2018-12-07, 12:34
Medlem
Sedan jag igår skrev att Lennart Weiss på Veidekke själv lett en undersökning av svenskarnas syn på bostadsuthyrningsförmedlingen Airbnb, som familjen Nujen utnyttjar för sin hotellverksamhet i Tingstäde, har nu "Villa Zetterling" tagits bort även från deras hemsida (tidigare togs den ju bort från HomeAways hemsida).
Citera
2018-12-07, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Det är väl politikernas ansvar att se till att handlingar som inkommer i deras e-post blir registrerade. Tror det finns ett "samlingsärende" där epost registreras om det inte skapas nytt ärende. (Det är väl egentligen de profesionella journalisternas sak att uppmärksamma detta men de verkar inte vilja ta i det...?)

Jo - så gjorde man tidigare med en annan anmälan. Lade till bland andra handlingar på listan.

Jag tror dock inte all inkommande post till politiker och nämndledamöter tex registreras.

Tror jag kommer stå över Miljö och Hälsovårdsnämndens registrerade handlingar utan inrikta mig på byggnadsnämnden för där pågår ju redan ett tillsynsärende gällande detta. + att jag förhoppningsvis kommer ringa en av adressaterna om ev reaktion.
Citera
2018-12-07, 13:04
Medlem
Till hannes.muller

Det bästa vore nog om inte någon alls här från FB tar kontakt med kommunen. Blir du arg eller ledsen om jag ber dig låta bli? Min son kommer ju ändå strax före jul att ta en formell kontakt med utsedd handläggare och finns det något att rapportera, kan jag göra det då.
Senast redigerad av medianox 2018-12-07 kl. 13:12.
Citera
2018-12-07, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Sedan jag igår skrev att Lennart Weiss på Veidekke själv lett en undersökning av svenskarnas syn på bostadsuthyrningsförmedlingen Airbnb, som familjen Nujen utnyttjar för sin hotellverksamhet i Tingstäde, har nu "Villa Zetterling" tagits bort även från deras hemsida (tidigare togs den ju bort från HomeAways hemsida).
Tack till 'medianox' och alla andra som hjälpt till med att bygga denna 700 sidor tunga tråd fylld med fakta!

Att i de nujenska desperata damage control-försöken kunna läsa att den här tråden skulle vara fylld med hat, hot, rasism, nazism, fascism och antisemitism är närmast skrattretande
-om det inte hade varit så oerhört allvarligt!

Det Nujens & Co nu ägnar sig åt, det är ett gissningsvis fullständigt meningslöst fokusförflyttande. De är nog alla medvetna om att de nu befinner sig inne i den myndighetskontrollerade snörpvad som obönhörligt är på väg att knytas igen och där de fula fiskarna, alltså The Nujens med sina anhängare och kramare, snart börjar sprattla och kanske till och med börjar hugga varandra.

Om rättssamhället och samhällskontraktet är i ordning, så har Nujens firat sin sista sommar i Tingstäde.

Och Lennart Weiss har innan sommaren utnämnts till konsul på Färöarna..

Tack för ett riktigt gott skratt där, 'medianox'!

Edit: Glömde att påpeka att det är särskilt underhållande att nu posta inlägg, nu när vi vet att det inte bara är Damm-Nujens som läser här, utan också folk från SvD och Veidekke.
Och kanske Advokatsamfundet?
Och kanske folk från (S)-ledningen?
Senast redigerad av Carinah78 2018-12-07 kl. 13:21. Anledning: glömde 'rasism'
Citera
2018-12-07, 13:24
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medianox

Ja. själv undrade jag hur länge den skulle vara kvar hos Airbnb. Men precis som för HomeAway-annonsen så passade jag på att ta kopia även på motsvarande Airbnb-annons.

Det är ju nåt slags bevismaterial. Misstänker att Nujen/Damm kommer att hävda att de aldrig hyrt ut någon fastighet i Tingstäde, framförallt inte Villa Zetterling, med adress Zetterlings Väg 4 i Tingstäde och med fastighetsbeteckning Furbjärs 1:25.

Det är kanske fler i tråden som varit lika förutseende att ta kopia, vad vet jag. Men....jag sitter alltså på både annonstext och samtliga foton på det ovan beskrivna uthyrningsobjektet. Om det skulle behövas i framtiden.
Citera
2018-12-07, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Ja. själv undrade jag hur länge den skulle vara kvar hos Airbnb. Men precis som för HomeAway-annonsen så passade jag på att ta kopia även på motsvarande Airbnb-annons.

Det är ju nåt slags bevismaterial. Misstänker att Nujen/Damm kommer att hävda att de aldrig hyrt ut någon fastighet i Tingstäde, framförallt inte Villa Zetterling, med adress Zetterlings Väg 4 i Tingstäde och med fastighetsbeteckning Furbjärs 1:25.

Det är kanske fler i tråden som varit lika förutseende att ta kopia, vad vet jag. Men....jag sitter alltså på både annonstext och samtliga foton på det ovan beskrivna uthyrningsobjektet. Om det skulle behövas i framtiden.
Bra jobbat, 'zurfarn'!
Jag tror att bara det faktum att vi vet att Damm-Nujens nu vet vad du har sparat, det i sig kommer att höja både puls och blodtryck hos trojkan Rickard-Debbie-Özz.

Internet glömmer aldrig.
Inte vi här heller..
Citera
2018-12-07, 13:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Bra jobbat, 'zurfarn'!
Jag tror att bara det faktum att vi vet att Damm-Nujens nu vet vad du har sparat, det i sig kommer att höja både puls och blodtryck hos trojkan Rickard-Debbie-Özz.

Internet glömmer aldrig.
Inte vi här heller..
Mycket bra att allt sparas. Man kan även gå in på http://archive.is & spara en sida för evigheten.

Eventuellt borde man kanske skapa en egen site, Facebook-konto eller liknande där allt sparas.
Citera
2018-12-07, 13:36
Medlem
Det finns tillika bevis i form av foton som visar det sällskap som gästade "Villa Zetterling" i oktober/november och som också hade skrivit en recension av boedet på Aibnb-sidan.

De kan alltså inte nu hävda att huset aldrig varit uthyrt...
Senast redigerad av Enne 2018-12-07 kl. 14:14.
Citera
2018-12-07, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn

Tack för det, zurfarn. Min son kanske kommer att behöva dem - jag skall fråga honom. Det största problemet för både Nujens och kommunen utgör givetvis "Villa Zetterling", som SKV aldrig kommer att acceptera som en bostad.
Citera
2018-12-07, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Det fimns tillika bevis i form av foton som visar det sällskap som gästade "Villa Zetterling" i oktober/november och som också hade skrivit en recension av boedet på Aibnb-sidan.

De kan alltså inte nu hävda att huset aldrig varit uthyrt...

Huset är redan uthyrt till ett sällskap under tre veckor nästa sommar. Jag undrar hur de nu kommer att annonsera ut det.
Citera
2018-12-07, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78

Edit: Glömde att påpeka att det är särskilt underhållande att nu posta inlägg, nu när vi vet att det inte bara är Damm-Nujens som läser här, utan också folk från SvD och Veidekke.
Och kanske Advokatsamfundet?
Och kanske folk från (S)-ledningen?

He he... storhetsvansinnet sprider sig. :-) Jag tror möjligtvis SÄPO läser här och i så fall är det är de som bett vissa att ta bort sina uthyrningsobjekt. (Det är ju dessutom tillåtet att hyra ut sin sommarstuga veckovis om man inte gör det hela året kontinuerligt) Dessa vissa åtnjuter nog sedan i vintras och somras ett visst personskydd eftersom de varit förföljda av extremister.
Senast redigerad av hannes.muller 2018-12-07 kl. 13:52.
Citera
2018-12-07, 13:50
Medlem
george.sthlms avatar
Det är för mej helt obegripligt hur Özz med familj hanterat detta. Hur tänker dom ?
Hade dom redan när detta kom fram "pudlat" kontaktat SKV och lämnat in en självrättelse och
betalat in skatter och avgifter + ev skattetillägg så hade denna skandal ebbat ut.
Nu kommer den ju rulla på minst 1-2 år till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in