2018-12-07, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Det verkar bara vara de närmsta rövslickarna och ryggdunkar-typerna som hyllar hennes mat. Visar bild på instagram på en jultallrik som är upplagd som om det var min 97 år gamla farfar som lagt upp maten (han är blind och har kraftiga skakningar) ändå finns det folk som skriver att det ser så gott ut. Bild på en fisksoppa och folk verkar vilja ge henne en stjärna i guide Michelin.
Håller verkligen med! Slabbiga bilder och jag orkar inte se hennes skitiga kakel i köket i bakgrunden. Att sedan se bilderna i fuppen från deras ”östermalmsvåning” 😱 som mer liknar en knarkarkvart. Prylar på golvet, hål i väggarna mm gör det inte heller till mer seriöst i de ”fina salongerna”. Hon inser nog oxå att hon fejkat sig genom livet och ridit på TB kändisskap. Dessutom var det just TB som ofta arbetade på Rosendahl och gjorde så att kulturtanterna blev som tokiga i trosan. Ang boken om Rosendahl så är det den grafiska formgivaren som gjorde det prisbelönade arbetet.
Citera
2018-12-07, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det är hon förmodligen inte däremot så handlar det inte om frozen fright på det jag tagit del av än så länge i alla fall. Oaktsamhet kan man diskutera däremot.

Nej, det ska vara med och kommer från försvaret i ett liknande våldtäktsmål där misstänkte frikänns. Det är ingen sammanblandning om man läser allt som står innan det dyker upp.

Oaktsamhet - snackar vi några månader då eller?
Citera
2018-12-07, 18:31
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Sökte hon på "skadestånd för våldtäkt" före eller efter hon gick till polisen? Det är det intressanta för mig.

13 oktober runt 9.30 söker hon på skadestånd. Alltså efteråt.

Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Oaktsamhet - snackar vi några månader då eller?

Nä, hälften kanske typ 1 år eller så. Om man då tänker sig 2 år i normalfallet så kan det istället bli 1 år, men lagstiftningen är ny så vi får se.
Senast redigerad av Moosky 2018-12-07 kl. 18:34.
Citera
2018-12-07, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Hon har 0.09 promille i utandningen vid provtagning och inget i blod eller urin.
Ja och hur mycket hade hon när han våldtar henne?
Citera
2018-12-07, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Håller verkligen med! Slabbiga bilder och jag orkar inte se hennes skitiga kakel i köket i bakgrunden. Att sedan se bilderna i fuppen från deras ”östermalmsvåning” 😱 som mer liknar en knarkarkvart. Prylar på golvet, hål i väggarna mm gör det inte heller till mer seriöst i de ”fina salongerna”. Hon inser nog oxå att hon fejkat sig genom livet och ridit på TB kändisskap. Dessutom var det just TB som ofta arbetade på Rosendahl och gjorde så att kulturtanterna blev som tokiga i trosan. Ang boken om Rosendahl så är det den grafiska formgivaren som gjorde det prisbelönade arbetet.
Var kan man se bilderna från deras lägenhet? Jag har enbart sett en skiss som GM ritade av lägenheten.
Senast redigerad av Martlet 2018-12-07 kl. 18:43.
Citera
2018-12-07, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Baf kan man se bilderna från deras lägenhet? Jag har enbart sett en skiss som GM ritade av lägenheten.

dom visade la några bilder på hur täcke o grejer låg. va ju ingen husesyn precis
Citera
2018-12-07, 18:42
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ja och hur mycket hade hon när han våldtar henne?

Det vet vi inte men hon säger 2,5 glas vin till middagen och det går några timmar till SÖS. Du får räkna själv på det. Monika säger att alla var berusade men när hon kontrollerar hemma hur mycket som hade konsumerats i alkohol så var det inte så mycket säger hon. Hon däremot var nog packad. Monika säger väl att målsägande var berusad när hon anländer också, men det tar jag med en nypa salt. Målsägande kamrat frågar målsägande på sms om det är det här paret med alkoholproblem.
Citera
2018-12-07, 18:43
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Baf kan man se bilderna från deras lägenhet? Jag har enbart sett en skiss som GM ritade av lägenheten.
Aktbilaga 49 har bilder från lägenheten.

Jag undrar var man kan läsa förhör med Monika där hon sablar ner BO, som folk citerar här i tråden? Måste ha missat dessa när jag läste FUP:en.
Senast redigerad av Sardinbrus 2018-12-07 kl. 18:51.
Citera
2018-12-07, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Aktibilaga 49 har bilder från lägenheten.

Jag undrar var man kan läsa förhör med Monika där hon sablar ner BO, som folk citerar här i tråden? Måste ha missat dessa när jag läste FUP:en.

Tack!

Konstigt nog har jag också missat Monikas fula ord om BO.
Citera
2018-12-07, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Tror att Glenn ryker på detta, minst 2år. Kommer naturligtvis överklagas till hovrätt och att de kanske justeras om lite där. Men efter Metoo o allt så kommer alla män som inte lyssnar o skriver kontrakt innan samlag att ryka. Med de sagt så tror ja inte han e oskyldig. en överkåt snusk gubbe, som tröttnat på kärringen o vill ha lite lammkött.

Efter att ha läst förhören är jag övertygad. Glenn är ett prakt äckel. Monika måste vara narcissist. Taget ur minnet från förhöret med henne. - Om Glenn har gjort detta så har han gjort detta för min skull. Eller som när bo frågade om de tänkt gå och lyssna på Plura & Petter och Monika sen i förhör säger att hon fick en känsla av att bo bara ville synas med Monika och Glenn. I förhör betättar hon att hon är en "känd" kock. Skrivet massor av böcker....och kom ihåg det är MONIKAS liv som går sönder vilket hon säger i förhör. Inte en tanke på bo tvärtom hon är bara lättfotad, avundsjuk och lönnfet.

Bara att anmäla en våldtäkt är starkt nog. När man läser bo ångest och inser hur nära vänner det är via fam och andra bekanta så inser man att det här inte kan ha varit ett lätt beslut. Jag tror han åker in för detta. Med all rätt. Den mannen har inga gränser. Stackars tonårsbarn som bott med det äcklet. Rakels säng, inte en tanke men den sjuka jäveln gick väl igång på det också.
Citera
2018-12-07, 18:52
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Aktibilaga 49 har bilder från lägenheten.

Citat:

Monika berättar att har arbetat hos Monika sedan tidigare. Monika berättar också att
har gått från den ena mannen till den andra. har haft många tillfälliga
förbindelser.

FL: Varför lita du inte på xxxx
Hon är lättfotad. Hon har kommit till jobbet och varit så bakfull att hon inte kunnat jobba. Jag sade åt henne på kvällen i fredags att hon inte kan gå ut och festa. Hon har väldigt svårt att behålla ett arbete. Jag har en inbyggd känsla av att jag inte litar på henne. Hon verkar vilja komma åt mig känns det som. Det finns många saker som kan sticka i detta. Jag har ju varit hennes idol. Det är jättekonstigt. Jag har varit så snäll mot henne så jag förstår inte. Jag betalade hennes tågbiljett.

FL: Berätta om Glenn och relation?
De har träffats på mitt Café. Han har träffat henne via mig då Glen också jobbar där. Sen kan jag säga att Glenn kan bli skojig och säga dumma saker när han blir berusad. Sen har han sagt att han inte tycker är snygg för fem öre så jag förstår inte. Sen en annan sak var att hon var så sminkad. Hon hade en riktig fest-makeup när hon kom. Jag förstod inte det när vi bara skulle äta middag. Jag märkte ingenting under middagen. Vi hade det så trevlig.

Monika säger att hon har en stark känsla av att något inte stämmer. Monika har ju inte hört ett ljud och W har inte hört något heller. Monika säger att hade hon blivit våldtagen skulle hon skrikit. Monika tycker att man ligger väl inte tyst som en mus. kunde ju puttat ut honom,

Monika känner att hon dör inombords. Hon och Glen är så lyckliga och de har det så bra. De säger varje dag till varandra att det är tur att de har träffat varandra igen. Så Monika får inte hop pusselbitarna. Monika tror att xxxxx måste ha bjudit ut sig på något sätt. Monika tror att det väl kan vara spännande att vara med hennes man. Sen är det illa nog om Glen och xxxxxx haft något sexuellt tillsammans men det är en annan sak.

Glenn har sagt att han inte tycker att- är snygg, han har sagt att han tycker att hon är lite
lönnfet.
FL: Har du upplevt att det någon gång varitflirtigt mellan - och Glenn?
Monika: Nej absolut inte.
När vi jobbar på cafet och vi och de anställda befinner oss i köket så kan- komma in
och säga "Vem har fått ligga i natt .... Glenn kan då skämta, han skämtar om allt men han är
absolut inte sexistisk Glenn anspelar aldrig på sex. Han är bara rolig. De anställde brukar kalla honom feelgood manager.
De är något lurt med det här. Jag är 1000% säker på att Glenn inte gjort något mot hennes
vilja
Det är illa nog om Glenn varit otrogen men då är jag säker på att han gjort det för min skull.
Jag tror att de börjat hångla vem som börjat vet jag inte men Glenn kan då ha fått en ide om
att .. kunde vara med på trekant
Glenn har tidigare pratat med mig om att han vill ha en trekant, jag har skrattat och sagt nej.
Jag har sagt att det räcker med honom.
Glenn måste ha fått en idé om att skulle passa då hon är lättfotad och jag känner
henne, att jag kanske skulle gå med på trekant då, att det kändes lite familjärt. Det måste varit
så.
Hur kommer det sig att du säger det här om trekant?
Monika: Jag har ju läst hela Glenns förhör, det ligger ju ute på Flashback.

jag vet att Glenn är en go gubbe, hon vet att han är snäll. Hon vet att Glenn inte skulle
göra något våldsamt. Jag vet att han älskar mig till och med marken jag går på och allt jag tar
i. Vi är extremt lyckliga och så glad att vi hittade varandra igen. Till och med Glenns son
säger till mig att han aldrig sett pappa såhär lycklig och alla våra vänner är så glada att vi
hittat varandra. Därför är detta så fel, det är något lurt

Typ lite av den här stilen. Hon är lättfotad och han är en go gubbe. Hennes fel inte hans för hon är lättfotad. Men herregud Monika en riktig karl springer inte efter lättfotade oavsett, så det är väl hans fel i så fall.
Senast redigerad av Moosky 2018-12-07 kl. 18:56.
Citera
2018-12-07, 18:53
Medlem
Citat:
Aktbilaga 49 har bilder från lägenheten.

akt 49 från sidan 53. snackar ner henne totalt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in