Citat:
Advokaten Debbie kommer säkert skylla allt på sin sambo Rickard Damm. Mannen som Özz kallar"svågern som sköter allt med renovering". Då slipper hon undan Advokatsamfundet och Rickard får ta straffet. Sen att det saknas stora summor pengar på deras konto hade hon inte en aning om. Man blir ju så rik som asyladvokat. Även att Özz dyker upp i deras gemensamma hus och allt är fint och renoverat helt utan kvitton och hans inblandning. Han visste inget...
Det löser inte problemet med att det var utbetalningar från konton som inte stod i Richard Damms namn. De svarta utbetalningarna var till Akilov, enligt utsagor från Özz, för jobb, på klanen Nujens fastigheter.
Advokatsamfundet slipper inte undan denna gång, med att granska en advokat. Advokaten Nujen, har haft samröre med Akilov som nu står inför rätta för terrorbrott. Det kallar jag för otur när man som advokat håller på med skattebrott och penningtvätt som annars hade varit riskfritt. Denna gång är sanningen inte förtal.
Richard Damm verkar inte vara en person som tar på sig andra personers brott. Om han är som män flest kommer han distansera sig och tröttna på dumkäringen.
Jag kan tänka mig att den debila Debbie blivit fascinerad över Richards affären, och tänkte till på hur det passar in i vad hon och övriga släkten gör. Det fanns till slut ingen pengakran inom asyleriet där medlemmar av klanen inte stod redo med sina krus för påfyllning.