inte alltid stänga av 100% annars vore vi inte människor. Det är mänskligt att män tittar lite och kanske lite extra. Det gör de i andra länder också om ögat fångar någonting som tilltalar dem personligen.
Du behöver som kvinna inte göra någonting, det är inte ditt fel eller din uppgift att göra någonting åt det egentligen, men när du nu i vuxen ålder vet att män i regel fungerar så kan du själv ta initiativ för din egen skull att slippa det värsta.
Jag skriver av omtanke och välvilja.
Din klädes är väl egentligen ok i europeiska länder, men undvik då genomskinligt, åtsittande osv. för att han inte ska se och lägga märke till det du egentligen vill ska synas, av en anledning också. Annars skulle du inte göra dig vacker.