2018-12-07, 14:01
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Intressant frågeställning.

Kan ha varit så att ”händer det en gång till så har jag det inspelat”.
Att hon inte drog därifrån första gången kan ju bero på att hon kanske inte hade nånstans att ta vägen, och kanske inte heller ville ”ställa till en scen”. Hon blev väl övertalad av kompisar att anmäla?

Varför skulle hon rigga det? För att kunna skylla ifrån sig om GMs maka kom på att hon låtit hennes make vara otrogen med henne? Utpressning? Bli kändis?

För 2 dagar skrev JB på Instagram att hon är inbjuden till SR/P1:

Citat:
Idag någon gång mellan kl 15:05-15:45, gästar jag P1 i Sveriges Radio och pratar om vegetariskt i finare sammanhang, ex nobelfesten. Lyssna om ni inte har något bättre för er <3

Om hon skulle fått komma dit ändå kan man ju spekulera om, men kanske är hon redan upplockad och på väg mot lite finare jobb.
Citera
2018-12-07, 14:13
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
För 2 dagar skrev JB på Instagram att hon är inbjuden till SR/P1:

Om hon skulle fått komma dit ändå kan man ju spekulera om, men kanske är hon redan upplockad och på väg mot lite finare jobb.

Det kanske är pk och metoo maffians sätt att göra rätt för sig? Ge henne jobb...
Citera
2018-12-07, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Det kanske är pk och metoo maffians sätt att göra rätt för sig? Ge henne jobb...

Hon var ju inte helt okänd innan. Författare och olika tv jobb. Gå inte på Monikas förminskning om avundsjuka osv. Man kan vända på steken och fråga hur känd egentligen den självlärda kocken Monika egentligen hade varit utan sin x make. Han öppnade många dörrar åt den tidigare baletthoppan.
Citera
2018-12-07, 14:31
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Hon var ju inte helt okänd innan. Författare och olika tv jobb. Gå inte på Monikas förminskning om avundsjuka osv. Man kan vända på steken och fråga hur känd egentligen den självlärda kocken Monika egentligen hade varit utan sin x make. Han öppnade många dörrar åt den tidigare baletthoppan.

Det verkar bara vara de närmsta rövslickarna och ryggdunkar-typerna som hyllar hennes mat. Visar bild på instagram på en jultallrik som är upplagd som om det var min 97 år gamla farfar som lagt upp maten (han är blind och har kraftiga skakningar) ändå finns det folk som skriver att det ser så gott ut. Bild på en fisksoppa och folk verkar vilja ge henne en stjärna i guide Michelin.
Citera
2018-12-07, 14:31
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FragaMinSvager
Är detta före eller efter det skett?
BO:s sexsökningar om trekanter med gifta par, mm, är gjorda FÖRE besöket hos familjen S. Juridiksökningarna om skadestånd för våldtäktsoffer, och hur man definierar "frozen fright syndrome" är gjorda strax EFTER intermezzot på Karlavägen 88.

Det ser ju inte så snyggt ut, faktiskt.
Citera
2018-12-07, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Känns taskigt när man läser BO endast pratar gott om Monika i förhören. Måste göra ordentligt ont att läsa det nu.
Samtidigt verkar Monika hålla upp en god fasad på Instagram. Där skryts det, lagas mat och tas selfies precis som om allt var som vanligt. Märkligt alltihop.
Det håller jag med dig om, märkligt, hon sätter väl upp någon sorts fasad på sitt instagramkonto att allt är som vanligt.
Citera
2018-12-07, 14:37
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FragaMinSvager
Är detta före eller efter det skett?

Porren innan (och som jag sa i ett tidigare inlägg är det nog knappast hela hennes porrhistorik utan här har man valt ut det som passar försvarets agenda i ett försök att framställa henne som lösaktig). Sökningarna kring våldtäkt är efter.
Citera
2018-12-07, 14:37
Medlem
Facebacks avatar
Monika verkar vara en super kvinna med skinn på näsan, kvinnor i den klassen görs inte idag tyvärr, bara en massa menlösa våp i den nya generationen. Att ha en sådan kvinna som Monika är definitionen av lycka. Och Glen verkar skön han också, en riktig go gubbe.

Våpet däremot ger jag inte mkt förr. Varför skratta hon och frågade "mer?" om det nu var en våldtäkt? Nej, detta är den nya generationens karriärister som inte vet något annat sätt att klättra i hierarkin på.
Citera
2018-12-07, 14:46
Medlem
MassiveBs avatar
Sedan (nu kan jag ha fel), så undrar försvaret om varför BO plötsligt sätter på kryptering på chattappen. Känns som någon har rådit henne till det då hon uppenbarligen inte haft det innan.
Citera
2018-12-07, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Det är riktigt sunkigt. Men det är ganska typisk attityd från missbrukarpersonligheter, hon är enligt BO (och även BO:s mamma) ordentligt berusad tidigt på kvällen. Det pimplas nog ordentligt med vin där hemma, tror inte G***n är den som spottar i glaset heller direkt. Men eftersom det är fina viner så förklarar man det med sin fartfyllda och glamorösa livsstil.

Hur hon beskriver den person som hon väljer att anställa och dessutom äta middag med familjen, säger mer om Monika än om någon annan. Hon kommer säkert hålla på den här linjen ända in i kaklet och med vänner som Dominika Peczynski, gift med snoppviftaren Borg, kommer hon få god hjälp att förneka det som hänt och skamma brottsoffret ordentligt.

Det är kanske en liten tröst att han troligen blir fälld med den bevisningen. Att han är ett äckel är ställt bortom allt rimligt tvivel, nu återstår bara att bevisa att han begått två våldtäkter. Jag är också nyfiken på om media kommer rapportera om hennes inställning, som är helt emot #metoo-andan och helt emot allt jävla sunt förnuft. Dominika och Snoppviftaren hade åtminstone det goda omdömet att pudla ordentligt, då lade sig stormen ganska snabbt.

Men risken är väl att snaskjournalisterna i kvällspressen är tjenis&kramis med Monika och håller henne bakom ryggen.

Ja att hon uppfattas som missbrukare har ju tidigare kommit upp i tråden. Nu borde även Domika inse att det inte finns något systerskap mellan dem. Med Monikas retorik så skulle ju varje ung kvinna som anses lättfotad eller fel sminkad aldrig kunna bli våldtagen då det säkert bjudit ut sig själva. Har svårt att se en så smart kvinna som Dominika med egen tonårsdotter backa detta.

En tröst är att även journalister har döttrar. M har öppnat dörren offentligt till hennes dysfunktionella familj svårt att känna sympati med henne efter allt som kommit fram. Då tror jag mer att journalisterna vill åt hennes döttrar. Vem vet det kanske skriver en bok någondag.
Citera
2018-12-07, 14:47
Avstängd
Har svårt och se hur det kan bli en fullbordad våldtäkt. BO har samtyckt till slickeriet enligt ljudinspelningarna.
Citera
2018-12-07, 14:54
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Har svårt och se hur det kan bli en fullbordad våldtäkt. BO har samtyckt till slickeriet enligt ljudinspelningarna.

Det missade jag i så fall.

Var utläste du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in