Citat:
Ursprungligen postat av
luffarjeppe
Lärde mig idag att man kan tydligen få blackouter av adhd, kan även vara så att mördaren inte minns. Tydligen kan flera dagar försvinna för personen och i samband m alkohol blir det tydligen ännu värre: )
Min dotter har ADHD. Det som utmärker mest är de explosiva aggressionsanfallen som kan uppstå ur - egentligen ingenting.
Igår tex så hade hon tagit min sambos bästa jeans och min sambo sa att - det är helt ok men jag vill gärna att du frågar först.
Det som följer är ett utbrott av sällan skådat slag. Bland diverse atteraljer som vi får ducka för hörs förfärliga ord om oss som föräldrar. Så elaka att jag väljer att skippa dem här och då är ändå detta fb.
Efteråt, kanske 2-3 timmar så kommer oändliga sms om förlåtelse och att hon inte menade vad hon sa.
Det är ganska typiskt ADHD skulle jag vilja säga - ett explosivt tillstånd där personen totalt tappar kontrollen för att sedan efteråt lida något hemskt av ångest och ångerfullhet.
Har vår GM ADHD är risken stor för att han funderar på eller redan tagit självmord.