2018-12-07, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Precis som du säger, man blir periodvis besatt! Mycket intressanta synpunkter från dig. Samtidigt kan jag inte komma ifrån misstanken att "psykiskt sjuk GM" har fått sökandet att gå i en annan riktning än ADHD, dvs man kan ha missat mycket värdefull info. Om M är en i förväg bestämd måltavla har GM anknytning till Linköping. Han bör i så fall ha studerat M:s skolväg innan morddagen. Det gör att han har någon form anknytning till mordområdet.
Om GM tagit livet av sig efter morden bör väl det ha skett inte alltför lång tid efteråt. Det kan finnas anhöriga som vet, men som i så fall anser att udda är jämnt och att det inte finns anledning att ange en avliden GM.
GM kan mycket väl ha efterlämnat dagboksanteckningar, papperslappar, brev mm, som avslöjar vad han gjort.
Kan inte tänka mej att en anhörig vill stå med skammen och säga att det var min bror eller son som utförde de hemska dåden. Finns inte i min bok att blotta sin familj så bara för att andra skall få veta eller stilla sin nyfikenhet. Precis att "udda är jämt" eller att "gjort är gjort" och vad tjänar det till att strö salt i andras och våra sår?

Är en psykotisk 20 åring så smart att han med sån kraft angriper A-L, coolar ned, kastar kniven och mössan samt går upp i rök utan att flaxa runt och bli sedd? Det verkar dunder planerat och inte i stundens sjuka hetta. Han hade helt enkelt en urstark mission att göra det han gjorde samt att undkomma genom att resolut tysta A-L men inte helt på platsen.

Och nu kommer en sopbil fram ur dimman och tidigare var det en nattfest nära mordplatsen, är den avbokad? Finns det mer i det skumma skafferiet så fram med det nu innan Julen, tack!

Besatt är ordet sa Bill till Bull när han inte kunde sluta jama trots tillsägelser att maten var slut.
Jam, jam, vad finns det mer i minnet hos alla goda spanare?
Citera
2018-12-07, 19:07
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Kan inte tänka mej att en anhörig vill stå med skammen och säga att det var min bror eller son som utförde de hemska dåden. Finns inte i min bok att blotta sin familj så bara för att andra skall få veta eller stilla sin nyfikenhet. Precis att "udda är jämt" eller att "gjort är gjort" och vad tjänar det till att strö salt i andras och våra sår?

Är en psykotisk 20 åring så smart att han med sån kraft angriper A-L, coolar ned, kastar kniven och mössan samt går upp i rök utan att flaxa runt och bli sedd? Det verkar dunder planerat och inte i stundens sjuka hetta. Han hade helt enkelt en urstark mission att göra det han gjorde samt att undkomma genom att resolut tysta A-L men inte helt på platsen.

Och nu kommer en sopbil fram ur dimman och tidigare var det en nattfest nära mordplatsen, är den avbokad? Finns det mer i det skumma skafferiet så fram med det nu innan Julen, tack!

Besatt är ordet sa Bill till Bull när han inte kunde sluta jama trots tillsägelser att maten var slut.
Jam, jam, vad finns det mer i minnet hos alla goda spanare?

Det stämmer nog som du skriver att det är klart att personer runt GM vet vad han gjort men dom vill skydda honom och sig själva. Det är inget konstigt i det.

Psykotiska gärningspersoner kan bete sig precis som mördaren gjort i Linköping. Det sticker inte heller ut från mönstret. Lämnar vapnet på platsen osv. Behöver ju inte vara så att hans psykiska störning är just en psykos men mycket talar för det eftersom han är så våldsam och inte finns i registren.
Citera
2018-12-07, 19:20
Medlem
Link04s avatar
Polisen tror att det finns personer som vet vem GM är, vore konstigt annars. Troligen då familj, flickvän eller nära vän. Annars är det svårt att veta att det är den här personen som är skyldig.
Citera
2018-12-07, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Polisen tror att det finns personer som vet vem GM är, vore konstigt annars. Troligen då familj, flickvän eller nära vän. Annars är det svårt att veta att det är den här personen som är skyldig.
Ja, då är det dags igen att trolla fram "jordgubbsflickan" ur rockärmen! Eller hur?
Jag stör mig på att en 20-åring bär på en tafflig butterfly. Hör snarare hemma hos tidig tonåring.
Citera
2018-12-07, 19:41
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Ja, då är det dags igen att trolla fram "jordgubbsflickan" ur rockärmen! Eller hur?
Jag stör mig på att en 20-åring bär på en tafflig butterfly. Hör snarare hemma hos tidig tonåring.

Jag tror att den mest logiska förklaringen är att GM har haft en sådan kniv sen en rätt lång tid tillbaka. Sen tar han den kniven för att den är lätt att ha på sig när han är ute, han kan fälla ihop den och ha i fickan. Han är troligen paranoid pga en psykos och känner sig hotad. Så det stämmer att det är ett vapen som unga personer bär men den har troligen GM haft hemma under en lång tid, sen när han blir sjuk så är det det just det här vapnet han har hemma och väljer att ta med sig när han är ute. Om man tittar på andra psykotiska personer som dödat barn på samma vis så har dom tagit det vapen dom har haft hemma (stickvapen). I det här fallet så råkar det vara en butterflykniv.
Citera
2018-12-07, 22:00
Medlem
Han tar det vapen han har tillgängligt. Han är inte påverkad vid tillfället.
Citera
2018-12-07, 22:40
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Han tar det vapen han har tillgängligt. Han är inte påverkad vid tillfället.

Är nog precis så. Han har inga droger i kroppen, det vet man. Så då är det statistiskt sett en person mellan 20-40 år som har en psykisk störning. Han känner sig hotad pga av sin psykiska störning och bär kniv. I det här fallet en butterflykniv och det har feltolkats av många att det då är en yngre person. Men mer troligt då att han haft butterflykniven sen en lång tid bakåt.
Citera
2018-12-07, 23:08
Medlem
Tror mer han tar m sig kniven för att det ska fylla ett syfte denna morgon, han vill ta hämnd. Jävla dåligt vapen däremot då en kökskniv gör jobbet lättare,men antagligen hade kniven ett personligt värde för mördaren
Citera
2018-12-07, 23:12
Medlem
Flowerprint har erkännt att hennes pojkvän gjort det vore kul o veta om polisen gick till botten m henne
Citera
2018-12-07, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Flowerprint har erkännt att hennes pojkvän gjort det vore kul o veta om polisen gick till botten m henne
Det känns som att hon är trovärdig. Det är dags att hon skaffar sig mod och vänder sig till polisen alt. skriver till GW.

Ska man trolla så beter man sig inte i dess uttryck av rädsla och att även starta en tråd om det är ju helt orimligt. Att han t.om verkar gå runt och skryta om att han inte åker fast, det är väl den typen som begår sånt här.

Från sida 694 och framåt där är det nåt på spåren och man får hoppas att nån detektiv tar tillfället till akt och börjar intressera sig för de spåren och att polisen faktiskt följer upp detta.
Citera
2018-12-08, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut

Gärningsmannaprofil:

Småkriminell alt. involverad i något gäng*, rökare (bekräftat), förmodligen skilda föräldrar alt. stökigt hemma (fader/moder sysslar med alkohol/droger etc.), bor hemma hos mamma (som jobbar natt) i Ryd eller Skäggetorp (alt. andra getton), dålig impulskontroll, IQ under medel, trasslig grundskola, ej börjat gymnasiet, arbetslös, 16-18 år, har en (o)diagnostiserad (neuro)psykiatrisk störning.

*Butterflykniv + klädsel + rökare + socialgrupp + bostadsområde tyder på det.
Har rekapitulerat och läst inlägg från tidigare trådskrivare. Ovanstående beskrivning tycker jag fortfarande håller.
Har kollat "Flowerprint" och upplever en osäker tonåring med behov att få betyda något. Finns mängder av hennes typ på alla sociala medier. "jordgubbsflickan" är en signatur som jag fortfarande är nyfiken på.
Citera
2018-12-08, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detkanvadu
Det känns som att hon är trovärdig. Det är dags att hon skaffar sig mod och vänder sig till polisen alt. skriver till GW.

Ska man trolla så beter man sig inte i dess uttryck av rädsla och att även starta en tråd om det är ju helt orimligt. Att han t.om verkar gå runt och skryta om att han inte åker fast, det är väl den typen som begår sånt här.

Från sida 694 och framåt där är det nåt på spåren och man får hoppas att nån detektiv tar tillfället till akt och börjar intressera sig för de spåren och att polisen faktiskt följer upp detta.
Läste ett 20 tals sidor och vilken jävla soppa i ett mörklagt Sverige 2004!
Vem skall man lita på av all petinfo om nästan ingenting. Var själv på samma bio som Palme och kom inte ihåg ett enda ansikte nästa dag! Jag känner mytomaner som vet allt och ger sig aldrig. Välkommen till att fråga vanligt folk om något så skräckinjagande som detta, det skulle kunnat vara du.

Några stolpar: En hypnos kunnig FLÖGS IN från Lund och inte LA. Vilken journalistik för att öka spänningen i fallet och få läsare. Breaking News Nya Spår från dessa journalister som är våra budbärare i brist på annat. Tåg går snabbare men är inte lika sexigt att läsa om!

Kling&Klang ville behålla jobbet och såg ingen hotbild mot familjen som var som vem som helst, NOT!

Pappan fick pris som Årets Affärsman av DI och trodde dåden var riktade mot A-L!
Refaat El Sayed blev vald till årets svensk 1985 och föll sen pladask... Sverige är fantastiskt!

Inga spår efter ICA tyder på att han blivit upplockad av en bil då ingen sett en man i blodiga
kläder irrande hem till sin bostad i närheten. Att trädgårdsföreningen är en fin park jovisst men inte för en mördare som inte vill bli sedd och igenkänd då han även dödade A-L

Tragiskt för A-L anhöriga att PKPOLIS-idioter valsat runt så länge och inte kommit fram till något.

Vad hände med de blodiga kläderna i ravinen?

Det blev känt som ett dubbelmord med en galning som högg på allt och därför var han sjuk. Det är istället ETT mord med en GM som hade ett motiv att attackera M och A-L råkade befinna sig där. Usch, fy, äckligt med såna poliser som inte vågar se och förmedla verkligheten och skydda landets bosatta samt sätta fast skyldiga.

"Det var min kille", hahaha ett långskott till belöningen eller bara en förvirrad verbal gudinna?

Attt hitta en GM idag verkar omöjligt. Chansen är att han avslöjar sig själv om han lever eller om DNA spåret kan berätta mer men kanske även locket på där?

Allt vad vi fantiserar om är bilderna vi har av oss själva i eget huvud som vi sedan projicerar på en MGM. Finns ingen annan väg som alltid men när den hårda datan är så osäker med motiv, ålder, kläder och flyktväg så blir resultatet det som det är idag. Alltför mycket spamm om nästan ingenting och jag anklagar utredarna för detta!
Senast redigerad av shivashambo 2018-12-08 kl. 10:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in